Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoe verstuur ik een fiets naar Zweden - Forum Wereldfietser

Hoe verstuur ik een fiets naar Zweden

Weet iemand misschien een goede manier om een fiets vanuit Nederland te versturen naar het noorden van Zweden? En wel naar de plaats Kiruna.

Eric
Wat dacht je van een transport firma?
2 min. google leverde dit op Wij rijden regelmatig van NL naar zweden en vaak nog wel wat ruimte over
Misschien is het iets, misschien niet...
Stom, ik had even moeten googelen. Chris, dank je voor de verwijzing naar deze uitstekende startpagina.
Eric, zie PB
Eerlijk gezegd heb ik daar amper ervaring mee. Aangezien ik in Zweden een huis heb, heb ik enkele malen een bestelwagen gehuurd om spullen erheen te vervoeren, daarbij ook onze fietsen die daar blijven staan.
Kiruna heeft wel een vliegveld. Maar vliegen met de SAS is niet bepaald goedkoop. Of anders met http://www.bussgods.se en kijk onderaan bij från en till (van en naar). Ik heb daar dergelijke bussen gezien met een vrachtcompartiment achterin. Helaas is er geen Engelse vertaling. Als je wilt kan ik voor je vertalen. Maar vanuit Nederland weet ik niet, dit kon wel met de vroegere Van Gend & Loos (zo heb ik een fiets bij deze firma naar Auxerre in Franrkijk verzonden in 1974).