Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hurtigruten - Forum Wereldfietser

Hurtigruten

Ik fiets momenteel nog in Zweden en ben onderweg naar de Noordkaap, de terugreis gaat via Noorwegen, o.a. de Lofoten.

Alleen zit ik erover te denken om een deel van de route in Noorwegen (waarschijnlijk van de noordkaap naar Hammerfest met de Hurtigruten te doen. Ik heb hier op het forum gelezen dat sommige dit ook gedaan hebben.

Weet iemand of je op de dag zelf gewoon bij de haven een ticket kan kopen en zo mee kan varen of moet je van te voren al reserveren. Op hun site kom ik er niet echt uit.

Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Ik ben vorig jaar ad hoc die boot opgestapt en dat was in het hoogseizoen (augustus). Ticket kocht ik op de boot. Ik zou het voor de zekerheid even bij het dichtsbijzijnde "tourist office" vragen.

Veel plezier met je tocht zuidwaarts, machtig land, Noorwegen.

Groeten,

Maarten
Hallo,

Wij hebben vorig jaar 2x voor een kort traject de Hurtigruten genomen. Wij hebben onze ticketten de dag voordien op de boot zelf besteld. Ik vermoed in touristinfo's moet dat ook lukken. Opletten misschie als je wilt overnachten in een kajuit. Als we van Hammerfest( 5 uur in de ochtend meert de boot aan) naar Honnigsvag gevaren hebben sliepen er mensen op de banken, vermoedelijk voor een kort traject.

Mvg,

roeca

xounian
Bedankt voor de antwoorden. Een paar weken voor 21 juni (middernachtszon) ben ik al op de Noordkaap, de grote drukte hoop ik dus nog voor te zijn.