Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tips gevraagd voor USA (Colorado & Utah) - Forum Wereldfietser

Tips gevraagd voor USA (Colorado & Utah)

Ik ga volgende maand voor een conferentie naar Denver, Colorado. Na afloop wil ik 3 (of 4 weken) fietsen in de Rockies. Wie heeft er tips of suggesties voor een route?
Ik had eigenlijk in gedachte om naar Salt Lake City te fietsen en vandaar uit terug te vliegen, maar zie nu dat de afstand Denver- Salt Lake City hemelsbreed minder is dan 600 km. Maar andere grote stenen (Las Vegas, Nevada?) zijn misschien weer erg ver weg? Misschien heeft iemand andere ideeen of touristische tips?

Bedankt
Hallo Peter,

geen tips of suggesties wel een pagina met info,

http://www.fietsvakantielinks.nl/Landen ... 20USA.html
Waarschijnlijk heb je mijn site www.jimvandenberg.nl al bekeken, voor de volledigheid toch nog even hier: ik heb 1,5 jaar geleden gefietst van Denver naar Las Vegas.

jim
Er gaan veel Adventure cycling association routes door Colorado, ik zou gewoon één daar van uitkiezen, ze hebben mooi kaarten over rustig wegen, met hoogte profielen en overnachting adressen etc vermeld

Hier heb je een overzicht van hun routes
Bedankt voor de reacties. Die waren erg nuttig. Ik heb het verslag van Jim uitgeprint en ga het vanavond lezen. 't ziet er uit als een zeer mooie route. Is het dezelfde als die van adventure cycling?

Nog een vraagje: wat voor slaapzak moet ik meenemen? Is het 's nachts erg koud in de rockies?

thx
Peter Rodenburg schreef:
Nog een vraagje: wat voor slaapzak moet ik meenemen? Is het 's nachts erg koud in de rockies?

thx
Het kan erg verschillen, als je b.v Hoosier pass overgaat zit je op 3500m, dus ook als het zomer is op zee niveau, kan het toch rond of onder nul zijn op hoogte.