Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van Glasgow centrum naar Glasgow airport - Forum Wereldfietser

Van Glasgow centrum naar Glasgow airport

Als je zoals wij met de trein in Glasgow Queen street station aankomt en richting Glasgow airport wilt, dan is mijn advies: volg niet fietsroute 75 via Paisley, maar gewoon Paisley Road zelf (A761+A726). De fietsroute is vast heel leuk bedacht, maar erg gekunsteld met talloze afslagen, stoep op en af, en bovendien een omweg. Niet aan te bevelen in het donker.

Glasgow airport heeft trouwens een goedkoop hotel: Premier Inn. Uitstekende prijs, service en op 2 minuten fietsen van de hal.
Ik heb ook goed ervaringen in de Uk met Premier inn ze hanteren een vaste prijs (Ex ontbijt) maar je krijgt overal hetzelfde kamer/service.

Niet zo gezellig als een B+B of tent maar wel een goed kamer voor een redelijk prijs. Ik gebruik ze vooral als ik met de auto ben.
Is Glasgow Airport hetzelfde als Prestwick? Ik heb daar eens een tussenlanding gehad van Amsterdam naar Toronto, voor een fietsvakantie van een maand door Canada.

Afbeelding
Prestwick, gefotografeerd vanuit een raampje van de DC-10 op weg naar Toronto.
Neen, het kleine Glasgow Airport waarnaar ik verwijs is bij Renfrew; het nog kleinere Preswick ligt 46km van Glasgow af.
willem.megens schreef:Neen, het kleine Glasgow Airport, waarnaar ik verwijs is bij Renfrew; het nog kleinere Prestwick ligt 46 km van Glasgow af.
Zeer bedankt! Ik had een ticket geboekt: heenvlucht Schiphol-Toronto en terugvlucht Edmonton-Schiphol (ertussen gefietst). De maatschappij was Wardair. Daarin stond geen tussenlanding in Prestwick vermeld. Nadat ik de Noordzee overgevlogen was, ging het toestel tot mijn verbazing dalen. Ik vroeg aan een stewardess wat er aan de hand was. Tussenlanding op Prestwick. Ik vroeg waar dit was want ik had nog nooit van de naam gehoord. Bij Glasgow, was haar antwoord. Ik nam aan dat dit hét vliegveld van Glasgow was. Vandaar mijn vraag.