Additionally, paste this code immediately after the opening tag: PINKSTERTREKTOCHT NAAR LUXEMBURG - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

PINKSTERTREKTOCHT NAAR LUXEMBURG

Rutger schreef:Bert,

Het lijkt me handig dat de wijziging van het programma ook op de hoofdpagina van de Wereldfietser staat en dat er dus gewoon terug gefietst wordt naar Eijsden.

Rutger
Ha die Rutger,

Kun jij dat regelen?

Groetjes uit Novi Pazar (Servie). Overigens prachtig fietsen hier. Als je hier op je bepakte rijwiel rondtrekt, kunnen alle vooroordelen overboord.
Nu het Eijsden wordt, ga jij de biergroep leiden met bezoek aan brouwerijen.
Ik ben net terug van een weekje fietsen in de Ardennen met mijn zoontje van tien. We zijn op camping Kaul in Wiltz geweest, en het sanitair was superb en zeer hitech, en de beheerder alleraardigst, maar ik vond de locatie drie keer niks, zo'n gemeentelijk sportpark.
Helaas kan ik niet mee: ik vertrek dat weekend weer voor een maandje werken naar Israel. Veel plezier.
Wim
De treinreis stond ons wat tegen, maar nu die eruit is gaan we graag mee Bert. Dus schijf ons maar bij op de lijst.
Groet Lauran en Hetty
Bert,

als er niks tussen kom, dan ga ik ook mee. Ik ga ook mee met de hemelvaart trektocht en wil dan in Maastricht blijven om een paar dagen later mee te kunnen fietsen met jouw tocht. Ik ben al eens mee geweest met een andere tocht van je in Maastricht en dat beviel mij best, dus ik kijk er naar uit.

Mario
Hoi,

De route zal zoals vermeld gaan langs de brouwerij van Achouffe. Lachouffe is een van mijn favoriete bieren. Bij de brouwerij is het ook mogelijk een rondleiding te krijgen (bij een minimaal aantal deelnemers). Ik denk dat het zo rond de 5 euro kost (incl. bier). Heb je hiervoor interesse stuur me dan even een pbtje dan probeer ik iets te regelen.

Groeten,

Rutger
www.rutgersreizen.nl
Rutger,

ik rook en drink niet, maar ik ben wel gek op appeltaart met slagroom. Als wij daar langs fietsen ben ik je man.

Mario
Afbeelding
Ik ga volgende week donderdagavond vanuit de randstad (Delft/Zoetermeer)na het avondeten rijden naar camping de Bosrand. Ik heb nog plek op mijn fietsdrager voor eventueel een medefietser (ster) om mee te rijden. Wel zo gezellig :D

Afhankelijk van de tijd dat we maandagmiddag terugkomen en te verwachte drukte van het pinksterweekend wil ik of maandagavond of dinsdagmorgen terugrijden.

Als je interesse hebt om mee te rijden, stuur dan een e-mail naar mij, dan kunnen we iets afspreken. kempjes@xs4all. nl

Groetjes en tot donderdagavond

Gijs Kemp
Nog steeds een beetje zin in "Treasure Hunting" ?

Ik zal in ieder geval op dat puntje van de camping een "schat" verstoppen...
en diegene die het vind mag de inhoud hebben, na er eerst een foto van gemaakt te hebben en hier geplaatst.

De locatie en de details...

Op het uiterste puntje van de camping aan de Ambleve staat een bord...
Daar vind je de schat.
Afbeelding

De schat zelf heeft ook zijdelings met een bord te maken en om het niet al te moeilijk te maken hier nog een hint.

Afbeelding

Ik hoop dat de schat er nog ligt, hij ligt er al twee weken.
Maak er een mooie tocht van.
De weersverwachtingen zien er dus goed uit.


Meer informatie over de campings:

donderdagavond verzamelen op camping de Bosrand op Sint Geertuid bij Eijden. Ongeveer 10 km van station Maastricht met ieder half uur een trein vanaf Alkmaar via Amsterdam-Utrecht-Den Bosch-Eindehoven-Weert-Roermond-Sittard. Vooraan instappen, want het achterstede deel gaat vanaf Sittard naar Heerlen.
Moerslag 4
6265 NC Sint Geertruid
T 043-409 15 44
www.campingdebosrand.nl

Vrijdagavond
Camping le Confluent in Comblain-au-Pont
Rue du Pont 15
B-4170 Comblain-au-Pont
T 0032-(0)4-369 10 07
www.leconfluent.be
Prijs 9,50 P.P.

Zaterdagavond
Camping le Vieux Moulin in La Roche-en-Ardennes
Petite Strument 62
B-6980 La Roche-en-Ardennes
T 0032-(0)84-41 13 80
www.strument.com
Prijs 10,- P.P.

Zondagavond
Camping La Plage
Route des Bains 33
B-4950 Robertville
T 0032- (0) 80-44 66 58
www.campinglaplage.be
Prijs 4,75 per tent en 4,25 per persoon.
Ik hou wel van schatzoeken.
Wat een leuk initiatief.
je wordt er in ieder geval erg nieuwsgierig van.
Groetjes
Gudy
Hallo Pinksterfietsers,

Inmiddels ben ik weer heelhuids thuis. Sterker nog, ik heb nog een mooi dagje langs de Ourthe en de Maas naar Maastricht gefietst. Zonder voorrem, dat wel.

Wat vooraf ging:

"Als ik jou was zou ik even naar je fiets kijken", zei John, "hij spoort niet helemaal lekker." Op de camping aangekomen bleek dat te kloppen. Er bleek wel meer aan de hand.

