Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Cateye Velo8 problemen - Forum Wereldfietser

Cateye Velo8 problemen

Afgelopen week lekker gefietst in Duitsland. Eerste dagen best veel regen maar later gelukkig ook veel zon. Tijdens eerste dagen heb ik aan mijn fietsmaatjes hoog op lopen geven over cateye en dat ik daar nooit problemen mee had. Dat was ook zo want de eerste 4000 Km geen enkel probleempje gehad totdat.... ik de fiets na een zonnige lunch weer wilde gebruiken. De Velo8 was van slag. Hij knipperde op KM alsof ik net de hele computer had gereset. Hij deed niets meer. Vervolgens heb ik alles weer opnieuw ingesteld maar na een aantal uren was het helemaal raak. De display liet alleen maar halve cijfertjes zien en was volledig onleesbaar. Ook reageerde ie niet meer op welke snelheid dan ook. De volgende dag heb ik de batterij er uitgehaald en alles weer opnieuw ingesteld. De laatste dagen lijkt het weer goed te gaan. Ik heb in dit forum daarnet al gelezen over cateye's die niet tegen regen en/of zon kunnen. Wel een beetje vreemd voor een fietscomputer maar goed. Wat me nog het meest verbaasd is dat ik de totale gereden afstand (Odo) niet meer kan instellen. Ik heb de handleiding goed gelezen maar ik kan hierover niets vinden. Ik weet van oudere types Cateye dat dit wel kon maar de velo 8 lijkt het niet te kunnen. Wel vreemd want zo kan ik niet bijhouden hoeveel Km ik nu in totaal heb gefiets. Of heeft iemand nog een tip??

NB in deze engelstalige handleiding vind ik ook niets.
http://www.cateye.com/sites/cateye/uplo ... ENG+v3.pdf

Alvast dan voor de reactie.

Groet Peter
PeeWee schreef:Ik weet van oudere types Cateye dat dit wel kon maar de velo 8 lijkt het niet te kunnen. Wel vreemd want zo kan ik niet bijhouden hoeveel Km ik nu in totaal heb gefiets.
Klopt. Een jaar of 10 geleden was het normaal dat je bij goedkopere fietscomputers van o.a. Sigma de totaalafstand opnieuw kom instellen. In 2009 moet je dan een duurder type kopen. Noem het hoe je het wilt, ik heb er geen keurige term voor.
Leon