Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietscomputer cateye mity 8 - Forum Wereldfietser

fietscomputer cateye mity 8

mijn fietscomputer cateye mity 8 geeft niet meer de juiste afstand aan en dus ook niet meer de juiste gemiddelde snelheid. Bovendien is de snelheid van het moment aan zeer vreemde variaties onderhevig. Is iemand bekend met dit probleem en hoe dit op te lossen?
Ehhh...verse batterij?
Mijn Mity 8 heeft ook kuren t.a.v. de gemiddelde snelheid.
Ik weet zeker (als ik tenminste de snelheidsaanduiding van de Mity 8 kan vertrouwen :? ) dat ik vanmorgen gedurende langere tijd sneller ging dan de gemiddelde snelheid van dat moment, en toch zakte de gemiddelde snelheid enkele malen een tiende. na enige tijd trok hij wel weer bij, maar het geeft geen lekker gevoel. Je wilt loon naar werken zien. ;)
Als je ze goed verzorgt, kunnen ze oud worden :lol: . Heb nog 'n Mity 2 uit 1996 in gebruik.

Kijk eens na of de magneet dicht genoeg bij de sensor is? Als je goed oplet, hoor je het reed-contact in de sensor klikken als de magneet voorbijkomt

Ook eens gehad dat het kabeltje in de buurt van het stuur over was, kon je aan de buitenkant echter niet zien. Daar waar het kabeltje steeds buigt bij het draaien, kunnen de koperdraadjes na verloop van tijd breken. Dat stuk er tussenuit knippen en solderen/krimpkous e.d.

Als de knoopcel haar einde nadert, zou je eigenlijk lichte cijfers moeten zien (lichtgrijs ipv zwart), die bij de Mity 2 ook nog trager verschijnen dan normaal.
Geen idee welke Cateye ik in Zuid-Amerika bij had, maar erg goed was die niet.
Altijd weer dat Kattenoog...