Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hemelvaarttrektocht - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Hemelvaarttrektocht

Simone schreef:Hoi,

Vraagje: Hoeveel km fietsen is het per dag?
Er werd gesproken over 75-80km/dag met klimwerk.
Nog twee weken en dan is het zo ver!
Wie gaat er mee?
Hey Blanche,

Zaterdag vertrek ik richting Sauerland om daar een klein weekje rond te zwerven. Ik denk dat ik jullie rond Hemelvaart vanuit het zuiden tegemoed kom. Dus als het meezit zien jullie me dan vrijdag of zaterdag wel op de camping verschijnen. Ik neem de adressen mee maar laat lekker alle opties open. Als het regent dan weet je dat ik in de buurt ben :wink:

Wouter
Ik ben ook weer van de partij. Wel pas vanaf donderdag aangezien ik midden in de nacht pas thuiskom uit Wenen.
Ik zie jullie dus wel ergens onderweg of op de camping.

Groeten,

Richard

Hemelvaarttrektocht in combinatie met de Steven Rooks Classic

Voor de wielren-fanaten onder ons. Wie ook de wielertocht Steven Rooks wil combineren (120 en 160 km) met het lange WF weekend zoals Douwe, kan het volgende doen.

- Woensdagavond kamperen op de WF camping
- Donderdag de Steven Rooks rijden http://www.stevenrooksclassic.nl/algemeen/
- Donderdag avond met de auto naar de camping in Eupen om weer aan te sluiten bij de WF-tocht.Op de terugweg naar Nederland (Zaterdag) komen we op ongeveer 5 km van de camping. Je kunt dan de auto ophalen en doorrijden naar de camping Bosrand in Bunde. Deze camping ligt ongeveer op 20km van de camping Bosrand bij Sint Geertuid (waar we dus van zaterdag op zondag overnachten).
Hi,
ga ook mee. Heb de hele week vrij en vertrek dinsdag al om woensdagavond op camping de Wolfsberg te zijn.
Het is al weer een aantal jaren geleden dat ik in die omgeving gefietst heb; heb er goede herinneringen aan. Ben benieuwd hoe het nu bevalt.

Bert
Ik zit nog te twijfelen of ik ook kom. Het hangt er vooral van af in hoeverre het een 'rondje' is en of we zondag dus weer bij de eerste camping uitkomen. Dan kan ik met de auto komen en ga ik het misschien wel redden. Anders wordt het erg moeilijk denk ik, want woensdag werk ik eerst nog tot zo'n 18:00 uur. Of wordt er donderdag nog langs een station gereden waar ik kan aansluiten?
Een kleine update: Ik kom ook, maar sluit pas donderdagavond aan.
ger1 schreef:Hallo allemaal.

Nee er wordt per dag "maar" rond de 75 tot 80 km gereden.
Chris (de Gier) heeft een deel van deze tocht gereden.

Hieronder de beschrijving door Chris.

...

Ger
Die tocht beviel zo goed dat ik hem nog eens ga doen. Ben nu van plan a.s. donderdag vanaf Sittard te vertrekken, via Eijsden en Eupen naar Monschau en dan via Malmédy weer terug naar Maastricht (zaterdag).

Voor mensen die terug naar huis willen per trein: ik zag dat komend weekend de NS werken aan een brug tussen Sittard en Roermond, waardoor dit traject per bus moet worden afgelegd. Daarin hebben ze vast geen voorzieningen voor een fiets. Misschien iets om rekening mee te houden.

en m'n naam is trouwens Cornelis en niet Chris :).
Freubelaar schreef:Voor mensen die terug naar huis willen per trein: ik zag dat komend weekend de NS werken aan een brug tussen Sittard en Roermond, waardoor dit traject per bus moet worden afgelegd. Daarin hebben ze vast geen voorzieningen voor een fiets. Misschien iets om rekening mee te houden.Cornelis
Bedankt voor de tip, inderdaad geen treinen van Sittard naar Roermond.

Ger: heb je ook een knooppuntenroute van Sittard naar Roermond, dat zou voor velen van ons erg handig zijn, dan kunnen we in Roermond op de trein stappen.

jim
Welke volslagen idioot heeft dit bedacht! Natuurlijk moet alles in orde zijn, maar moet dit echt uitgerekend op een van de drukste dagen van het jaar?
De planners hebben waarschijnlijk helemaal niet nagedacht over Hemelvaart.
ProRail heeft niets met reizigers te maken.

Stuur reacties!
Hallo allemaal.


Ieder nadeel heeft zijn voordeel.

