Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Framekleur - Forum Wereldfietser

Framekleur

Ik ben van plan om in de komende zomervakantie een reis te maken door Zuid Frankrijk. Uiteraard op de fiets en probeer zoveel mogelijk mee te maken van de Tour de France.

Nu ben ik van plan om een nieuwe fiets te kopen; mijn 10 jaar oude Koga is aan vervanging toe. Nu ben ik er wel over uit welke uitrusting (bagagedragers, wielen, banden en aandrijving etc.) ik kies, alleen is de framekleur nog een twijfelgeval. Tuurlijk is dat iets compleet persoonlijks, maar mijn gedachte werd geprikkeld doordat ik keek op bikebarometer.com. Hier staat ook wit als optie tussen en dat lijkt mij toch ook erg mooi.

Nu zou ik alleen willen weten in hoeverre dit verstandig is in verband met eventuele verkleuring door de zon, het schoonmaken (de besmettelijkheid dus) en de restwaarde van de fiets. Graag jullie mening hierover.
Vul anders ook even de vraag op de site in, kan ik gelijk zien hoe de meeste van jullie over een framekleur denken..!

MVG
M. Stevens
Mag ik de enquête zo opvatten dat meneer Koga Miyata aanneemt dat zwarte en zilveren fietsen altijd zullen worden verkocht, maar dat ze niet zeker zijn van de nieuwe modekleuren?
Stevens schreef:wit
...
Nu zou ik alleen willen weten in hoeverre dit verstandig is in verband met eventuele verkleuring door de zon, het schoonmaken (de besmettelijkheid dus) en de restwaarde van de fiets. Graag jullie mening hierover.
Er bestaat ook nog zoeits als kleurnuance en metallic- en glanseffecten en type en kwaliteit van de lak. Om bijvoorbeeld alle soorten blauw op een hoop te vegen moet je toch wel stekekleurenblind zijn.
Tuurlijk zie je op wit alle modder, vet- en roesplekken meteen. Ook is het m.i. tweedehands een minpunt, maar omdat je je vorige fiets goed hebt gebruikt is dat denk ik geen echt issue.
Leon
Stevens schreef:Ik ben van plan om in de komende zomervakantie een reis te maken door Zuid Frankrijk. Uiteraard op de fiets en probeer zoveel mogelijk mee te maken van de Tour de France.

Nu ben ik van plan om een nieuwe fiets te kopen; mijn 10 jaar oude Koga is aan vervanging toe. Nu ben ik er wel over uit welke uitrusting (bagagedragers, wielen, banden en aandrijving etc.) ik kies, alleen is de framekleur nog een twijfelgeval. Tuurlijk is dat iets compleet persoonlijks, maar mijn gedachte werd geprikkeld doordat ik keek op bikebarometer.com. Hier staat ook wit als optie tussen en dat lijkt mij toch ook erg mooi.

Vul anders ook even de vraag op de site in, kan ik gelijk zien hoe de meeste van jullie over een framekleur denken..!

MVG
M. Stevens
Wat is wit?
Het maakt nogal uit of je een wit frame met witte wielen, wit stuur, witte zadel en pen, en niet te vergeten de witte schoenen aanschaft, of een wit frame met een paar heftige accenten.

Het is jouw fiets, ik zou mijn oren niet naar een ander laten hangen
verkleuring door de zon
Komt volgens mij niet voor.

het schoonmaken (de besmettelijkheid dus)
Rode modder in Afrika zie je goed op een zwarte fiets.
Witte stofwegen in China zie je goed op een blauwe fiets
Donkere klei in Nederland zie je goed op een witte fiets.

en de restwaarde van de fiets.
tja....ik zou zeggen. Veel fietsen en lekker goed gebruiken zodat er van restwaarde geen sprake meer is. Een fiets als investering is een hele slechte, of de fiets nou wit is of niet.

En verder is het precies zoals Marten schrijft.

Afbeelding
Zou het gewoon doen zo'n witte fiets, want wit is een mooie tint!!

Fiets ze!

Blanche, frans voor wit :wink:
(maar zelf rijdt ze op een zwarte :lol: )
Mijn dochter van dertien heeft een witte fiets (Cube dames mtb), met wit zadel, witte Ortlieb tassen, en oorspronkelijk zaten er ook banden met witte stroken op. De meeste onderdelen zijn zwart. Voor haar vind ik het wel strak, maar het is een beetje een Barbie look..... Zelf heb ik een zwarte fiets met veel klassiek gepolijst alu.
Wim
Hoe witter de fiets, hoe bruiner de benen :lol:
Why(te) not??