Additionally, paste this code immediately after the opening tag: wie gaat of heeft zin om dit jaar in (Zuid) Afrika fietsen? - Forum Wereldfietser

wie gaat of heeft zin om dit jaar in (Zuid) Afrika fietsen?

Hallo lieve mensen,

Hier is Yvette.. De meeste zullen mij misschien ooit wel eens gezien hebben op een van de weekenden.. Helaas kan ik er dit jaar niet bij zijn tijdens een van deze weekenden, omdat ik in zuid afrika woon en werk.. Nou mis ik het reizen op de fiets onwijs! maar helaas houdt mijn vriend niet van reizen op de fiets.
Maar omdat mijn behoefte zo groot is, zou ik graag via deze weg kijken of er iemand van jullie is die met mij wil gaan fietsen in Zuid Afrika of Tanzania.
Of, heb jij al plannen en kan ik aansluiten bij jou/jullie?! Ik zou het leuk vinden om met meer dan 2 personen te fietsen, maar 2 is ook goed.

In Zuid Afrika wil ik graag in het noorden gaan fietsen, de Drankensberg en Leshoto en in Tanzania de kilimandaro. Ik fiets ongeveer 80 km per dag en kampeer het liefst!

Ik wil gaan in de maand september/oktober 2009. maar als jij/jullie een andere datum hebben vind ik het helaaml goed!!

nou, ik hoop op een positieve reactie van jullie in nederland!!

liefs yvette
ps. wil je zien waar ik zit in zuid afrika?... kijk op www.terrapi.org
Ha Yvette heb je een pbtje gestuurd weet niet of ie aangekomen is, groetjes Rene.
Ha Yvette,

Fietsen in Zuid-Afrika.... Lijkt me geweldig, zeker met iemand die het land kent. Mijn vakantieperiode ligt echter vast: half juli-half augustus (4-5 weken). Kan jij dan ook?
:lol:
rene 57 schreef:Ha Yvette heb je een pbtje gestuurd weet niet of ie aangekomen is, groetjes Rene.
René, heb jij al iets van Yvette gehoord? Ik niet. Als jij ook nog niets hebt gehoord, dan ga ik maar vergeten dat het misschien iets wordt... :|
:lol:
Lauran en ik willen ook graag naar Afrika, zaten ook aan Tanzania te denken.
Maar wij willen eigenlijk pas ergens tussen half november en eind januari een week of 4 tot 6.
Dus we hebben nog geen vast plan, maar wel iets later dan jij in gedachten hebt.
Dagafstanden en kamperen is in ieder geval ook onze manier van reizen.

Ik hoor/lees het wel wat hieruit groeit.

Groet Lauran en Hetty Willemsen
Hetty Willemsen schreef: Ik hoor/lees het wel wat hieruit groeit.
Niets dus blijkbaar, als het aan Yvette Heijnen ligt :cry: :cry: :evil:

:lol:
Hallo allemaal!!

ik heb een 2 weken geleden een persoonlijk bericht geschreven en een bericht hier, maar kennelijk niet aangekomen?

Ik kan niet in juli of augustus weg.. ook de andere maanden worden moeilijk. de maand oktober of november zou nog wel kunnen lukken. Ik ben hier al, dus ik hoe hoef geen ticket te boeken.. ik denk dat jullie meer afhankelijk zijn voor een strakke planning.
ALs jullie een ticket naar port elizbeth boeken in een van deze maanden of volgend jaar februari, dan zorg ik dat ik een fiets route maak voor 2 weken!

en als het tanzania wordt, zal ik wachten op jullie route.. met mijn ideeen erbij!

ik hoop weer iets van jullie te mogen horen!

ik wil heeeeeeeeeeeel graag de kilimanjaro op!!
De beste tijd om de Kilimanjaro te Beklimmen is tijdens het droge seizoen, welke zijn van december tot maart, als het weer droog en warm is, en juni tot oktober, wanneer het droog en koel is.

tot snel!!!

