Additionally, paste this code immediately after the opening tag: wit met rode fietswegwijzers ? - Forum Wereldfietser

wit met rode fietswegwijzers ?

hallo,

weten jullie of deze rood en witte fietswegwijzers overal aanwezig zijn in Nederland of is dat enkel in stedelijk gebied? :oops:

frank en diane
Het wordt tijd dat jullie eens een kijkje over de grens nemen :shock:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fietsroute
Let op, want die rode bordjes geven de kortste route aan en dat is vaak niet de fraaiste.
Gebruik voor lange routes de LF-routes. Deze zijn aangesloten op de Vlaamse LF's.
In bijna heel Nederland zijn nu knooppunten, behalve in de provincies, Groningen, Drenthe, en delen van Flevoland en Zuid-Holland. Deze knooppunten zijn gekoppeld aan de Vlaamse knooppunten.
@ de tovenaar: het is net omdat we vaker over de grens willen komen fietsen dat ik de vraag stelde :lol:

@ bert: mijn vraag heeft betrekking op onze terugreis komende zomer vanuit Praag en zo komen we in Almelo van waaruit we in een min of meer rechte lijn naar Antwerpen willen fietsen,
de LF routes heb ik overwogen, maar dan maken we teveel kilometers extra,
de knooppunten zijn een zaligheid om te fietsen, maar niet op het einde van onze reis, vanwege ook hier teveel extra kilometers

thx voor de respons :P
frank en diane schreef:hallo,

weten jullie of deze rood en witte fietswegwijzers overal aanwezig zijn in Nederland of is dat enkel in stedelijk gebied? :oops:

frank en diane
In sommige delen van Nederland staan vooral paddestoelen; gewend als ik ben aan de wegwijzers boven je, heb ik de eerste keer dat ik door de Noord-Brabantse bossen reed nogal gedwaald. :oops: Niet alleen naar boven kijken dus, maar ook naar beneden! Vaak staat er op kaarten overigens wel aangegeven of er wegwijzers staan of paddestoelen, maar je wilt waarschijnlijk geen (of zo min mogelijk) kaarten gebruiken, anders hoefde je niet op de wegwijzers te rijden...

Veel plezier gewenst op jullie tocht,

Carl
Als je efficient en redelijk aangenaam naar een bestemming in NL wilt kun je volgens mij het beste met de michelinkaart een route uitzetten zo weinig mogelijk rode wegen en zonder steden. In totaal maak je dan wat meer kilometers, maar je houdt het beter vol. Op zo'n route zullen voldoende (auto) wegwijzers staan om je van plaats naar plaats te voeren.
Met een ANWB-kaart waar paddestoelroutes op staan kun je een mooiere route maken, maar dan moet je wel die kaart(en) hebben en meer tijd
besteden aan het plannen van de route.
Succes,
Leon