Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 29 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3749 berichten
ik moet ook moeite doen

Willem
charite schreef:nog een kleine 5000 km voor de wielen.
Hij is onderweg... kan nog wel heel even duren.... :D
Sinds een paar dagen is mijn nieuwe fiets bij mij: Dit weekend ga ik de eerste 100 km doen (hoop ik). Ik had al vragen van “26 inch op een reisfiets?”. Daarom: Nee, 71 cm frame :-D
Afbeelding
Da's een speciaaltje!
50er schreef:Da's een speciaaltje!
Ik denk een http://www.fahrradmanufaktur.de/TXXL_Sh ... g_123.html
50er schreef:Da's een speciaaltje!
Nee, dit is een speciaaltje.

.tsooJ
Ik heb m'n Koga WT 2008 hier ooit al eens getoond, maar toen stond ie gewoon bij me thuis. Nu heb ik een 'actie'foto van op reis vorige zomer. :-) Ben nog steeds héél erg tevreden over m'n reis(g)ezel.

Afbeelding

Deze foto is getrokken in Sachsen-Anhalt, ergens tussen Magdeburg en Nationaal Park Harz gebergte (te zien in de verte) waar we heen gingen. Dit is op de voorlaatste dag van een 3 weken lange fietstocht door zweden polen en duitsland.
Dit jaar in september hoop ik naar de Highlands te trekken (Inverness-Edinburgh langs de westkust) :-).

Mvg!
Alien schreef:
50er schreef:Da's een speciaaltje!
Nee, dit is een speciaaltje.

Hihi
Ook een paar van mij. Weet niet hoe ik ze hier meteen zichtbaar kan krijgen, maar als je klikt op de linken zie je ze ook. :wink:

Zomer 2006, bij vrienden in de Provence.
http://iris-in-zwolle.hyves.nl/album/30 ... _state__=1

Zomer 2007, op Sardinië
http://iris-in-zwolle.hyves.nl/album/30 ... _state__=2

NB. Wat sjouwen jullie toch allemaal mee? :oops: :wink: . Of lijkt dat maar zo?
:lol:
Hier is ie dan eindelijk, mijn fiets. Nog niet op vakantie geweest, wel een weekendje uitgeprobeerd.

http://paull.reismee.nl/fotos/16771/fot ... en/269797/

Mijn fiets zit lekker sportief ik leun dus ook voorover, dat is ook een reden waarom ik geen voortassen neem.

Re:

B@se schreef:Hi,

kwam net deze tegen:

Afbeelding

geniaal, een fixie met voortassen :shock: 8)

Vraag me gelijk af of je met een stel voortassen nog wel kunt "skidden"

wel ok

Bas
Skidden lukt wel, zolang je het gewicht van het achterwiel kan halen en op het voorwiel kan plaatsen moet het wel lukken (verzet niet te groot, genoeg kracht in de benen). Met achtertassen lijkt het me onmogelijk.
Wil op mijn fixed ook nog een keer naar parijs fietsen. Wilde plannen met een vriend van me, moet er maar een keer van komen.

Mijn fixed:
Afbeelding
(moet duidelijk mijn ketting spannen)

Verder is dit mijn echte vakantiefiets, een Stevens GT
Afbeelding

De foto is niet heel duidelijk maar de enige die ik online heb staan. Sta met mijn pedaal in mijn hand. Die brak 200 meter in de laatste klim voor het eindpunt Basel af. De klim met 1 been afgemaakt en ik moet trots zeggen, ik kwam van de 4 personen als 2e boven. Maar wat was ik blij toen we in Basel aankwamen en daar op de trein konden stappen.

Dit jaar op die fiets weer naar Zwitserland en Italie. Begin in Ardez en dan via diverse Alpencols (Stelvio, Albula, Splugen, enz. enz.) weer naar Basel. Dit keer maar nieuwe trappers gekocht en geen mooie, stijlvolle uit de jaren 70. (ze zagen er zo mooi uit, helemaal met glimmende toeclips en goed gevette leren riempjes, eigenlijk gekocht voor mn fixed).
Na vele jaren trouwe dienst zijn de KM Terra Liner Oval en de Snel Safari vervangen door twee stuks Santos TravelMaster Cr•Mo 2.6.
In losse onderdelen gekocht bij Marco d W en zelf gemonteerd.

