Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bar-ends - Forum Wereldfietser

Bar-ends

Hallo allemaal,

Ik heb misschien een beetje een onduidelijke vraag, maar ga toch proberen of ik kan uitleggen wat ik bedoel. Een tijdje geleden zag ik een fiets met de 'normale' barends zoals iedereen die kent, maar het stuur had als het ware ook nog barends (of een soort handvat) in de richting van de fietser toe.
Als dit het stuur is ______ zag dat wat ik bedoel er ongeveer zo uit:


|________|
| |

Begrijpt iemand wat ik bedoel?! Zo ja, dan zou ik heel graag willen weten waar ik so'n stuur of barends kan vinden en wat het merk ervan is. Misschien is het wel een bepaald type stuur, ik vind het in ieder geval reuze interessant.

Bedankt,
Karin

Dag Karin,

Ik heb zoiets nog nooit gezien, en vraag me af welk praktisch nut zoiets kan hebben, behalve jezelf verschrikkelijk pijnigen en vol met blauwe plekken raken doordat je tegen die barends stoot? Is een vlinderstuur niet veel comfortabeler? Dat kan je vastpakken waar je maar wilt...

Groetjes,

Astrid

Hallo Karin volgens mij begrijp ik wel wat je bedoelt want ik heb ze zelf ook of mijn fiets zitten de bar-ends lopen gewoon rond naar boven maar aan de onderkant steekt er nog een klein stukje uit, Ik heb even gekeken maar ik kan er geen merknaam op ontdekken in heb ze in ieder geval gekocht bij Frank Groot in Heerhugowaard bij Vittorio fietsen dus kijk even op hun site www.vittorio.nl en waag er een belletje aan ik hoop dat je geluk hebt en dat dit de juiste zijn die je zoekt.
Groeten Ed.

Bedoel je deze barends soms?
Afbeelding

Ik heb ze destijds standaard op mijn fiets gekocht bij Recycle in Wageningen.

groet
Anneke

Hoi Ed, hoi Anneke,

Dat is precies wat ik bedoel! Goed om te weten dat het bestaat. Ik zal wel eens informeren bij Vittorio of Recycle.
Of kan iemand mij toch nog een merk geven?

Bedankt voor jullie snelle reacties!

Karin

Hoi Karin,

Kijk eens op de site van Recycle:
http://www.re-cycle.nl/Recycle.htm#anchor333994
"Jeep bar-ends" heten ze, kosten vermeld, plus kosten versturen onder rembours.

Succes ermee.

Anneke

Dag Anneke,

Super! Ik had niet gedacht dat het zo snel zou lukken om dit uit te vinden. Bevallen deze barends jou trouwens goed?

Groetjes,

Karin

KarinL schreef:Bevallen deze barends jou trouwens goed?
Hoi Karin,
Mij bevallen ze al ruim 10 jaar goed. Zie ook de discussie op http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=1684
Leon

Ja, mij bevallen ze (ook) erg goed. Heerlijke positie voor je handen om lekker door te fietsen (zonder te schakelen).

Anneke

Bedankt voor al jullie reacties!
Klinkt allemaal erg positief.

Groetjes, Karin

Hallo Karin,

Voor je besluit de "Jeep bar-ends" aan te schaffen zou het misschien aanbeveling kunnen verdienen ( :wink: ik breng het heeeeeel voorzichtig....) eens te kijken naar de Ergo Control bar-ends van Cane Creek. Zijn wat duurder maar je hoeft er dan ook geen foam meer om te doen :)
Volgens mij fietst Marco Meijerink er mee rond. Ik zelf geef toch de voorkeur aan een vlinderstuur.

Je kunt de Cane Creeks bekijken op de sites van Cane Creek, www.canecreek.com, (er blijkt al een Ergo Control II te zijn!) en b.v. ook bij bike4travel, www.bike4travel.nl

Hallo Karin,

Voor je besluit de "Jeep bar-ends" aan te schaffen zou het misschien aanbeveling kunnen verdienen ( :wink: ik breng het heeeeeel voorzichtig....) eens te kijken naar de Ergo Control bar-ends van Cane Creek. Zijn wat duurder maar je hoeft er dan ook geen foam meer om te doen :)
Volgens mij fietst Marco Meijerink er mee rond. Ik zelf geef toch de voorkeur aan een vlinderstuur.

Je kunt de Cane Creeks bekijken op de sites van Cane Creek, www.canecreek.com, (er blijkt al een Ergo Control II te zijn!) en b.v. ook bij bike4travel, www.bike4travel.nl

Hallo Dick,

De barends waarover jij het hebt lijken me erg prettig in de hand liggen, maar ik geef denk ik toch de voorkeur aan de Jeep barends omdat deze 'gekruld' zijn. Bedankt wel voor de tip.

Karin

Hoi Karin nog even een antwoord of ze bevallen, Ik heb ze er al een paar jaar opzitten en dat bevalt prima. :lol: