Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Amsterdam, 1 april 2009 - Forum Wereldfietser

Rondje Amsterdam, 1 april 2009

Nee dit is geen grap :lol: . Woensdagavond 1 april fietsen we weer Rondje Amsterdam. Vertrek om 19.00 uur vanaf de Berlagebrug.

Iedere eerste woensdagavond van de maand fietsen we het 'Rondje Amsterdam'. We fietsen in een rustig tempo over fietspaden en auto-luwe wegen in Amsterdam en omgeving. De route ligt niet vast; je inbreng wordt gewaardeerd. Onderweg of na afloop drinken we i.h.a. gezellig nog wat samen. Tussen 21.00 en 22.00 uur zijn we weer terug.
Bedenk dat we in het donker eindigen, dus zorg voor goede verlichting en opvallende kleding.
Lees ook eens de berichten van de vorige Rondjes Amsterdam. Iedereen is van harte welkom. Aanmelden vooraf is niet nodig. Zorg dat je er bij bent.
Hopelijk kan ik dit keer wel weer mee. :wink:
Frank schreef:Hopelijk kan ik dit keer wel weer mee. :wink:
Ik hoop dat ik op tijd terug ben uit Valkenburg aan de Geul.
Dag allemaal!

Afgelopen zaterdag/zondag zijn de klokken naar voren gegaan - dat betekend dat we een uur extra licht hebben voor onze rondje vanaf de Berlagebrug.

Koert, Frank, Bert en James zijn al van de partij - wie gaat nog meer mee?

Tot woensdag! 7 uur op de Berlagebrug.

Froggy
Als het geen snertweer is, ga ik mee. Ik ga op m'n Santos met riemaandrijving en zal ook een nieuwe (accu-)koplamp meenemen om te testen in het donker. :lol: Eens kijken of ik automobilisten kan verblinden!
Eric,

Wie denkt er nog aan snert wanneer het lente is. Natuurlijk is het geen snertweer Erik. De winter is over; het is zomertijd. Wakker worden Erik.
En loop niet zo ontzettend de blits te maken met je mooie fiets met riemaandrijving en accu-koplamp. Ik hoop dat je lid bent van de ANWB (geintje).

Iedereen tot woensdag.
Koert
Ach, eigenlijk is de fiets van de winkel:-))
Prachtig weer voor onze maandelijks rondje Amsterdam!
Zullen we, nu dat het wat langer licht is, een rondje Waterland doen?
Richting Purmerend en dan terug (met wind in de rug) over de dijk langs Uitdam en Durgerdam.

Jimbo
Net terug van een heerlijk Rondje Amsterdam door Waterland. Strak blauwe lucht, aangenaam temperatuurtje, een pintje biologische melk van de boer, weer goeddeels rijden bij daglicht en een gezellige groep mensen. Wat wil een Wereldfietser nog meer?
Even afzien door de stevige noorderwind maar na Monickendam was het genieten met diezelfde wind in de rug die ons over de IJsselmeerdijk terug naar ons vertrekpunt blies. In Durgerdam nog even een cafeetje aangedaan.
James, bedankt voor de mooie route.
Tot ons volgende Rondje Amsterdam op 6 mei, 19.00 uur Berlagebrug.
Woensdagavond 6 mei fietsen we weer Rondje Amsterdam. Vertrek om 19.00 uur vanaf de Berlagebrug.

Iedere eerste woensdagavond van de maand fietsen we het 'Rondje Amsterdam'. We fietsen in een rustig tempo over fietspaden en auto-luwe wegen in Amsterdam en omgeving. De route ligt niet vast; je inbreng wordt gewaardeerd. Onderweg of na afloop drinken we i.h.a. gezellig nog wat samen. Tussen 21.00 en 22.00 uur zijn we weer terug.
Bedenk dat we in het donker eindigen, dus zorg voor goede verlichting en opvallende kleding.
Lees ook eens de berichten van de vorige Rondjes Amsterdam. Iedereen is van harte welkom. Aanmelden vooraf is niet nodig. Zorg dat je er bij bent.
Ja, het was een leuk rondje. Tot de volgende keer.

Frank
Eindelijk de GPS track online gezet!!
Kijk ook eens bij de 'stats'. Die van de hoogte is erg verstoord in Amsterdam, maar de snelheidsgrafiek klopt wel. Over de dijk tussen Uitdam en Durgerdam gingen we als een speer!
Het was wel een pittig tochtje hoor, heren, misschien had ik wat meer melk -de witte motor- moeten drinken...
De chocolademelk met slagroom in Durgerdam vond ik veel lekkerder.

http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=169987
Was een leuk tochtje hoor!

Leuk om de grafiek te zien, al reden we voor mijn gevoel veel sneller dan 16,6 km/uur!

Eric Schuijt
De 16,6 km/h is inclusief alle stops (rode stoplichten, melk drinken, kroegje in...) De 'moving average' lag wel boven de 20 volgens mij... Als het goed is staat het nog op mijn GPS, zal het even nakijken als ik thuis ben.
Het blijft tobben met die GPS apparatuur; het zijn net mensen. Het hoogtepunt van de Schellingwouderbruggen wordt op de heenweg anders beleefd dan op de terugweg! :lol:
Koert Schouten schreef:Het blijft tobben met die GPS apparatuur; het zijn net mensen. Het hoogtepunt van de Schellingwouderbruggen wordt op de heenweg anders beleefd dan op de terugweg! :lol:
Ja ik zie het! Klopt weinig van...mijn GPS (GPSmap 60Cx)heeft ook geen nauwkeurige hoogtemeter, er zijn er wel die een stuk nauwkeuriger zijn, zoals de GPSmap 60Csx, maar die was gelijk 50 piek duurder.

Die van mij geeft wel een indicatie van de hoogte, maar de meting kan zomaar 10 m hoger of lager uitvallen. Als de satellietontvangst niet helemaal goed is geeft hij helemaal rare waarden.
liedje schreef:
Koert Schouten schreef:Het blijft tobben met die GPS apparatuur; het zijn net mensen. Het hoogtepunt van de Schellingwouderbruggen wordt op de heenweg anders beleefd dan op de terugweg! :lol:
Die van mij geeft wel een indicatie van de hoogte, maar de meting kan zomaar 10 m hoger of lager uitvallen. Als de satellietontvangst niet helemaal goed is geeft hij helemaal rare waarden.
Die van mij had hetzelfde, in de Eerste Oosterparkstraat werd een hoogte van 29 meter gemeten. :shock:

Het bewogen gemiddelde was 20 km/u (maar daar zit heen en terug naar A'veen ook in) en het totaal gemiddelde 16,3 km/u