Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets-loop schoenen, tips tegen slijtage zool? - Forum Wereldfietser

fiets-loop schoenen, tips tegen slijtage zool?

De afgelopen jaren hebben wij tijdens onze reizen gebruikt gemaakt van loop-fiets schoenen van Shimano. Wij gebruiken altijd enkele dagen tijdens onze fietsvakanties voor het maken van forse wandelingen. En dan komt na verloop van tijd het probleem: de fiets-loop schoen blijkt meer fiets dan loop schoen te zijn; de zolen slijten namelijk behoorlijk snel. We zijn zeer gehecht aan het SPD systeem en willen dit niet kwijt (dus gewone schoenen en toe-clips is geen optie voor ons), ook het feit dat fiets-loop schoenen een harde zool hebben ervaren wij niet als onprettig tijdens het wandelen.

Onze vraag: heeft er iemand ervaring met fiets-loopschoenen die wel enigzins slijtvast zijn?

PS: Natuurlijk verwijderen we wel de SPD plaatjes voor lange wandelingen..
Voor langere wandelingen ben ik afgestapt van het gebruik van mijn Shimano-schoenen, om dezelfde reden en omdat ik regelmatig uitgleed over de afdichtplaatjes (die je op de plaats van de clips zet). Ik gebruik voor het wandelen nu eenvoudigweg mijn Teva sandalen, heel charmant in combinatie met sportsokken. Ziet er niet uit, maar heel comfortabel. Ik heb er zelfs meer steun aan dan aan mijn halfhoge shimanoschoenen.

Groetjes,

Astrid