De fietsen zijn hier te zien bij de Oostvaardersplassen bij Almere, met op de achtergrond het bijna geopende Natuurbelevingscentrum.

Afbeelding
1 mei 2009
Inmiddels heb ik een nieuwe fiets. Een Santos Travelmaster. 26 inch wielen en voorvering moeten het fietsen comfortabeler maken, vooral op de gravelpaden. Ik heb er nog niet zoveel op kunnen fietsen. Slechts 400 km in Belgie. Van de zomer moet die zich bewijzen in Zuid-Italie.
Afbeelding
Mooi karretje Audrey!!

Veel plezier ermee :!:
Haike schreef:Mooi karretje Audrey!!

Veel plezier ermee :!:
Wat is het gewicht van die zwarte Santos? Ziet er zwaar uit. Ik mis hier wel een beschermring tegen de scherpe tanden van het grote voorblad.
Martin E. van Doornik schreef:Wat is het gewicht van die zwarte Santos? Ziet er zwaar uit.
Wat begint iedereen zich toch druk te maken over het gewicht van de (reis)fiets? :? We hebben het hier toch niet over racefietsen, snelheidsmonsters, records...???
Volgens mij vallen die hooguit 2 (misschien tot zelfs wel 3..?) kg. verschil toch helemaal in het niet bij wat we er aan hangen. Om maar niet te spreken over wat we erop zetten! :lol: :lol: :lol:
Lekker fietsen Audrey! 8)
Martin E. van Doornik schreef:
Haike schreef:Mooi karretje Audrey!!

Veel plezier ermee :!:
Wat is het gewicht van die zwarte Santos? Ziet er zwaar uit. Ik mis hier wel een beschermring tegen de scherpe tanden van het grote voorblad.
Waarom quoot je mij, om vervolgens een vraag te stellen die niks met mijn felicitatie aan Audrey heeft te maken??
Martin E. van Doornik schreef:Wat is het gewicht van die zwarte Santos? Ziet er zwaar uit. Ik mis hier wel een beschermring tegen de scherpe tanden van het grote voorblad.
Hoezo vind je hem er zwaar uitzien? Zwart slankt bij fietsen zeker niet af.... :D
Wat die weegt....ik denk zo'n 37 kilo. Het zijn de volle tassen die hem zwaar maken, he! :lol:

Op de fiets zelf zit niks teveel dus ik kan ook moeilijk nog in gewicht minderen. Allu frame, carbon crankset(oje, daar krijg ik commentaar op!) en de Supreme banden maken het geheel ietsje lichter. Daarintegen is de verende voorvork wat zwaarder. Ik heb er echter wel de lichtste vork op zitten van Rockshox.


Een beschermring voor het voorblad...tja nu je het zegt. Op mijn oude fiets zat er ook geen en ik heb het nooit gemist.
audrey schreef:Een beschermring voor het voorblad...tja nu je het zegt. Op mijn oude fiets zat er ook geen en ik heb het nooit gemist.
Heb je ook niet nodig, is alleen maar extra lastig als je bij de ketting wilt komen..... (als ie er af ligt, dus). En verder fiets je toch niet met wijde pijpen :wink: .

Audrey, ik vind het een hele mooie fiets. Als ik niet op een MTB zou rijden zou ik er ook zo een komen, lekkere sportieve uitstraling en zit en natuurlijk superkwaliteit.

Waar ga je fietsen in Zuid-Italië?

:lol:
audrey schreef:Een beschermring voor het voorblad...tja nu je het zegt. Op mijn oude fiets zat er ook geen en ik heb het nooit gemist.
Ik heb een keer tijdelijk gefietst zonder beschermende ring op het voorblad. Op een dag reed ik langzaam in het drukke verkeer en verloor een beetje mijn evenwicht. Ik helde over naar links, maar corrigeerde snel met mijn linkervoet als steun op het wegdek. Mijn rechterbeen raakte daarbij de scherpe tanden van het voorblad, door mijn broek heen. Bloed en vieze olie, niets voorhanden om mee schoon te maken, bah!