Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zondag 26 april: Rondje vanuit Rotterdam #2 - Forum Wereldfietser

Zondag 26 april: Rondje vanuit Rotterdam #2

Een nieuwe activiteit is geboren!

Het maandelijkse rondje vanuit Rotterdam, door iemand al afgekort tot RvR. Waarvoor dank :-)

Op 26 april is het tweede rondje gepland, dit keer uitgezet door Jaap van Mourik. Route: via de Maasoevers naar de molens van Kinderdijk, daarna door naar de Donk, Brandwijk en Groot Ammers om via Schoonhoven langs Streefkerk en Nieuw Lekkerland terug te keren naar Rotterdam.

Er zijn twee opties: fanatieke fietsers verzamelen weer om 12.00 uur bij de Euromast. Wie iets minder kilometers wil maken kan de waterbus vanuit Rotterdam nemen naar Alblasserdam of Kinderdijk (zie http://www.waterbus.nl/Dienstregeling%202009c.pdf. Dit scheelt algauw ruim 15 km. We verzamelen om 13.00 uur bij restaurant Partycentrum de Klok (Molenstraat 117, 2961 AK Kinderdijk) en fietsen daarna gezamenlijk verder. Dit is ongeveer 65 km.

Na het tochtje kunnen we weer gaan eten, afhankelijk van het aantal fietsers bij het NIVON of elders in de stad.

Wie gaat er mee?
Goedemorgen Suus,
Even een reactie vanaf kantoor: Leuke rit! Ik zorg dat ik om 12.00 uur bij de Euromast ben.
Prettig weekend.
Groeten,
Bert
Lijkt me leuk, ga hem dus in de agenda zetten.
Is een omgeving die ik wel ken van fiets tripjes die ik zelf wel maak door de Alblasserwaard.

Groeten en wellicht tot de 26ste april,

Martijn
Ha Suus, en alle anderen,
Ik fiets graag weer mee, vanaf de Euromast, dat is een mooi begin.
tot dan, Bas
hallo,

dat lijkt me enig!
wel iets warmer en minder wind hoop ik.
:D het blijft lekker fietsweer volgens de voorspellingen, wie gaat er nog meer mee?
Hallo Suus en alle anderen,

Vriendin Karin komt ook eens kijken,
Tot zondag bij de Euromast, Bas
Er gaan toch nog wel een aantal meer mensen mee? Hartstikke gezellig!
Groeten, Bert
Shit kan ik alweer niet mee ......
Maar nu omdat ik echt wat leuks aan het doen ben :wink:

Veel plezier!
Shit Suzan kan ik alweer niet mee ......
Maar nu omdat ik wel wat leuks aan het doen ben :wink:
Volgende keer beter, er komt toch nog wel een volgende keer?

Veel plezier allemaal!
Hoi,

Ik overweeg om me aan te sluiten bij de Euromast. Ben wel een beetje mooi weer rijder. Dus mocht ik er niet zijn om 12.00 uur, dan was ik waarschijnlijk een 'watje' :wink:

Jolanda
Helaas niet goed gekeken naar de vaartijden... die waterbus blijkt pas in mei te varen naar Kinderdijk.

Gelukkig zijn er nog andere mogelijkheden :-)

Een optie is de waterbus nemen vanaf de Parkkade in Rotterdam om 12.00 uur naar Alblasserdam (aankomst 12.35 uur) en dan ong. 5 km terugfietsen via de dijk naar Kinderdijk.
Zie:
http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... =UTF8&z=14

ook mogelijk: uitstappen in Krimpen a/d Lek (aankomst 12.17) en dan het laatste stukje fietsen met pontje bij Kinderdijk. Ook ong. 5 km.

Zie: http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... 76904&z=14

Hopelijk tot zondag!
Ik kom met de waterbus van H.I.Ambacht naar de Euromast om daar met jullie op te stappen.
Helaas stap ik in de buurt van Kinderdijk of Groot Ammers weer af om terug naar huis te fietsen wegens een andere afspraak eind van de middag.
Morgen nog wat sleutelen aan de fiets, moet die toch klaar maken voor de Lentetocht van Trix d'r moeder's verjaardag.

Allen tot zondag, 12h Euromast!

Groet,

Martijn
Hallo allen,

Dat was een mooie tocht, molens, taarten en koffie, frisgroene weides, broedende zwanen, balsende fuuten en vooral eenden.
Gezellig met zijn tweeën, naast elkaar, iets met eend en boem. Op links!
Suus is een goeie ambulancier. Maar wat een dag, wat een ronde, tot ziens allemaal, Bas
Ik begrijp dat jullie het nog interessant hebben gemaakt na mijn afhaken?

Een afhaken wat helaas onnodig bleek toen de afspraak afmeldde.... :(
Maar des al niet te min, een heerlijk tochtje met wat verkoeling in het begon maar een zonnetje later.

Groet,

Martijn
Tja, het tochtje eindigde met een een-tweetje/boem-pats op het rode asfalt vlakbij Kralingse Veer. Daar zijn vandaag een groot aantal huishoudens sterilon of betadine gaan kopen, want dat is daar niet te vinden bleek na gedegen onderzoek... Tip: neem dus altijd een ehbo doosje mee als je gaat fietsen met de WF!

Gelukkig ging het al snel weer beter met Bas en hopelijk zijn de blauwe plekken snel geheeld (enneh, nog bedankt voor het opvangen van de klap voor mij ;-))

Kortom: het was weer een mooie tocht met al na 15 km goed weer (alle achterblijvers hadden ongelijk!), heerlijke appeltaart op een paradijselijk plekje: de theetuin bij Groot-Ammers. Een aanrader, ook voor bed&breakfast!

Hopelijk zet Bert de tocht nog even op de site voor na-fietsers...

De volgende fietstocht staat alweer gepland op 7 juni. Dan gaan we een rondje door de Krimpenerwaard fietsen. Wordt vast ook weer leuk!

Tot dan!
Goedemorgen Suus & anderen,
Ook ik bedank iedereen voor deze mooie en gezellige tocht.
Ik moet nog even kijken hoe ik de tocht op de site kan krijgen.
Groeten,
Bert