Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vaude voortassen - Forum Wereldfietser

Vaude voortassen

heb nu reeds 2 AGU X-rain zilveren achtertassen maar ben niet tevreden van de bevestiging van de zak aan het kliksysteem dat aan de bagagedrager komt; de rivetten die dit bevestigen komen los en meestal tijdens het rijden natuurlijk :evil: heb die nu zelf vervangen door moer en bout.

Nu wil ik graag 2 zilveren voortassen erbij en enkel Vaude heeft die (behalve AGU) kwestie van wat bijeenpassende set te behouden. Maar ik heb gehoord dat de bevestigingssystemen daarvan aan de voordrager soms losspringen.

Iemnd ervaring met Vaude vooraan die loskomen (te weinig belasting ?)

Thx
Ik gebruik al jaren Vaude tassen.
Bij de voortassen is mij dit nooit overkomen, maar wel bij de achtertassen.
Ik zorg er nu altijd voor om ze een keer extra tegen de drager aan te drukken hetgeen volgens mij helpt.
Ik fiets al 5 jaar met Vaudé voor- en achtertassen. Er is er nog nooit één losgesprongen!
Bij aankoop werd mij verted dat het verstandig is om bij het aanhangen van de tassen even te controleren of ze goed "ingeklikt" zijn. Zo nodig met de hand (één vinger) het mechanisme even aandrukken tot het "klikt".
Ze zitten zo vast als een huis op mijn Tubus dragers 8)
Ik heb hetzelfde gehad met mijn ortlieb achtertas, gelukkig blijf een lief thais vrouw toeteren tot dat ik om keek naar mijn fietstas die 300m achter me op de grond lag.

idd goed kijken of ze in ingeklikt zijn maar ook dat er niet teveel speling op de haken zit(op te lossen met wat tape of een oud stukje binnenband).
OK, thx gewoon een kwestie van even checken dus :-)
thx dan weet ik genoeg, t worden dan vaude voortassen :D
Een aantal jaar geleden zijn de haken van Vaude aangepast. Daarvoor schoten ze soms nog wel eens los. Aan de zijkant van de zwarte haak zit een soort verdikking/ribbel. Zit die er op, dan is dat de aangepaste versie.

Overigens hebben sommige Vaude tassen dit jaar een geheel nieuw ontworpen haak. Volgens mijn telling is dat de vierde versie sinds ik er (vanaf 1996) mee rijd.

Eric
Als je bang bent dat ze los schieten kan je ze ook nog eenvoudig extra zekeren door de band waarmee je ze aan de bovenkant dichtklikt om je drager te doen nadat je de tassen hebt vastgeklikt.