Additionally, paste this code immediately after the opening tag: NIEUW! Fietsend drinken zonder bidon of waterzak - Forum Wereldfietser

NIEUW! Fietsend drinken zonder bidon of waterzak

Volgende week woensdag introduceert Innovation-Cycling Benelux een geheel nieuw drinksysteem dat de klassieke bidon en de waterzak volkomen overbodig maakt. Na de drijfriem van Santos lijkt ook dit product in aanmerking te komen voor de innovatie-prijs 2009. De watervoorraad bevindt zich namelijk in de buizen van het het frame. Een uniek laaggewicht druksysteem zorg dat het vocht via een slangetje naar de mond komt. Het druksysteem kan ook omgedraaid worden naar een zuigsyteem, zodat met het slangetje bij iedere kraan water geladen kan worden. Dit kan ook vanuit een fles.

Innovation-Cycling Benelux demonstreert hun nieuwe drinksysteem in de Limburgse heuvelen. Verzamelen op woensdag om 08:00 uur op het Grendelplein in Valkenburg aan de Geul: aan de voet van de legendarische Cauberg.
Bert,

ik zal er niet zijn, maar als jij er een verslag van kan maken met foto's, dan hoor ik het wel

mario
Tja, in tegenstelling tot de riemaandrijving kan ik me niet voorstellen dat dit een blijvertje wordt.

Ik ben benieuwd hoe het er uit ziet......

Groet
Eric
Een camelbak en bidons zijn makkelijk schoon te houden, maar hoe wil je dat met de binnenkant van je frame doen?
Lijkt mij een onhandig systeem. Lekker onhygiënisch in een frame, trouwens.
Denk trouwens dat de riem-aandrijving ook geen blijvertje is. Maar dat is een ander onderwerp.
In mijn frame zit natuurlijk al reserve-perslucht voor de banden lol: :wink:
Om roest te voorkomen, gebruik ik mijn frame als whisky opslagtank!
:lol:
bert sitters schreef: De watervoorraad bevindt zich namelijk in de buizen van het het frame.
Zoals bij deze Cervelo? 8)

Afbeelding
http://www.cervelo.com/bikes.aspx?bike=P42009#3
Laat ik dat idee jaren geleden tijdens een van onze fietstochten al gehad hebben.......nooit wat mee gedaan......ben heel benieuwd hoe dit eruit ziet. Bert, hou ons op de hoogte!
Water in frame..... Riemaandrijving...... Ik krijg opeens een deja vu...
Afbeelding

Buell: Riemaandrijving en ruim 16 liter benzine in het frame.....
Er kan vast ook wel wijn in .. :wink:

Ik ben benieuwd naar je live-verslag Bert, misschien mag je de nieuwe camera van Blanche lenen.. :)
Roald schreef:Er kan vast ook wel wijn in .. :wink:
Ik denk het niet, de zuren in de wijn zullen je frame langzaam op laten lossen :lol:
eric190173 schreef:
Roald schreef:Er kan vast ook wel wijn in .. :wink:
Ik denk het niet, de zuren in de wijn zullen je frame langzaam op laten lossen :lol:
Ik zie het voor me:

Je lig daar op straat, frame kapot, wijngeur om je heen - "Ja, meneer de agent - het komt door teveel wijn in m'n fiets"
"Komt u mee naar het bureau?"
:lol:
Waar moet ik mijn spaken en reserve geld dan laten? Die zitten nu in mijn frame.
Ligt mijn fiets lekker vast op de weg. .. Je hebt woensdag vast ook een kalender bij je?
Zo kan het ook: :lol:
Afbeelding
eric190173 schreef:
Roald schreef:Er kan vast ook wel wijn in .. :wink:
Ik denk het niet, de zuren in de wijn zullen je frame langzaam op laten lossen :lol:
Afbeelding

Ik kwam deze 'gsm' spionagefoto van een prototype tegen op een amerikaans framebouwers forum. Zoals je ziet is het frame van roestvrij staal, dus de geur en smaak van de wijn zullen wel behouden blijven. Ik denk alleen [gruwel] dat de wijn onderweg wel warm wordt.

Schoonhouden kun je zo'n frame net als bidons, met een Steradent tablet
Maak je geen zorgen over schoonmaken of aantasting van het frame, want het systeem voorziet in een speciale coating aan de binnenkant van het frame.
bert sitters schreef:Volgende week woensdag introduceert Innovation-Cycling Benelux een geheel nieuw drinksysteem dat de klassieke bidon en de waterzak volkomen overbodig maakt.
Geweldig nieuws; ik ga woensdag uiteraard kijken :P
Waar moet ik mijn spaken en reserve geld dan laten? Die zitten nu in mijn frame
Nou vond ik water al vreemd maar je GELD in je frame!? :shock:
Ach wellicht betrouwbaarder dan de Icesave zoals vele andere wereldfietsers hadden........

groet Marieke