Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Birma - Forum Wereldfietser

Birma

Dit land is al jaren een droom voor me.
Anderhalf jaar geleden was het zover. Ik had mijn ticket en zal gaan. Maar toen werden de spanningen daar zo hevig dat ik moest cancelen.

Is er na dietijd alweer iemand onlangs in Birma geweest? Ik begrijp dat het ondertussen weer mogelijk is. Maar recente info, zeker voor het fietsen ontbreekt mij.

Gr.
Betty
Enkele vrienden van me waren er in augustus 2008, en alles is 'back to normal'.
Zij waren er trouwens ook tijdens de 'rellen', en ook toen was er buiten Rangoon en Mandalay niet echt veel van te merken (minder toeristen, dat wel).
Dus als je wil gaan, is nu een even goede tijd als het ooit geweest is :|
Prachtig fietsland !
Een paar klanten waren er een paar maanden geleden. Alles was 'normaal' Voor zover je in Myanmar over normaal kunt spreken.
Maat wat een prachtig land en wat een geweldig aardige mensen.

Kijk maar eens hier naar ons reisverslag: http://www.vakantiefietser.nl/reisimpre ... mar-birma/

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wij zouden volgend jaar ook op reis gaan naar die regio. Is het nog steeds zo dat je Birma enkel mag binnenvliegen en het land niet 'overland' kan bezoeken?

Tine en Wim
movingaround schreef:Is het nog steeds zo dat je Birma enkel mag binnenvliegen en het land niet 'overland' kan bezoeken?
Neen, je kan nu overland van China naar Burma.
Lees het recente rapport van de "grote" Pete Jones er op na, een pioneer als het op fietsen in Zuidoost Azie aankomt.
http://www.crazyguyonabike.com/doc/page ... 01010&v=6k

Er rijdt ook een bus van Londen naar Australië.
De route op hun website loopt ook door Burma.

Ik ben ooit twee Grieken tegengekomen die beweerden dat ze Van Burma naar Thailand gefietst zijn via Mai Sai (uiterste noorden van Thailand), maar ik heb steeds vermoed dat die uitspraken meer op fantasieën dan op waarheden berusten.

Als individuele fietsreiziger is enkel die grensovergang in China een optie denk ik.
Maar als je voor een "normale" fietsvakantie van enkele weken gaat, wat is dan het probleem met vliegen naar Burma ?
Dank voor de info.

Wij zijn van plan om volgend jaar voor een lange reis te vertrekken en waren graag vanuit India naar Zuid-Oost-Azië gefietst, dus vandaar de vraag.
Dank jullie voor de info over Birma. Het is goed te horen dat er weer te fiietsen valt.
En jou profiel op die geweldige brug Eric is fantastisch.
Ik hoop aankomende winter er naartoe te gaan

Gr.
Betty