I.p.v. bij Berg aan de Maas, de maas over te steken, kunnen we doorrijden via Maaseik en Thorn naar Roermond.
Maaseik met een in Maaslandse renaissance stijl (17e - 18e eeuw) gebouwd centrum. Kan wedijveren met het Onze Lieve Vrouwe plein in Maastricht. Thorn: het witte stadje.
Het zijn ongeveer 25 kilometer extra. (knooppunten)

Groeten

Ger
bert sitters schreef:Welke volslagen idioot heeft dit bedacht! Natuurlijk moet alles in orde zijn, maar moet dit echt uitgerekend op een van de drukste dagen van het jaar? De planners hebben waarschijnlijk helemaal niet nagedacht over Hemelvaart.
Jij en ik hebben in het verleden al genoeg reacties gestuurd denk ik, dus ze hebben er zeker over nagedacht. :twisted:
Leon
Iris-in-Zwolle schreef: (...) Nu nog even zien dat ik mijn agenda kan leegmaken.
Gaat helaas niet lukken met Hemelvaart, helaas, want het wordt prachtig weer. Maar ik heb me wel opgegeven voor het off-roadweekend. :D

Iedereen die gaat: veel plezier, fijne tocht :!:

:lol:
Leon schreef:Jij en ik hebben in het verleden al genoeg reacties gestuurd denk ik, dus ze hebben er zeker over nagedacht. :twisted:
Bij de N.S. checken ze volgens mij dagelijks de evenementen kalender van "De Wereldfietser".
Hemelvaarttrektocht...??? Weer dat geklooi met een hoop fietsen met al die tassen in onze trein...??? Daar doen we even wat aan!!!
Ze willen toch zo nodig fietsen...??? :twisted:

Zo, het is eindelijk opgehouden met regenen hier, ik ga een eindje fietsen!
Ik ben benieuwd of iedereen in de gaten heeft dat de camping in Noorbeek van dit jaar een andere camping in Noorbeek is dan de camping in Noorbeek van vorig jaar :shock: :D
Op de valreep moeten we melden dat we toch niet meegaan. Sorry! Het was een beetje te druk de laatste week om ook nog helemaal naar Maastricht te rijden. Waarschijnlijk gaan we wel twee dagen in de buurt fietsen waar we wonen.

Heel veel plezier allen en vooral veel zon!

Douwe en Blanche
Leon schreef:
bert sitters schreef:Welke volslagen idioot heeft dit bedacht! Natuurlijk moet alles in orde zijn, maar moet dit echt uitgerekend op een van de drukste dagen van het jaar? De planners hebben waarschijnlijk helemaal niet nagedacht over Hemelvaart.
Jij en ik hebben in het verleden al genoeg reacties gestuurd denk ik, dus ze hebben er zeker over nagedacht. :twisted:
Leon
Het is daarna een paar jaar goed gegaan, maar nu is het ineens weer totaal mis!
Het gaat overigens niet alleen om wereldfietsers die massaal met Hemelvaart de trein naar het zuiden trekken. Lang niet iedereen kijkt op de site van de NS naar werkzaamheden.
Allemaal bedankt voor de gezelligheid !!! Na een aantal solo dagen door het Sauerland en de Eifel was het erg gezellig om nog even 2 dagen aan te haken. Mooie route, mooi weer, leuke mensen en een goede sfeer ..... dat wordt morgen wel weer ff wennen op kantoor :?

Afbeelding

Voor wie achteraf wil weten waar nu al die mooie plekjes waren ?
De Route, En de plaatjes met rechts het kaartje waar deze scene zich heeft afgespeeld.


Wouter Hagedoorn

Door/ondanks de NS strubbelingen was is gisteren 22:30 thuis dus mijn reistijd van 5 uur was niet heel slecht ingeschat :cry:
Wij zijn ook met hemelvaart een paar dagen gaan fietsen in eifel en ardennen. Ik had gelezen hier op het forum dat jullie ook die kant op gingen en alleen de route tegenovergesteld gingen fietsen. ( het stuk van eupen naar monschau)
In Monschau zijn wij lekker aan het genieten van een frietje, en daar komen jullie voorbij. Moet zeggen, het ziet er super uit als jullie langsfietsen op jullie mooie fietsen. Misschien moeten we de volgende keer ook maar eens meegaan :roll:
Erg mooie omgeving om doorheen te fietsen, vonden jullie niet?
Wij hadden het geluk dat wij naar huis konden fietsen ( heerlen), en niet met de trein moesten gaan.

Groetjes Monqiue 8)