Ja hoor, ik heb het weer voor elkaar. Tijdens het rondje Rotterdam op 22 maart j.l. brak de rechterpoot van mijn voorvork af boven in de lug. Ik had al een paar weken het idee dat de voortrein wat slapjes werd, maar kon niets vinden. Tijdens een stop op de markt in Delft werd het wel heel erg. Toen ik met ingeknepen voorrem duwde knapte hij af. Aan het breukvlak te zien, waarvan de eene helft al een beetje bruin was van de roest, was het proces al een tijdje aan de gang. Lang leve de stevige tubus drager die alles nog bij elkaar gehouden heeft op de terugweg naar Rotterdam. Op mijn werk is de vork weer keurig gelast en zie je er bijna geen barst meer van. Zo kan ik tenminste toch nog mee naar het Paasweekend. Daarna zien we wel weer verder.
Gaan de zaken slecht op het werk? kan er geen ontslagvergoeding meer af? Vinden ze je niet aardig?Ronald van der Perk schreef:Ja hoor, ik heb het weer voor elkaar. Tijdens het rondje Rotterdam op 22 maart j.l. brak de rechterpoot van mijn voorvork af boven in de lug. Op mijn werk is de vork weer keurig gelast en zie je er bijna geen barst meer van.
Een las is nooit sterker dan het basismateriaal zonder las, als je een gelaste vork wil construeren dan maak je hem zeker niet zo. Nu heb je bovendien de complicerende factor van de soldeernaad. Heb je inbranding dan blaas je al het koper door je lasbad en krijg je een hele rare legering (type fondant), aai je er overheen dan heb je geen penetratie en zit het ook alleen maar cosmetisch vast.