Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in patagonie in de maanden okt-dec - Forum Wereldfietser

Fietsen in patagonie in de maanden okt-dec

Hej,

Wij willen in zuid Chili gaan fietsen. Wie heeft er ervaring in de maanden okt-dec? Hoe zijn de temperaturen daar overdag en 's nachts dan? De meeste verhalen van fietsers zijn er in jan-febr geweest, maar dan kan ik geen verlof krijgen :(
Het traject dat de willen fietsen gaat van Puerto Montt tot Ushuaia. Alle tips en ervarings verhalen zijn welkom!

Groeten van Els
Hoi Els,
Van de maanden die jij noemt zijn we in December in patagonie geweest. De temperatuur is overdag dan ongeveer 30 graden en 's nachts rond de 15 graden. Goed te doen dus.
Groetjes,
Marco
Oh ja, wel erg veel wind.....tegen :lol:
Hoi Els,

Wij zijn vorig jaar terug gekomen van onze reis door Zuid-Amerika.

In oktober fietsten wij over de carretera Austral naar het zuiden.
De sneeuwgrens lag toen nog behoorlijk laag op ongeveer 700 meter.
We hebben afdalingen gehad, waarbij we het liefst onze handschoenen droegen.
In begin oktober hebben we nog geskied op de villarica. In de dalen voelde het al wel als lente.
Mocht je de ruta 40 willen vermijden, dan moet je er rekening mee houden dat sommige toeristische voorzieningen in Chili nog niet in gebruik zijn. (De boot die aansluiting geeft op Fitz Roy, vaart pas half november).

Wij waren op deze routes een van de weinige toeristen en dat heeft zo zijn charmes!

Bereid je wel voor op een troosteloze en kille omgeving. Wij zouden niet gauw meer terug gaan naar dit gebied en eerder voor het noorden van deze landen kiezen. (is natuurlijk erg persoonlijk)

Kijk voor een sfeerimpressie op http://www.fietsersinactie.nl

Veel plezier!

Caroline en Rutger
Wij zijn 4 weken gaan fietsen in Patagonia in dec-jan
De eerste week in het district Los Lagos temperaturen gehad overdag tussen 22 en 30 graden. s Nachts lekker om te kamperen.
De laatste 3 weken fietsten we tussen El Calafate en Ushuaia, daar was het een stuk kouder, de wind koelt er ook sterk af. Vanaf vuurland altijd met handschoenen, regenjas (tegen de wind) en lange broek gefietst.
Wij zouden zo terug vertrekken: dat desolate laat een enorme indruk achter.

Veel plezier met het voorbereiden
Kijk ook eens op de website van Eric Schuijt, die fietste er twee keer in november/december.

Zelf waren wij er vanaf januari, dus over de periode waarin jullie willen gaan kan ik niet zo veel zeggen.

Succes in ieder geval!
Carla (die hier overigens niet werkt) vind het vaak leuk om op donderdagavond iets over onze reizen te vertellen (ik ook wel maar daarvoor is het in de winkel veel te druk :oops: ).

Stuur even een maltje en dan stuur ik dat aan haar door.

En hier is een filmpje: http://www.vimeo.com/3250593
Hoi Els,

Wij fietsten van november 2006 tot en met januari 2007. Het was een slechte zomer. Overdag 10 tot max 15 graden. "snachts 8 tot 10 graden. Als de zon scheen was het al snel lekker, maar de vele regen en wind maakten het erg koud. We hadden meestal water -en winddichte handschoenen en sokken, regenjack en lange broek aan. Het was overigens zeer de moeite waard. En een mooie tijd om in de lente daar te fietsen.
Veel plezier met de voorbereidingen, groet,
Marlous.
Hoi Els,

we hopen tegen die tijd ook daar te zijn, schijnt toch wel de beste tijd van het jaar te zijn, heb ik gelezen... er zijn hordes fietsers onderweg om eind van het jaar in Ushuaia aan te komen. Feestje misschien?

Tot ziens!
Groetjes vanuit (nog steeds) Mexico,
Ali en Son