Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen op Sicilië, verwilderde honden - Forum Wereldfietser

Fietsen op Sicilië, verwilderde honden

Wij willen in mei gaan fietsen op Sicilië. Maar de problemen met loslopende honden, het afgelopen weekend een kind doodgebeten en een jonge vrouw levensgevaarlijk gewond, doen ons twijfelen. Heeft iemand recent op Sicilië gefietst? Problemen gehad?
Lidy
Hoi!

Geen paniek :-) http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... ?f=3&t=575.

Fiets de wereld (ook met wilde honden),
Whisky
Hallo Lidy,

Ongeveer 2 jaar geleden hebben we een fietstocht over Sicilie gemaakt en daarbij flink veel ons tentje opgeslagen "in het wild". We hebben geen last gehad van (verwilderde) honden.

Grpet,
Marco
De Dazer kan helpen. Verkrijgbaar bij de fietsvakantiewinkel in Woerden.
Kettler schreef:Verkrijgbaar bij de fietsvakantiewinkel in Woerden.
De fietsvakantiewinkel in Woerden is alle geruime tijd geleden opgedoekt en omgezet in een internetbedrijf in Nijmegen: http://www.fietsvakantiewinkel.nl. Zij verkopen overigens wel een dazer.

Gerd
Kettler schreef:De Dazzer kan helpen. Verkrijgbaar bij de fietsvakantiewinkel in Woerden.
Hoi,

Klopt, een prima ding!
De Dazzer ligt erg fijn in de hand en is dus ideaal om naar honden te smijten :D :roll:
Want op die ultrahoge tonen reageerde bij mij alleen maar het lieve hondje van de buren. Doorgedraaide wilde honden in Jordanie, Turkije en Tibet trokken zich er echt niks van aan :P

Fiets de wereld (met een bidon, stok en stenen tegen de honden),
Whisky
Wij hebben in 2008 op sicilie gefiets en niet echt last gehad van honden, in elk geval is dat niet in mijn geheugen blijven hangen. En kwamen we ze toch tegen: niet angstig wegrijden maar schreeuwen en stenen gooien, vaak is de steengooi beweging al genoeg om ze op afstand te houden.

www. jropdefiets.nl
GerdC schreef:
Kettler schreef:Verkrijgbaar bij de fietsvakantiewinkel in Woerden.
De fietsvakantiewinkel in Woerden is alle geruime tijd geleden opgedoekt en omgezet in een internetbedrijf in Nijmegen: http://www.fietsvakantiewinkel.nl. Zij verkopen overigens wel een dazer.

Gerd
Vind ik heel jammer. Woerden ligt veel centraler in Nederland dan Nijmegen. Zo kon ik daar de bestelde vliegticket ophalen en dan naar Schiphol gaan. Het is toch veel egzelliger om in de winkel zelf rond te neuzen, de artikelen met je eigen ogen beoordelen inplaats van op een scherpje.... :(

Afbeelding
Lidy schreef:Wij willen in mei gaan fietsen op Sicilië. Maar de problemen met loslopende honden, het afgelopen weekend een kind doodgebeten en een jonge vrouw levensgevaarlijk gewond, doen ons twijfelen. Heeft iemand recent op Sicilië gefietst? Problemen gehad?
Lidy
Hier nog een verhaal waar niets over honden wordt gemeld, maar wel andere tips :wink:
http://www.opdefiets.net/verhaal14.htm
Kettler schreef:De Dazer kan helpen. Verkrijgbaar bij de fietsvakantiewinkel in Woerden.
Ik las ook op dit forum bij "Honden" geplaatst 24 juni en recent nog veel discussie n.a.v. van het doodgebeten kind en de zwaargewonde toeriste, dat die Dazer helemaal niet helpt.

Ronald
Kan beamen dat ook bij ons de Dazer geen enkel effect op de trouwe viervoeters/wandelende poepdozen had! Behalve dat een Thaise hond op ons af kwam, gelokt door de Dazer. :?

De dazer is dan ook verkocht.

Maar auto's zijn vast veel gevaarlijker dan keffers.
Het probleem is weliswaar niet opgelost, maar het gaat om 50 honden, die door de eigenaar verwaarloosd zijn. 30 zijn er ondertussen gevangen. Zie ook italie.blog.nl. Dus zullen we toch naar Sicilië kunnen gaan. Overigens ken ik de Dazzer heel goed. En hebben we hem met wisselende resultaten ingezet. Hij is ook te koop bij Bever. Bedankt voor de reacties. Lidy
Lidy schreef:Het probleem is weliswaar niet opgelost, maar het gaat om 50 honden, die door de eigenaar verwaarloosd zijn. 30 zijn er ondertussen gevangen. Zie ook italie.blog.nl. Dus zullen we toch naar Sicilië kunnen gaan.
Andere berichten spreken van 600.000 verwilderde honden in Zuid-Italië. Het probleem is in dat geval voor voor 0,0083% opgelost.
Leon
Hallo

In 2008 ben ik van Palermo via Carleone naar Pozzallo in het zuiden gefietst.
Ben op het stuk in de bergen diverse malen door grote honden achterna gezeten.Gelukkig was het steeds berg af zodat ik ze kon ontlopen.
In Malta in het havengbied wel gebeten door straathonden 3 stuks.
Heb nu een dazer gekocht maar weet nog niet of dit zal helpen.
In het binnenland van Sicilie is weinig accomodatie en de bergen zijn talrijk en behoorlijk pittig.
De kustweg van Agricentro naar Pozzallo is druk met een paar tunnels.
De volgende keer ga ik via de westkust(met de dazer)
De enige gids die ik ken is Sizilien per rad in het duits.
groeten

Gerrit
Hebben jullie ervaring met het inzetten van pepper spray tegen aggressieve hoden? Mag wel niet hier in NL, maar buiten NL overal te koop.Rob
alime schreef:Hebben jullie ervaring met het inzetten van pepper spray tegen aggressieve hoden? Mag wel niet hier in NL, maar buiten NL overal te koop.Rob
Heb ik dus altijd bij me als ik fiets. Hier gewoon te koop, zelfs in speciale "anti-hond" uitvoering. Het spuitbusje produceert dan een gerichte straal in plaats van een nevelwolk zodat je niet hoeft te wachten tot Pluto daadwerkelijk in je kuit hangt om hem effectief te kunnen "bepepperen". Tevens geeft het een veiligheids(waan?)gevoel als je in je eentje wildkampeert.
Ik heb nog nooit gebruik van het spul gemaakt, Pluto vindt me kennelijk wel aardig en ongewenst bezoek in mijn tentje heb ik ook nog niet gehad. Dus ervaring alleen in het meeslepen van nóg iets meer gewicht. :lol: