Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoe link is een overstap? Ervaringen gevraagd. - Forum Wereldfietser

Hoe link is een overstap? Ervaringen gevraagd.

Wij staan op het punt een vliegreis te boeken.We hebben tot nu toe twee keer gevlogen met onze fietsen. Iedere keer kozen we voor een rechtstreekse en dus duurdere vlucht.

Graag horen we van jou de ervaringen met overstappen. Hoe groot is de kans dat je fiets niet meekomt? Kan je het risico nemen of toch maar liever niet.

Onze vlucht gaat naar Marokko en de overstap zou plaatsvinden in Duitsland (lufthansa) of Italie (alItalia). Voor de overstap hebben we zo'n twee uur de tijd.

Alvast bedankt voor je antwoord!

Zijn verleden jaar naar Cuba gevolgen met overstap in Madrid (Iberia), is met 1 fiets misgegaan, werd een paar dagen later bezorgd. Terugvlucht kende maar liefst 2 overstappen (Madrid en Barcelona), maar fietsen kwamen tegelijk met ons aan......
Als het prijsverschil niet excorbitant is en je ook nog eens kort op vakantie gaat zou ik direct vliegen, volgens mij is het risico aanvaardbaar.
Groet,
Radboud

Het is simpel: het risico is groter. Twee keer inladen en uitladen in plaats van een keer, dus twee keer zoveel kans op schade. Dat overladen gebeurt dan ook nog vaak op hubs als New York, waar de drukte enorm is, en de transportbanden lang.
Daarnaast kan je bagage te laat komen, maar daar zou ik zelf niet zo heel erg over inzitten. Ik vlieg zakelijk heel veel transatlantisch, en ik heb al heel wat keren in mijn hotel op een koffer moeten wachten. Meestal wordt die dan de volgende ochtend per taxi bezorgd. Het kost zelden meer dan een dag. Een kapotte fiets geeft veel meer zorgen.
Wim

Overstappen in Madrid met Iberia kan mis gaan. Ook gewone bagage raakt regelmatig zoek.
Alitalia heeft wat betreft fietsenvervoer ook niet zo'n beste naam.
Twee uur overstappen hoeft normaal gesproken geen probleem te zijn. Bij een vertraging van vlucht een kan het zijn dat je fiets de aansluiting mist en met een volgende vlucht meegaat.
Zijn er echt geen alternatieven voor een rechtstreekse vlucht naar Marokko?

misschien een idee, vliegen op malaga met basic air of zo en dan de boot naar mellilla. afhankelijk natuurlijk waar in marokko je wilt gaan fietsen.
boot duurt ongeveer 8 uur.
of elders in zuidspanje en dan een andere bootverbinding, ik weet niet precies waar de 'campingvluchten' heen gaan maar is misschien een optie.

groetjes els