Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietscomputers Ciclo - Forum Wereldfietser

fietscomputers Ciclo

Wij zoeken een fietscomputer met instelbare dagafstand + hoogtemeter. De Ciclo modellen hebben dit, maar we kunnen er moeilijk achterkomen waar deze te koop zijn ?? Heeft iemand suggesties ?
Weet iemand of er ook andere merken zijn waar je de dagafstand kunt instellen ?? (Bij fietsroutes via km-stand fietsen, zodat je de stand weer aan kunt passen als je een stad bezichtigd hebt of foutief gereden bent)

Opwww.ciclosport.nl staat een lijst met verkoopadressen.

Ik heb al een paar jaar de CM 414 van Ciclomaster. Deze meter zal inmiddels wel opgevolgd zijn door een nieuw model, maar ik ben er erg tevreden over. Het is een draadloze fietscomputer met hoogtemeter. Je kunt precies bijhouden hoeveel meters je gestegen en gedaald bent en verder zit er alles op wat je van een fietscomputer kunt verwachten zoals dagafstand totaal afstand etc. Je kunt twee wielomtrekken instellen en je kunt hem ook gebruiken bij het wandelen. (natuurlijk alleen de hoogtefunctie) Wat ik ook erg prettig vind is dat je bij het verloren gaan van de instellingen, b.v. bij het batterij verwisselen de totaalafstanden er weer in kan programmeren. Met deze draadloze fietscomputer heb ik weinig last van storing en ook in de winter, bij temperaturen onder nul, blijft hij het goed doen. Ik heb hem toen gekocht bij Zwerfkei in Woerden maar volgens mij kan je deze meters bij iedere betere rijwielhandel kopen waar men ook racefietsen verkoopt.

Ronald

De VDO MC 1.0 is ook een prima fietscomputer met veel mogelijkheden. Wij hebben de versie met draad (het bovenstuur van onze ligfietsen zit nogal ver van het voorwiel voor een draadloze computer; bovendien gaat de batterij veel langer mee met een draad). Zowel op Corsica als in de Pyreneeën deden ze het prima.
Met een beetje googlen zie je snel waar ze te koop ziijn en wat ze kosten.
peter en rita schreef:Wij zoeken een fietscomputer met instelbare dagafstand + hoogtemeter. De Ciclo modellen hebben dit, maar we kunnen er moeilijk achterkomen waar deze te koop zijn ?? Heeft iemand suggesties ?
Weet iemand of er ook andere merken zijn waar je de dagafstand kunt instellen ?? (Bij fietsroutes via km-stand fietsen, zodat je de stand weer aan kunt passen als je een stad bezichtigd hebt of foutief gereden bent)
Een sigma bc2006 mhr dts (100 euro) lijkt het ook te kunnen
peter en rita schreef:Weet iemand of er ook andere merken zijn waar je de dagafstand kunt instellen ?? (Bij fietsroutes via km-stand fietsen, zodat je de stand weer aan kunt passen als je een stad bezichtigd hebt of foutief gereden bent)
Je kunt ook een teller nemen met twee dagafstanden. Dan kun je de tweede dagafstandteller telkens op nul zetten als je een meetpunt bereikt hebt. Moet je wel vandaar de afstand naar het volgende meetpunt weten...

De Ciclo CM3.4a is er een met een hoogtemeter en een stijgingspercentage (in realtime!). Ik gebruik naar tevredenheid de voorloper (CM434) al een paar jaar. De Sigma BC2006 is ook een leuke, maar de Ciclo is nog leuker!

De importeur is er vorig jaar mee gestopt en nu worden ze door een Vlaams bedrijf gedistribueerd in Nederland. Woensdagochtend komt er bij mij een vertegenwoordiger langs van dat bedrijf.

Van Sigma is er ook een goedkopere kilometerteller -zonder hoogtemeter- waarop je de dagafstand tijdens het fietsen kunt wijzigen (handig als je een route uit een boekje fietst). Omdat ik thuis zit weet ik niet zeker welk type dat is. Ik meende de BC1600. :oops:

Eric Schuijt schreef: Van Sigma is er ook een goedkopere kilometerteller -zonder hoogtemeter- waarop je de dagafstand tijdens het fietsen kunt wijzigen (handig als je een route uit een boekje fietst). Omdat ik thuis zit weet ik niet zeker welk type dat is. Ik meende de BC1600. :oops:
dat zijn nu de 1606-en (met zonder cadans of wel niet draadloos)

Eric Schuijt schreef:De Ciclo CM3.4a is er een met een hoogtemeter en een stijgingspercentage (in realtime!). Ik gebruik naar tevredenheid de voorloper (CM434) al een paar jaar. De Sigma BC2006 is ook een leuke, maar de Ciclo is nog leuker!

De importeur is er vorig jaar mee gestopt en nu worden ze door een Vlaams bedrijf gedistribueerd in Nederland. Woensdagochtend komt er bij mij een vertegenwoordiger langs van dat bedrijf.
Volgens de site van Ciclo betreft het de CM 4.3A. Inderdaad een hele mooie computer, precies wat we zoeken. Jammer genoeg is hij niet on-line te bestellen. Via het forum hebben wij een adressenlijst via Ciclosport.nl gekregen, en wij proberen hem nu hier in de buurt (Brabant) te kopen.
Vraagje: ga jij deze computers ook in de winkel verkopen ??

