Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsschoenen - Forum Wereldfietser

fietsschoenen

Ik hoorde van het weekend leden praten over hele grote pedalen waar je heel goed met wat voor loopschoen dan ook op kan, dus dat is wellicht een optie.

Persoonlijk ben ik erg tevreden over de fietsschoenen met SPD en hun kwaliteit als loopschoen. Ik heb echter geen ervaring met grote wandelingen aangezien ik daar niet van houd.

Het zijn BMX-pedalen. Je hebt ze van het merk Odyssee, maar ook Shimano maakt ze (zij het iets kleiner). Op het pedaal zitten zgn. spikes die je schoenen vastzetten. Wat schoenen betreft, koop schoenen met een harde zool. Hoeft niet Shimano of zo te zijn, maar het kunnen ook gewoon goede bergschoenen zijn. (of goretex schoenen)

Ikzelf fiets al jaren met Lake schoenen. Ze zijn zo lek als een mandje, waardoor ze lekker luchtig zijn. Als ze nat zijn geweest, zijn ze hierna weer snel droog. Als het regent draag ik daaronder Goretexsokken.

Eric Schuijt

Mocht je erover denken om SPD-schoenen te gebruiken voor een dagwandeling dan kan ik je dat afraden. Er zijn tegenwoordig prima SPD-schoenen waar je best een stukkie op kunt lopen, maar het blijven, nou ja, SPD-schoenen. Zo'n plaatje onder je zool geeft niet alleen leuke knarseffecten, maar vermindert ook de grip. Op rotsige bodem vind ik ze gewoonweg gevaarlijk.

Ciao,

Gaele

Eric Schuijt schreef:Het zijn BMX-pedalen. Je hebt ze van het merk Odyssee, maar ook Shimano maakt ze (zij het iets kleiner). Op het pedaal zitten zgn. spikes die je schoenen vastzetten.
Nee. De pedalen die ik bedoel hebben juist geen spikes. Dat was wat ze zo bijzonder maakte aldus de leden. En ze zijn blijkbaar ook groter.