liefs yvette

Iris-in-Zwolle schreef:
Hetty Willemsen schreef: Ik hoor/lees het wel wat hieruit groeit.
Niets dus blijkbaar, als het aan Yvette Heijnen ligt :cry: :cry: :evil:

:lol:
Hoi Yvette,

Er wordt volgens mij niet veel gefietst in Tanzania.
Ik heb al veel gezocht op internet, maar nog maar weinig gevonden.
Vrienden van ons hebben er 12 jaar gewoond en hebben ook een schat aan informatie.
Dus groeit bij ons het plan om naar Tanzania te gaan.
Wij kunnen in de periode december, januari, en willen een week of 5-6 gaan.

Wij maken geen vaste uitgestippelde route, we boeken een ticket, we lezen veel en zoeken de punten op die we zeker willen zien, en zien ter plekke wel hoe we gaan fietsen.
Daar kan je praten met mensen die het gebied kennen en die weten waar je wel en niet mooi kan/mag fietsen. En zo kijken we van dag tot dag hoe we verder gaan.
Maar de kilimanjaro zal er zeker bij zijn!
Als we met een groepje zouden gaan moeten we in overleg natuurlijk wel een globale route maken, voor twee of meer weken, in overleg.
Maar dat komt dan wel goed, wil ik wel doen.

Zou leuk zijn als er nog een of een paar anderen mee zouden gaan.

Groet Hetty
Hoi Yvette en alle anderen,
Ik zou heel graag met jullie mee willen fietsen in Zuid-Afrika of Tanzania.
Heb een aantal jaren geleden een groepsreis van 3 weken door zuidelijk Afrika (Zambia, Botswana, Namibië en Zuid-Afrika) gemaakt. Daar ben ik toch wel heel erg verliefd geworden op dit geweldige mooie en spannende continent. Echter dit was in een truck met 20 personen erg snel racend door de landen heen. Te snel voor mij, ik ben toch veel meer een "fietsvakantietype".
Heb veel ervaring met fietsvakanties, alleen en in groepsverband, in Europa. Maar heb nog geen trap buiten ons continet gemaakt. Dat zou ik heel graag nu eens met 1 of meerdere personen willen doen.
Wat betreft de maanden maakt het mij niet veel uit, ik ben flexibel wat dat betreft. 4 of 5 weken moet lukken en vanaf september heeft zeker mijn voorkeur.
Ik hoor graag van jullie via mijn email: mokummarc@hotmail.com
Hopelijk tot gauw!
Marc (38jr.)
Marc,

Yvette lijkt van de aardbodem te zijn verdwenen (ze heeft althans nooit meer gereageerd op berichtjes van mij en anderen in dit forum). Ik ben zeker nog in voor fietsen in (Zuid-)Afrika alleen 'moet' ik vakantie nemen tussen half juli en eind augustus. Als dat voor jou ook een optie is, laat me dat dan weten. En, uh, laat je niet afschrikken door mijn leeftijd :oops: , doe ik ook niet door de jouwe :wink: . Ik behoor nog lang niet tot de ANWB-jassen-, thermosflessen-, tafelkleedjes- en stoeltjesbrigade :twisted: :wink: :P :lol:.
Iris-in-Zwolle schreef:Yvette lijkt van de aardbodem te zijn verdwenen
Oeps :oops: :oops: , te snel geweest. Lees net het berichtje van Yvette van 8 mei. Komt (ook) omdat ik nog steeds geen meldingen krijg van reacties in forums waarin ik ook sta. Blijft lastig. :cry:

Maar goed, wat Yvette betreft wordt het dus niet juli of augustus. En wat de anderen betreft?
Hoi Yvette,

