Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe fiets of reparen? - Forum Wereldfietser

Nieuwe fiets of reparen?

Help!!.... Mijn vrouw wil een nieuwe fiets :shock:

Kort geleden ondekte ik in haar achterwiel (flinke)scheurtjes rond de spaakgaten . Haar fiets, een Koga is 12 jaar oud en heeft zo,n 20-25000 km gereden .
Mijn eerste reactie was en is nog steeds : Ik koop een goed sterk wiel en ben inclusief naaf zo,n 130 euro kwijt en klaar is Dirk :idea: . Dit heb ik ook bij mijn eigen fiets al gedaan.
De fiets is verder nog in een goede conditie. Maar zij wil een nieuwe :shock:
Je begrijpt wel :zij een nieuwe , dan ik ook :wink:
Wij zijn rond de 60 maar willen voorlopig nog wel veel blijven fietsen ook in het buitenland.
Wie heeft goede argumenten om onze beslissing eenvoudiger te maken???

Dirk
Volgens mij hebben we hier te maken met een 'luxe' probleem.
Ik bedoel waarom vernieuwen als de fiets altijd goed heeft
gefunctioneerd..
Onderwerp de gehele fiets aan een grondige inspectie en als
het slechts dat wiel is zou ik dat idd vervangen.


Groet Yohta
Normaal zou ik zeggen dat je vrouw een verwend wijf is. Maar... gezien jullie leeftijd is het toch een beetje ander verhaal: het fietsleven is namelijk helaas eindig. Stel dat je tot je 75e verwacht te fietsen (ik noem maar wat), dan is de keus dus tussen een stel nieuwe fietsen voor de komende 15 jaar, of doorfietsen met deze tot ze 27 jaar oud zijn. Als je dat laatste niet ziet zitten is het eerste geen slecht plan: nog een keer een laatste stel mooie fietsen kopen. Dat is ook wat ik dacht toen ik mezelf een tijdje terug heel erg heb verwend. Daarentegen is een nieuw achterwiel op de korte termijn de goedkoopste oplossing. Het hangt er ook van af of je de fietsen die jullie nu hebben erg fijn vindt, of eigenlijk niet echt.
Wim
dik5 schreef:Help!!.... Mijn vrouw wil een nieuwe fiets :shock:

Kort geleden ondekte ik in haar achterwiel (flinke)scheurtjes rond de spaakgaten . Haar fiets, een Koga is 12 jaar oud en heeft zo,n 20-25000 km gereden .
Mijn eerste reactie was en is nog steeds : Ik koop een goed sterk wiel en ben inclusief naaf zo,n 130 euro kwijt en klaar is Dirk :idea: . Dit heb ik ook bij mijn eigen fiets al gedaan.
De fiets is verder nog in een goede conditie. Maar zij wil een nieuwe :shock:
Je begrijpt wel :zij een nieuwe , dan ik ook :wink:
Wij zijn rond de 60 maar willen voorlopig nog wel veel blijven fietsen ook in het buitenland.
Wie heeft goede argumenten om onze beslissing eenvoudiger te maken???

Dirk
Als geld geen rol speelt, zijn er twee opties:

1. Je vrouw houdt van sleutelen. Dan gaat je vrouw lekker sleutelen aan haar oude fiets, want waarom zou je vrouw niet doen wat zij het leukst vindt.

2. Je vrouw houdt van shoppen. Dan gaat je vrouw lekker shoppen naar een nieuwe fiets, want waarom zou je vrouw niet doen wat zij het leukst vindt.

En jij!!! Waarom moet jij ook een nieuwe fiets, als je vrouw er een heeft? Vind je dat niet erg kinderachtig voor iemand van 60?


Gerd
[quote="GerdC"][quote="dik5"]. :DHelp!!.... Mijn vrouw wil een nieuwe fiets :shock:

Kort geleden ondekte ik in haar achterwiel (flinke)scheurtjes rond de spaakgaten . Haar fiets, een Koga is 12 jaar oud en heeft zo,n 20-25000 km gereden .
Mijn eerste reactie was en is nog steeds : Ik koop een goed sterk wiel en ben inclusief naaf zo,n 130 euro kwijt en klaar is Dirk :idea: . Dit heb ik ook bij mijn eigen fiets al gedaan.
De fiets is verder nog in een goede conditie. Maar zij wil een nieuwe :shock:
Je begrijpt wel :zij een nieuwe , dan ik ook :wink:
Wij zijn rond de 60 maar willen voorlopig nog wel veel blijven fietsen ook in het buitenland.
Wie heeft goede argumenten om onze beslissing eenvoudiger te maken???



En jij!!! Waarom moet jij ook een nieuwe fiets, als je vrouw er een heeft? Vind je dat niet erg kinderachtig voor iemand van 60?

Ja Gerd ,dat is het ook wel een beetje maar zie ook mijn "wink'". ik heb echter de zelfde oude fiets , alleen met 10.000 km meer op de teller ,dus enig recht van spreken is er wel
Mijn vrouw zegt dat er 2 nieuwe fietsen moeten worden gekocht (bij voorkeur vandaag nog).

met vriendelijke groet,

Casper
Gewoon nieuw kopen! Wat moet je anders op zo'n regenachtige dag? Enne de economie kan ook wel een impulsje gebruiken!

Veel plezier.
Als je het goed voor jezelf vindt koop je toch beiden een nieuwe fiets. Het laat zich hier in ieder geval lezen alsof je ervan zult genieten. En, zoals ze hier zeggen: Als je jezelf niet kietelt, een ander kietelt je ook niet.
Bovendien kun met jullie huidige fietsen vast wel een beginnende fietser de wereld in helpen. Dan steun je nog een goed doel ook.
Compromis misschien? Nieuwe fietsen kopen en de oude fietsten afrijden als stadsfiets. :P