Additionally, paste this code immediately after the opening tag: pijn in ellebogen - Forum Wereldfietser

pijn in ellebogen

Bij mijn nieuwe fiets heb ik last van mijn ellebogen. Waar kan dit aan liggen en hoe kan ik dit verhelpen? Ik hoop dat jullie advies kunnen geven.
Soms had ik er ook last van. Meestal nadat ik even niet had gefietst.
Misschien helpt een andere houding, zadel wat lager of hoger etc.
Sinds kort heb ik platte handvatten, ik weet niet hoe ze heten. Het probleem van tintelende handen en pijnlijke ellebogen is meteen opgelost. Ik vind ze ook heerlijk comfortabel.
cyclingreddevil schreef:Sinds kort heb ik platte handvatten, ik weet niet hoe ze heten. Het probleem van tintelende handen en pijnlijke ellebogen is meteen opgelost. Ik vind ze ook heerlijk comfortabel.
Ergon..???
Ze zijn van een ander merk maar ze lijken er idd erg op. Ik heb ze in Thailand gekocht.
Het is niet dat ik een tijdje niet gefietst heb, met mijn oude fiets heb ik nergens last van. En ik heb die drie dagen drie keer mijn zadelhoogte verandert. Op beide fietsen heb ik die ergonomische platte handvaten.

Misschien kan ik de hoogte van het stuur nog veranderen. Ik zal hem eens naast mijn oude fiets zetten kijken of er verschil in zit. Twijfel ook nog of het wiebelende stuur ermee te maken heeft.
Wat mij betreft ligt het zeker aan het wiebelen van de fiets, je bent dan constant aan het corrigeren,

Op mijn oude fiets had/heb ik er met bagage ook veel last van, maar na een weekje ben je eraan gewend... tenminste ik wel ;)
Roald schreef:Wat mij betreft ligt het zeker aan het wiebelen van de fiets, je bent dan constant aan het corrigeren,

Op mijn oude fiets had/heb ik er met bagage ook veel last van, maar na een weekje ben je eraan gewend... tenminste ik wel ;)
Dank voor de informatie. Aan het einde van mijn laatste grote reis had ik het ook, maar denk dat ik nu de ware oorzaak door heb. :)

Maar misschien in het al niet meer nodig, want ik heb veel aan mijn armen gewerkt op de kano en al zwemmende. En ik ga volgend jaar de fiets soms af en toe voor een paar daagjes inruilen voor wandelschoenen en rugzak.

Ik denk dat een veelfietser niet enkel op de fiets moet gaan trainen om in topconditie te blijven voor lange meerdaagse ritten...
Heb je misschien een recht stuur? Dat kan de oorzaak zijn, daar had ik op mijn Koga ook last van. Een recht stuur is een ramp voor je armen. Ik heb er een aluminium, iets gebogen stuur op gezet (van Gazelle), nooit last meer gehad van mijn gewrichten.
Allemaal bedankt voor het meedenken.
Roald schreef:Wat mij betreft ligt het zeker aan het wiebelen van de fiets, je bent dan constant aan het corrigeren,
Ik denk, en hoop dat dit het ook zal zijn. De fiets gaat terug naar Vittorio dus als dat verholpen is weet ik meer.
ottovds schreef:

…, want ik heb veel aan mijn armen gewerkt op de kano en al zwemmende.
Ik denk dat een veelfietser niet enkel op de fiets moet gaan trainen om in topconditie te blijven voor lange meerdaagse ritten...
Ook ik kano regelmatig en doe dagelijks 35 push ups, maar dat is het niet want met mijn oude fiets heb ik er geen last van. Ik geloof dat je voor een goede fietsconditie dit ook niet hoeft te doen. Hoe langer je onderweg bent hoe beter je fietsconditie en hoe beperkter je bewegingen.
avandalen schreef:Heb je misschien een recht stuur?
Ik heb bewust voor gewoon krom stuur gekozen omdat dat de minste nekklachten geeft, net zoals oude fiets.

Ik moet weer een tijdje wachten op mijn fiets en hoop dat dit probleem dan ook zich vanzelf oplost.