Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen van Kopenhagen naar Delfzijl - Forum Wereldfietser

fietsen van Kopenhagen naar Delfzijl

Eind april moet ik in Kopenhagen zijn. Het idee kwam in me op om lekker terug te gaan fietsen. Heeft iemand voor mij informatie of tips over een leuke route (of delen ervan). Nog mooier is natuurlijk als track voor de gps. In Duitsland wil ik graag door Ost-Friesland fietsen, dus ik hou zo beetje noord aan. Bedankt alvast, Karleen
Je kunt in Denemarken fietsen via de nationale fietsroutes van Kopenhagen naar de westkust van Jutland. Daar neem je de North Sea Cycleroute naar Nederland. Je mag niet fietsen via de brug/tunnel tussen Seeland en Funen, maar je kunt daar een stukje trein nemen.
De fietsroutes in Denemarken zijn goed bewegwijzerd. Het zijn regelmatig avontuurlijke schelpenpaadje. Er zijn ook uitstekende fietskaarten van Denemarken waar alle routes opstaan en belangrijke informatie als campings en de eenvoudige kampeerterreintjes "Overnatning i det fri"

Zie meer over de North Sea Cycleroute: http://www.northsea-cycle.com/
bert sitters schreef:Je kunt in Denemarken fietsen via de nationale fietsroutes van Kopenhagen naar de westkust van Jutland. Daar neem je de North Sea Cycleroute naar Nederland. Je mag niet fietsen via de brug/tunnel tussen Seeland en Funen, maar je kunt daar een stukje trein nemen.
De fietsroutes in Denemarken zijn goed bewegwijzerd. Het zijn regelmatig avontuurlijke schelpenpaadje. Er zijn ook uitstekende fietskaarten van Denemarken waar alle routes opstaan en belangrijke informatie als campings en de eenvoudige kampeerterreintjes "Overnatning i det fri"

Zie meer over de North Sea Cycleroute: http://www.northsea-cycle.com/
Rare route die NSC. Waarom zou je dat hele stuk heen en terug langs de Elbe naar Hamburg fietsen als er bij Gluckstad ook een pont is?

En iets verderop zit dan ook nog het Schwebefähre Osten-Hemmoor, dat was altijd het hoogtepunt van de reis als we op familiebezoek gingen
Routes zijn om er onderweg van af te wijken als je een handig alternatief ziet of een plaats wilt aandoen die niet aan de route zelf ligt.
Hi,

wij hebben 2 jaar geleden ook een stuk van deze route gefietst, vanaf Esbjerg tetug naar huis en hebben idd de pont bij Gluckstad gepakt. Hoorde van een vriend van ons dat het stukje hamburg en terug omhoog niet zo heel bien is om te fietsen, kerel had een aantal jaren op de beroepsvaart op een aantal havens in dat gebied gevaren.
En overnnatning i det fri is ook echt een aanrader,een aantal leuke ervaringen mee gehad.
Het enige jammere aan deze route is een erg toeristisch stukje aan de waddenzee wat echt vies druk is. Apropos, je moet alleen niet bang zijn van klap hekjes...

Afbeelding

die kom je erg veel tegen.... staan een 10 a 15 meter uitlkaar dus das een stukje fietsen en dan twee keer door zo een poortje..... met de bob is dit bijna niet te doen (erg veel kapotte vlaggetjes ed) en met grote tassen op de fiets is met zijn 2en wel handig, een de poortjes open houden en de ander de fietsen er door.

verder wel eventjes opletten met je voorraden, kwamen niet elke dag een winkel tegen dus ietsje meer mee is een aanrader.

Bas
Je kan ook terug via de Jutland Fietsroute van Clemens Sweerman of vanaf Noord-Duitsland met de Hanzefietsroute van Michael Wannet. Het vergt wel wat puzzelwerk want die routes zijn volgens mij alleen in noordelijke richting beschreven.

Zo moeilijk kan het toch niet zijn.

Als je geen doel hebt, kan je ook niet verkeerd rijden.

Rutger
Ik ben in 2004 teruggefietst van Stockholm via Kopenhagen naar Nederland. Voor verslag en route zie:
http://www.fietsvakantielinks.nl/harryo ... Zweden.htm

Verder heb ik op mijn site:
http://www.fietsvakantielinks.nl/
op de landenpagina's Duitsland en Denemarken allerlei routes verzameld. Misschien heb je daar wat aan.
bedankt voor jullie snelle en bruikbare info. Ik ga aan de slag. Dat komt wel goed met deze reis.
Karleen
Ook een mooie route is via de veerboot Rødby-Puttgarden. Heb ik in omgekeerde richting al gefietst. Schlesweig-Holstein is wat heuvelachtig, maar de moeite waard. De pont bij Gluckstad nemen en dan boven Bremen langs via het molenrijke Ostfriesland naar Delfzijl. Er gaat een veerpont over de Ems van Petkum naar Ditzum. De veerpont van Knock naar Delfzijl vaart pas tussen 22 mei en 27 september 2009, vertrek 18.30 uur.
Hai karleen

[quote="Rutger"] of vanaf Noord-Duitsland met de Hanzefietsroute van Michael Wannet. Het vergt wel wat puzzelwerk want die routes zijn volgens mij alleen in noordelijke richting beschreven.[quote]

Ik start laatste week april ergens uit Friesland of Noord Holland met de Hanze route, is idd beschreven van west naar oost.
Dus zo rond eind april/begin mei denk ik ergens in de buurt van Hamburg te zitten.
Wie weet kom ik je tegen...... :lol:

Fiets ze

groet

Jans
Martin E. van Doornik schreef:Ook een mooie route is via de veerboot Rødby-Puttgarden.
Of de veerboot Gedser-Rostock, dan langs de Oostzee naar Lübeck, vandaar naar de pont bij Glückstadt en dan door Ost-Friesland (ik schat iets meer dan 500 km).
Kortom mogelijkheden genoeg :wink:
Er is ook een aangegeven route bij de grens Duitsland-Denemarken. Ik ben alleen even de naam kwijt.

Met deze route ga je bij Padbørg de grens over.

Even de naam opzoeken, als ik 'm nog kan vinden.
Het is de Ochsenweg in Duitsland en in Denemarken heet het de Heerweg. Deze route loopt tussen Viborg in Denemarken en Wedel an der Elbe in Duitsland.

De andere kant op was dit best leuk fietsen.