Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Shimano Nexus Rollerbrake zonder versnellingen - Forum Wereldfietser

Shimano Nexus Rollerbrake zonder versnellingen

Beste Wereldfietsers,

Ik ben nieuw hier en ik heb een vraagje.
Ik heb een oude fiets uit frankrijk, een soort citybike. Deze fiets ben ik helemaal opnieuw aan het maken. Ik heb hem gestript, ga alle onderdelen vervangen en het frame opnieuw laten spuiten.

Nu wil ik graag ipv gewone naven, Rollerbrake naven eropzetten, maar zonder versnellingen.
Ik heb een beetje op internet gezocht maar ik kan geen naven van Shimano vinden zonder versnellingen(alleen met 3/4/7/8 versnellingen). Volgens mij is Shimano de enige die Rollerbrake naven maakt. Maar ik kwam een Deense fiets tegen zonder versnellingen maar wel met een Shimano Rollerbrake.
Ik heb hier een foto van die fiets -> http://www.centurion.dk/BIKES/HIGHRES/B ... rBrake.jpg

Ik zou graag willen weten wat zij hier doen en welke onderdelen ze gebruiken. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, zodat ik mijn fiets af kan maken!

Alvast bedankt!

Marlon
marlonx schreef:Beste Wereldfietsers,

Ik ben nieuw hier en ik heb een vraagje.
Ik heb een oude fiets uit frankrijk, een soort citybike. Deze fiets ben ik helemaal opnieuw aan het maken. Ik heb hem gestript, ga alle onderdelen vervangen en het frame opnieuw laten spuiten.

Nu wil ik graag ipv gewone naven, Rollerbrake naven eropzetten, maar zonder versnellingen.
Ik heb een beetje op internet gezocht maar ik kan geen naven van Shimano vinden zonder versnellingen(alleen met 3/4/7/8 versnellingen). Volgens mij is Shimano de enige die Rollerbrake naven maakt. Maar ik kwam een Deense fiets tegen zonder versnellingen maar wel met een Shimano Rollerbrake.
Ik denk niet dat het een Shimanonaaf is. Shimano heeft wel een cassettenaaf met rollerbrake of een freewheelnaaf met rollerbrake in de catalogus staan, maar ik denk niet dat iemand de moeite neemt die zooi deze kant op te halen

Je zou ook op zoek kunnen gaan naar oude trommelremmen, die bestonden wel in singlespeed configuratie
m-gineering schreef: Ik denk niet dat het een Shimanonaaf is. Shimano heeft wel een cassettenaaf met rollerbrake of een freewheelnaaf met rollerbrake in de catalogus staan, maar ik denk niet dat iemand de moeite neemt die zooi deze kant op te halen
De rollerbrake in het voorwiel heeft een grote Shimanosticker, de rollerbrake in het achterwiel heeft dezelfde stickers, alleen zie je van het achterwiel maar een gedeelte. Er zit ook een verdachte afstandhouder tussen de naaf en de achtervork.

--
Andreas