Additionally, paste this code immediately after the opening tag: plas- en braakzak - Forum Wereldfietser

plas- en braakzak

Is deze zak iets voor wereldfietsers die 's nacht hun tent niet uit willen gaan?

Braken en plassen in een zak

AMSTERDAM - Hoognodig pissen en geen toilet in de buurt? Met de speciale plaszak heb je altijd een eigen wegwerptoilet bij de hand. Scheelt ook een fikse boete op wildplassen met Koninginnedag.



De plaszak is gevuld met absorberende korrels, die bij aanraking met vloeistof veranderen in gel, met een inhoud van 800ml zeg maar twee volwassen plassen.

Naast de plaszak heeft fabrikant Traveljohn ook een braakzak op de markt gebracht. De zakjes zijn lekvrij, afsluitbaar en bovendien reukloos. Handig klein van stuk en dus reuze makkelijk op te bergen en mee te nemen. Bovendien kan de TravelJohn na gebruik zo in de afvalbak want hij is immers helemaal gemaakt van biologisch afbreekbaar materiaal.

Wel zo milieuvriendelijk.

www.traveljohn.nl
Ik heb sinds kort een half liter fles met grote dop voor 's nachts in de tent. Deze moet ik nog uitproberen maar het moet lukken, want ik moet 1/2 per nacht uit de tent en dat vind ik niks op zo 'n drukke camping of als het buiten -10 is.

Maar voor de dames is het misschien wat?
Shane schreef:Maar voor de dames is het misschien wat?
In geval van nood (zoals bij stortregen), plas ik 'gewoon' in het voorportaal..... :oops: :oops: :oops: . Nood breekt wet, toch? :wink:
:lol:
Shane schreef:of als het buiten -10 is.
En hup in je slaapzak als warme kruik :D

Nee, ik ga d'r wel uit. Kijk meteen of mijn fiets er nog staat...
Iris-in-Zwolle schreef: In geval van nood (zoals bij stortregen), plas ik 'gewoon' in het voorportaal..... :oops: :oops: :oops: . Nood breekt wet, toch? :wink:
:lol:
:?: :? :cry:
Toch niet op je grondzeiltje ? :cry:
koenie schreef:Toch niet op je grondzeiltje ?
Grapjas :lol: :lol: :lol: :lol:
oke, ik loop niet altijd naar het toiletgebouw (indien aanwezig) en heb altijd wel een reserve boterhamzakje met zo'n "zip" sluiting in mn tas zitten, dat voldoet als het echt moet. effe afwassen na gebruik en klaar... Nu mn vriendin ook meegaat, misschien toch iets anders zien te vinden want dames mikken denk ik niet zo graag in een zakje? Maar daar zijn al genoeg topics aan gewijd denk ik.

De voortent lijkt mij persoonlijk niet zo'n succes. In je eentje misschien nog wel te doen, je weet hoe wat en waar... maar het succes hangt vooral afhankelijk van de buiten temperatuur.. 's ochtends wakker worden in een weeige lucht, nee dank je. (ik neem aan dat je niet eerst een kuiltje graaft?)
Omdat ik overdag veel drink (water) moet ik er 's nachts nog wel eens uit. Heb dan geen zin om helemaal naar het toiletgebouw te lopen en zoek gewoon een boom of struik vlakbij. In het donker ziet toch niemand je :wink: . Maar ik heb het wel eens gehad dat het zo hard regende, dat ik in de voortent de tentluier (toepasselijk woord, nu) een stukje heb opgerold en gewoon in het gras heb geplast, tentluier er weer over klaar. Als het zo vochtig is, ruikt het nergens fris. Pislucht is mij toen niet opgevallen. Maar goed, alleen in geval van nood dus. En, uh, mijn tent heeft twee openingen en twee grote 'vestibules'.
Trouwens, in mijn hart vind ik het wel asociaal om zo overal op campings maar te wildplassen :oops: (maar mij luiheid overwint het). Bovendien vind ik in de natuur plassen veel schoner dan op een openbare wc. Wat vinden/doen jullie?
:lol:
Ik was met mijn kinderen een tijdje terug op de open havendagen in Rotterdam, en daar was ook een demonstratie van het Korps Mariniers. Anders dan hun vader die ooit op S5 is afgekeurd vonden de kids de stormbaan etc wel cool. Ik was erg geinteresseerd in de pool uitrusting: de tenten bleken een flap in het grondzeil te hebben met een latrinegat eronder.
Wim
Ik lees niets over nachtelijke braakpartijen. Niemand die na een paar lekkere buitenlandse pinten of sterke drankjes eens het hoofd onder de latrineflap (briljante uitvinding 8) moet steken? Of is de gemiddelde vakantiefietser daar te oud en wijs voor (ahum)?