In antwoord op je PB-tje.
Wij zijn ons inderdaad aan het voorbereiden voor onze reis naar Tanzania.
Wij gaan zeker, datums nog niet bekend, maar in ieder geval tussen nov en jan, een week of 6.
Ik heb al wel ontdekt dat je de Kilimanjaro niet met de fiets op kunt, dus je zal moeten lopen en je fiets ergens achterlaten. Dat willen wij in ieder geval niet. We willen hem wel opfietsen zo ver als gaat.
Het lijkt ons wel leuk om met een aantal meer mensen te gaan, 4 tot 6. Dit voor de gezelligheid, maar ook voor de veiligheid. Maar wij willen geen volledig geplande reis maken en daar "reisleider" van zijn. Wij maken een globaal plan en kijken altijd van dag tot dag.
Dus binnen dat concept kunnen we echte plannen gaan maken en datums prikken.
Als jij, en eventueel anderen dat willen is er dus van alles te regelen.

Groet Hetty
Hoi Yvette,

Ik was enkele jaren geleden ook bezig met de voorbereidingen van een fietsreis naar Tanzania. Het is er helaas niet van gekomen. Maar misschien ooit nog eens. Ik ben nog jong. :D

Ik had toen contact met de reisorganisatie Tanza Trail. (Zie: www.tanzatrail.nl). Het is een samenwerking tussen een Nederlandse vrouw en een Tanziaanse man. Ze hebben dus erg veel ervaring daar.

Groeten,

Rutger
Hoi Yvette,

Na lang praten met mensen die er gewoont hebben en mensen van Tanzatrail (is echt een super reisorganisatie!) hebben wij besloten Tanzania op te schuuiven naar een jaar dat we augustus-september, uiterlijk oktober vakantie hebben.
In januari schijnt het daar warm, en vooral veel te vochtig te zijn.
En de natuur is dan juist weer erg droog.
Er staat in een nieuw forumbericht reisgenoten nog iemand die ook hetzelfde wilt als jij.

Wij hebben van de week tickets geboekt naar Santiago de Chili.
We gaan dus in Zuid Amerika fietsen.....



Groet Hetty
Hallo Hetty,

Bedankt voor je reactie!

Ik heb inmiddels in Augustus de Kilimanjaro geklommen en mijn vriend en ik gaan onze eigen reizen aanbieden in Zuid-Afrika.

Kijk op onze site en misschien word je we verleid om een reis met ons te maken voor in het nieuwe jaar.

www.xplorasugosa.com

met vriendelijke groeten,

Yvette Heijnen
Hetty Willemsen schreef:Hoi Yvette,

Na lang praten met mensen die er gewoont hebben en mensen van Tanzatrail (is echt een super reisorganisatie!) hebben wij besloten Tanzania op te schuuiven naar een jaar dat we augustus-september, uiterlijk oktober vakantie hebben.
In januari schijnt het daar warm, en vooral veel te vochtig te zijn.
En de natuur is dan juist weer erg droog.
Er staat in een nieuw forumbericht reisgenoten nog iemand die ook hetzelfde wilt als jij.

Wij hebben van de week tickets geboekt naar Santiago de Chili.
We gaan dus in Zuid Amerika fietsen.....



Groet Hetty
Iedereen lijkt wel ineens hetzelfde plan te hebben als ikzelf!!
Heb zojuist al geantwoord in een nieuw topic (http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =5&t=11352) waar 2 broers voorstellen een tanzania fiets-safari willen gaan doen.

Anyway veel mensen met hetzelfde plan. Ik had zelf sept/nov in gedachten vanwege mijn eigen werkschema maar ook bijv. vanwege de gnoe-trek. Ik had het idee vorig jaar al maar is er niet van gekomen. Volgend jaar zou een goede optie zijn.

Ik had wel allerlei bedenkingen:
- mag je per fiets national parken in?
- zijn er in mombasa ofzo fietsen te krijgen die niet uit elkaar vallen?
- wat doe je inderdaad met je fiets als je de kilimanjaro top wil bereiken?
- kun je zomaar een tent opzetten zonder dat je het niet overleefd?
- zijn de afstanden wel te overbruggen zonder dat je een extra karretje met drinkwater achter je fiets hoeft te knopen?

Ik ben overigens 30 jaar en heb 2 jaar terug 2 maanden in ecuador gefietst.