Afbeelding

Hmmm...

Vandaar die shimmy ;-) En ik maar denken dat het door mijn nieuwe balhoofdlager kwam...

Nadere bestudering leert dat er al langer wat aan de hand was. Flink wat roest onder de lak aan de voorkant.

Afbeelding

En aan de breukkant op beide vorkpoten een zwakke plek.

Afbeelding

De fietsenmaker in Comblain-au-Pont had alleen een 24" voorvork. Met behulp van de slijptol van de campingbeheerder hebben we daar een 26" Marathon Supreme tussen gekregen. Niet geschikt om de tocht in de Ardennen mee voort te zetten. Maar goed genoeg voor een "thuiskomertje". Alles liever dan de oude voorvork. Dan had ik bij iedere hobbel in de weg, om John nog maar eens aan te halen, "Patrick Kluivert uit de selectie gezet".

(Wie heeft/weet er nog een leuke 26" voorvork? Liefst 1" Ahead, en met de remnokken aan de achterkant. De vorksprong kan ik helaas niet meer exact achterhalen ;-)

Gaele
Heeft wel niets met de Pinkstertrektocht van doen, maar Gaele, zie ik het goed?
Zit er blauwe lak op het breukvlak...??? :shock:
Zou dat er op kunnen wijzen dat de vork, al vóór de lak werd aangebracht, niet in orde is geweest...???
Heb je dat engeltje op je schouder niet gezien onderweg???
Wat een mazzel heb je gehad!! Voor hetzelfde geld had je nu een paar nieuwe voortanden. :roll:
Hoi,

Ik heb een mooie fietstocht gemaakt vanaf Vlissingen langs de Vlaamse kust en dan door naar Calais voor de ferry naar Dover en verder naar Hastings. Terug vanaf Calais naar De Panne en op de fiets naar Vlissingen en toen was ik te moe. Mijn lichaam schreeuwde om rust. Vandaar dat ik het plan om in de Ardennen mee te gaan fietsen, moest laten gaan. Ik heb er in ieder geval van genoten van mijn fietsrit en ik denk dat het bij jullie ook het geval moet zijn.

Genieten is het belangrijkste.

Rutger
Rutger schreef:Hoi,

Ik heb een mooie fietstocht gemaakt vanaf Vlissingen langs de Vlaamse kust en dan door naar Calais voor de ferry naar Dover en verder naar Hastings. Terug vanaf Calais naar De Panne en op de fiets naar Vlissingen en toen was ik te moe. Mijn lichaam schreeuwde om rust. Vandaar dat ik het plan om in de Ardennen mee te gaan fietsen, moest laten gaan. Ik heb er in ieder geval van genoten van mijn fietsrit en ik denk dat het bij jullie ook het geval moet zijn.

Genieten is het belangrijkste.

Rutger
Ha die Rutger,

We hebben in Tilff op je staan wachten. Diverse leden van de groep waren diep teleurgesteld, want zij hadden met jou brouwerijen willen bezoeken en op jouw advies bier willen proeven.
Als je de volgende keer zoiets toezegt, zou ik toch zorgen voor een betere planning. Dit is geen PR voor Rutger van den Hoofdakker!
Hoi Bert en de rest van de Pinksterploeg!

De tocht was waanzinnig mooi, veelal autoluw en de campings stacaravanloos, het eten heerlijk enz.
Ik ben blij dat je alle bierfietsers heb kunnen opvangen zodat die mensen toch nog een leuk weekend hadden.

Groeten,

John & Gudy.
Het spijt me Bert en anderen.

Rutger
Rutger

Ha die Rutger,

We hebben in Tilff op je staan wachten. Diverse leden van de groep waren diep teleurgesteld, want zij hadden met jou brouwerijen willen bezoeken en op jouw advies bier willen proeven.
Als je de volgende keer zoiets toezegt, zou ik toch zorgen voor een betere planning. Dit is geen PR voor Rutger van den Hoofdakker!
Bert,

Volgens mij stond de tocht onder jouw leiding.
Ik heb gevraagd of er mensen waren die een proeverij wilden, maar nooit een reactie gekregen. Ik wist niet dat er mensen kwamen speciaal voor mij.
Ik kon absoluut niet komen. Niet alleen doordat ik geen energie had, maar ook om andere omstandigheden die ik niet op het forum zet. Als iemand hier meer over wilt weten, stuur me dan een pb.
Temper je boosheid.

Groeten,

Rutger
Rutger schreef:Rutger

Ha die Rutger,

We hebben in Tilff op je staan wachten. Diverse leden van de groep waren diep teleurgesteld, want zij hadden met jou brouwerijen willen bezoeken en op jouw advies bier willen proeven.
Als je de volgende keer zoiets toezegt, zou ik toch zorgen voor een betere planning. Dit is geen PR voor Rutger van den Hoofdakker!
Bert,

Volgens mij stond de tocht onder jouw leiding.
Ik heb gevraagd of er mensen waren die een proeverij wilden, maar nooit een reactie gekregen. Ik wist niet dat er mensen kwamen speciaal voor mij.
Ik kon absoluut niet komen. Niet alleen doordat ik geen energie had, maar ook om andere omstandigheden die ik niet op het forum zet. Als iemand hier meer over wilt weten, stuur me dan een pb.
Temper je boosheid.

Groeten,

Rutger

Beste Rutger,

Ik ben niet boos. Ik geef alleen reacties over vanuit de groep.
Als er "dringende omstandigheden" zijn, dan is dat voor mij zo.