Peter en Rita

[quote="m-gineering"][quote="Eric Schuijt"]
Van Sigma is er ook een goedkopere kilometerteller -zonder hoogtemeter- waarop je de dagafstand tijdens het fietsen kunt wijzigen (handig als je een route uit een boekje fietst). Omdat ik thuis zit weet ik niet zeker welk type dat is. Ik meende de BC1600. :oops:[/quote]
dat zijn nu de 1606-en (met zonder cadans of wel niet draadloos)[/quote]

Bedoeld u: Dit is nu het model 1606?
Wat bedoeld u met: (met zonder cadans...) ??

ik heb ook een Cyclomaster 434. Prima computer, alleen de batterij gaat snel op en moet je elk jaar vervangen.

Via Ebay -Duitsland kan je ze vaak voordelig aanschaffen.

groet

Luddo

Ellenberger schreef:
m-gineering schreef:
Eric Schuijt schreef: Van Sigma is er ook een goedkopere kilometerteller -zonder hoogtemeter- waarop je de dagafstand tijdens het fietsen kunt wijzigen (handig als je een route uit een boekje fietst). Omdat ik thuis zit weet ik niet zeker welk type dat is. Ik meende de BC1600. :oops:
dat zijn nu de 1606-en (met zonder cadans of wel niet draadloos)
Bedoeld u: Dit is nu het model 1606?
Wat bedoeld u met: (met zonder cadans...) ??
je kunt bij de 1606 kiezen uit:
Sigma BC 1606 Topline
Sigma BC 1606 DTS wireless Topline


en de volgende MET de gewenste programmierbarer Teilstreckenkilometerzaehler

Sigma BC 1606 L Topline (30 Euro)
Sigma BC 1606 L DTS wireless Topline (50 E)
Sigma BC 1606 L DTS CAD wireless Topline (65 E)

waarbij L achtergrondverlichting is, DTS wireless de gecodeerde draadloze uitvoering, en CAD de cadansfunctie is

m-gineering schreef:
Ellenberger schreef:
m-gineering schreef: dat zijn nu de 1606-en (met zonder cadans of wel niet draadloos)
Bedoeld u: Dit is nu het model 1606?
Wat bedoeld u met: (met zonder cadans...) ??
je kunt bij de 1606 kiezen uit:
Sigma BC 1606 Topline
Sigma BC 1606 DTS wireless Topline


en de volgende MET de gewenste programmierbarer Teilstreckenkilometerzaehler

Sigma BC 1606 L Topline (30 Euro)
Sigma BC 1606 L DTS wireless Topline (50 E)
Sigma BC 1606 L DTS CAD wireless Topline (65 E)

waarbij L achtergrondverlichting is, DTS wireless de gecodeerde draadloze uitvoering, en CAD de cadansfunctie is

Beankt. Dit is een uitleg waar je wat aan hebt.

Een vraag van een leek.
Tussen bv. een Sigma bc 2006 en een Polar is een fameus prijsverschil.
Drie tot vier keer duurder, naargelang van het polar model.

De Polars hebben wel meer functies maar ligt verschil in prijs enkel daaraan ?
Of bestaat er qua basisfuncties (snelheid, afstand, dagafstand enz) ook een verschil in meetkwaliteit, ik bedoel precisie, betrouwbaarheid enz ?

jansenius schreef:Een vraag van een leek.
Tussen bv. een Sigma bc 2006 en een Polar is een fameus prijsverschil.
Drie tot vier keer duurder, naargelang van het polar model.

De Polars hebben wel meer functies maar ligt verschil in prijs enkel daaraan ?
Of bestaat er qua basisfuncties (snelheid, afstand, dagafstand enz) ook een verschil in meetkwaliteit, ik bedoel precisie, betrouwbaarheid enz ?
Meetnauwkeurigheid van een Polar is vast niet beter dan die van een Aldi ;), maar mechanisch is er wel veel verschil. Polar is een premium brand, goed spul maar je betaalt er ook voor. Polars zijn denk ik vooral leuk als je met je data in een computer wil spelen

Ter info : Ik heb een Trek Incite 9i gekocht. Mijn lbs heeft wel Cateye en Trek (en Polar...) maar geen Sigma en Ciclo --> zou het kunnen dat die eerder in Nederland dan in België verdeling vinden ?

Als iemand negatieve ervaringen zou hebben met de Trek, mag die dat altijd laten weten, kwestie dat ik weet wat me te wachten staat :wink:
Ik ben ook aan het denken over de aanschaf van een Ciclosport. In mijn speurtocht op het internet zag ik dat de 4.33 Blackline en de 4.4A nagenoeg hetzelfde zijn. De 4.4a heeft 3 regels met gegevens, en de 4.33 slechts twee. Echter, de 4.33 is wel bijna half zo goedkoop. Weet iemand of er nog andere verschillen zijn tussen deze twee?
Ik heb nu naar volle tevredenheid al ruim een jaar een Ciclomaster CM209. Batterij nog niet vervangen. Wel 1 klein dingetje, je moet je totaal afstand zelf ook een beetje onthouden. Ik heb al 3x gehad dat de teller viel en daardoor een complete reset kreeg, incl de totale fietsafstand.