Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaringen met paalkamperen??? - Forum Wereldfietser

Ervaringen met paalkamperen???

Heeft er iemand misschien ervaring met paalkamperen in Nederland???
Het lijkt mij leuk om eens te proberen, maar twijfel nog een beetje of het nog wat is.
Ik weet dat het jaren terug ontstaan is, maar is het tegenwoordig nog goed te doen of is het min of meer dood gebloed???

:idea: ik woon in een traditioneel paalcampinggebied (bossen in de buurt van Breda/Tilburg en het riviertje de Donge). Palen staan er nog mooi bij en op mooie plekken. Ik zou het zeker proberen
Hoi Cubeman,

Op de volgende site staat een linkje naar paalkamperen en reacties van mensen..

http://www.hiking-site.nl/routesenbestemmingen.php

Met vriendelijke groet

Gijs

Het is eigenlijk wild kamperen. Maar dan op een door iemand anders bedachte plek... En wanneer er iemand nadert weet je zeker dat je niet weg hoeft...

Kortom als je primitief (geen water, toilet, etc.) geen probleem vindt, gewoon doen!

Op de website van Staatsbosbeheer zijn er heel wat (24) te vinden.

Paalkamperen, leuk item voor de komende Fietsvakantiebeurs nieuwe stijl.
Wie wil wat met dit item doen?

er is wél water !
Let wel: het water is er alleen om mee te koken of wassen. U kunt het niet ongekookt drinken.
[/quote]
Paalkamperen is super ! Op de mooiste plekjes en geen mens te bekennen. Gratis....wat wil een hollander nog meer ? Vraag info bij staatsbosbeheer, tel 076-5646646. En als het bevallen is, laat het staatsbosbeheer weten, misschien komer er verder in NL nog meer terreinen bij, zou fijn zijn ! Groetjes

Avond
Wat is in vredesnaam paalkamperen?? Zoiets als de paalwoning van Piet Blom in Rotterdam? Maar dan met tentdoek?
Wie helpt mij dit te ontrafelen.

bedankt alvast, Marco Schriek

Neuh, er is in NL een beperkt aantal lokaties waar wildkamperen is toegestaan. aangezien deze lokaties zijn aangegeven met een paal, heet het paalkamperen. Het animo schijnt tegen te vallen, maar dat kan goed meer te maken hebben met het onverwachte element (wildkamperen in NL, mag dat?) dan dat met het idee als zodanig.

Kamperen op een paal lijkt mij lastig.
watje22 schreef:Het animo schijnt tegen te vallen, maar dat kan goed meer te maken hebben met het onverwachte element (wildkamperen in NL, mag dat?) dan dat met het idee als zodanig.

Kamperen op een paal lijkt mij lastig.
Watje22,

Het is ook niet de bedoeling "dat het dr?k" wordt!!!! :lol:

Schorpioen.