Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Shi*mano - Forum Wereldfietser

Shi*mano

Heel erg teleurgesteld in de shitkwaliteit van wat de bovengenoemde firma aan het leveren is. :!:

Na mijn uitgescheurde achterflens ( XT 2 spaakgaten volledig uitgescheurd) is er een nieuw origineel Koga XT ( Shimano naaf) wiel gemonteerd.

Na ca 500 km de spaken op spanning laten controleren ( ja laten, kan het zelf ook, maar nieuw dus....) de Paastocht gefietst en daarna mijn voorbereidingen voor mijn Hanze tocht begonnen.
Gisteren lekker weer, dus maar even een rondje. na 40 km had ik de indruk dat er ineens in ons vlakke Friesland bergen waren opgeworpen :roll: :roll:

Ik kreeg de trappers met moeite rond :twisted:

Stoppen, kijken en de fiets even naar een goede plaats duwen............. achterwiel sleepte, wiel was naar links al tegen het frame gelopen.

Lang verhaal kort, niets aan te doen met het gereedschap wat ik bij me had.

Vandaag ingeleverd bij de dealer, : kogeltje vergruisd in deze nagenoeg nieuwe achternaaf en daardoor het binnenwerk van de body naar de kloten.

Is uiteraard garantie, maar kwalitiet van deze shitonderdelen van dit merk geeft me echt kopzorgen.

Ik heb straks een nieuwe body in mijn nieuwe achterwiel en dan 3000 km gaan :?: :?: :?:

Hanze hier I come :evil:


Groet

Jans
Jans Kinds schreef:Na mijn uitgescheurde achterflens ( XT 2 spaakgaten volledig uitgescheurd) is er een nieuw origineel Koga XT ( Shimano naaf) wiel gemonteerd.
Jans Kinds schreef:Vandaag ingeleverd bij de dealer, : kogeltje vergruisd in deze nagenoeg nieuwe achternaaf en daardoor het binnenwerk van de body naar de kloten.
En die "fietsenmaker" had nog nooit gehoord dat Shi*mano bespaart op vet? Naaf zo uit de doos gemonteerd? Of een nieuw compleet "Koga XT" wiel, hop, in Jans zijn fiets??? Niet even de naaf echt goed afgesteld en een dot vet erbij??? :twisted:

Een beetje fietsenmaker zou toch moeten weten dat dat vragen, nee smeken om problemen is... :shock:
Dit evenement gebeurde na ca 750 km.

Als dat al de oorzaak van te weinig vet zou kunnen zijn moeten we met elkaar maar eens een proces tegen shi*tmano aanspannen.

Ik heb de naaf gezien, maar er zat vet genoeg in :!:

"Gewoon"een kogeltje in de vergruizing :roll:

Hoe krijg je het voor elkaar zou je zeggen, maar ja het kan dus XT or not XT
For me a big question :evil:

Groet

Jans
Als aanvulling nog even:

Bij de dealer had ik ook het "oude" wiel bij me en stelde voor de body hiervan over te zetten........... nee meneer past niet, S. heeft het model weer grondig aangepast, zodat oudere onderdelen mooi niet passen.

Het huidige model naaf heeft inbus sleutel gaten ( de snelspan-as-gaten) en dus maar 1 conus stelmoer meer. De rest een rond glad huis, waar je met niets grip op krijgt.
Lang leve de vooruitgang.

Grrrrrrrrr

Jans :twisted:
Jans,

Ik had precies hetzelfde probleem met een 2008XT-achternaaf; wieltje gespaakt daarna flink vet erin en trappen maar.. Ging een tijdje goed tot het ding na ca.900 km begon te tikken en te kraken en de ketting begon door te slaan. Ja hoor, vrijloop naar de vaantjes. Dat is mij met een LX en zelfs een Deore nog nooit gebeurd
Ik had eigenlijk vanaf het begin niet veel vertrouwen in deze naaf (aluminium as, hele kleine 3/18" kogels).
Conclusie: deze prullen zijn niet voor veelfietsers, hier kom je echt geen 5000km ver mee, beter is om een 2003XT-2007XT naaf te gebruiken.
(zie ook www.mtbr.com)
pedalman schreef:Jans,

beter is om een 2003XT-2007XT naaf te gebruiken.
(zie ook http://www.mtbr.com)
Ik had dus een 2005 XT naaf, binnenwerk van de 2009 past daar dus niet in ( volgens mijn dealer) Maar de 2005 brak 2 spaakgaten uit de flens, met allerlei commentaar van geachte medelezers dat di o. a door de 40 gaten komt.................. :roll:

Dus een 1-spaaks velg, maar 1 gat is de oplossing :wink:

Zo lust ik er nog wel een paar ( ca 40)

Groet

Jans
LANG LEVE DE VOORUITGANG! :twisted:

Mijn 2003 XT tandemnaven doen het nog prima (extra vet en tweemaal opnieuw afgesteld, dat wel....) :wink:
Hola,

Binnenwerk is inderdaad niet compatible en 40 gaten in een "gewone" naaf laat idd weinig vlees over.
(zie ik daar in de verte Phil Wood de oplossing brengen? :idea: )