Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kunst van het remmen - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Kunst van het remmen

m-gineering schreef:
Als je remt met je achterrem, en je gaat vervolgens ook met je voorrem remmen ga je je achterwiel ontlasten. Het eerst niet slippende achterwiel zal gaan blokkeren en met een blokkerende wiel kan makkelijk een zijdelingse slip ontstaan.
Als je te hard remt met je voorrem zal de kans op uitbreken van achteren het grootste zijn als je het doet op de manier die jij beschrijft. Daar zit ik niet op te wachten, dus zo hard rem ik dus niet met voor als ik hem er bij pak.
m-gineering schreef:Als je na het bedienen van de achterrem aan de voorrem komt moet je de achterrem dus tegelijk weer lossen. Lijkt me allemaal nodeloos gecompliceerd terwijl ik niet kan bedenken waarom je eerst met het achterwiel zou willen remmen.
Omdat ik meer controle heb over mijn fiets, minder kans op uitbreken, en ik daar tamelijk risicoloos voluit mee kan remmen om de eerste snelheid eruit te halen, zonder dat ik voorover ga. Dat de rest met de voorrem moet, behoeft geen discussie wat mij betreft, en heb ik ook niet bestreden :wink:

Verder vind ik Dick z'n voorstel een goede, iedereen zo remmen dat hij of zij er gelukkig mee is :wink: Zelfs de beste kan het overkomen; dat heeft Pedro Horrillo van de week ook weer eens laten zien...
Haike schreef:Verder vind ik Dick z'n voorstel een goede, iedereen zo remmen dat hij of zij er gelukkig mee is :wink:
Dat houdt wel in dat de voorzichtigremmers niet achter mij moeten fietsen, want helaas zijn de voorzichtigremmers ook degenen die niet weten hoe ze in formatie moeten rijden in een afdaling.
Leon
Leon schreef:
Haike schreef:Verder vind ik Dick z'n voorstel een goede, iedereen zo remmen dat hij of zij er gelukkig mee is :wink:
Dat houdt wel in dat de voorzichtigremmers niet achter mij moeten fietsen, want helaas zijn de voorzichtigremmers ook degenen die niet weten hoe ze in formatie moeten rijden in een afdaling.
Leon
Die laat je toch sowieso achter je :wink:
Leon schreef:Dat houdt wel in dat de voorzichtigremmers niet achter mij moeten fietsen, want helaas zijn de voorzichtigremmers ook degenen die niet weten hoe ze in formatie moeten rijden in een afdaling.
Nou snap mik waarom ik graag alleen fiets :lol: en nog steeds ongedeerd ben gebleven... 8)