Additionally, paste this code immediately after the opening tag: overnachtingsplaats Praag - Forum Wereldfietser

overnachtingsplaats Praag

Weet iemand een overnachtingsplaats in Praag ( het maakt niet uit of het een camping, hotel of appartement is), waar je de fietsen ev mee naar je kamer kan nemen, of iets waar ze achter slot en grendel kunnen staan. Wij gaan nl nog 2 dagen in Praag slenteren en willen niet onze dure fietsen de hele dag naast onze tent laten staan. En zoals jullie wel weten moet het natuurlijk heel betaalbaar zijn! We gaan tenslotte low budget, zoals de meeste wereldreizigers :wink: !!
Het liefst willen we overnachten in wijk 7, maar ja, we kunnen ervan af wijken als het moet.
Graag een reactie als iemand iets weet voor ons.

Fietsgroeten Monique :D
Dag Monique,

Wij sliepen op camping Fremunt in Troja, in het noorden (GPS: N 500117’29‘‘ E 14042’738‘‘/ Lat 50.11731043 Lon 14.42737698).

Heerlijk relaxte, kleine camping, erg aardige eigenaar.
Of we de fietsen ergens aan vast konden zetten weet ik even niet meer, maar hier vind je de website + mail-adres. De (toenmalige) eigenaar sprak goed Duits en de website is in het Engels. Misschien kun je via de mail informeren ?

Kamperen kostte ongeveer €10,- voor twee personen en een tent per nacht.

De tram stopt even verderop op de hoek van de straat.

Succes!
Wij stonden bij de buren en hebben onze fietsen aan het hek gezet. Camping is zo klein dat er veel sociale controle is. De laatste dag hebben we onze tent 's morgens al opgebroken en onze bagage binnen mogen zetten.

'Lokatie vd camping op google maps'

Afbeelding

Wouter
Wij hebben gekampeerd op 1 van de 2 campings die er zijn op het eiland Cisarska Louka. Dit lange smalle eiland ligt redelijk dicht bij het centrum. De camping heet Caravan Camping en is de eerste camping je die tegenkomt als je het eiland opfietst. Erg vriendelijke mensen, goed sanitair en je fietsen en b.v. tassen kan je veilig stallen in de kelder van het restaurant. Dit aanbod kregen we spontaan. Er zijn twee plekken voor tenten en een lange strook alleen voor campers. De eene kampeerplek is voor iedereen en de andere, die veel mooier is, is eigenlijk voor kano vaarders en ligt achter het sanitairblok aan de Moldau. Die plek was, toen wij er waren, afgesloten met een lint maar toen we het vroegen mochten we daar toch staan. Er is een goed restaurant, er is een keuken waar je zelf kan koken en daarnaast een recreatieruimte waar je je eigen brouwsel kan opeten met uitzicht op de Moldau. Er is een klein winkeltje. Bij de receptie verkoopt men kaartjes voor de tram die bij de brug naar het eiland stopt. (ongeveen 1 km lopen) Er stoppen daar 2 lijnen de eene gaat naar het centrum aan de noordkant van de Moldau en de andere naar de zuidkant.
Kontaktgegevens;
prijs 340 kronen per nacht voor 2 personen
Caravan Camping http://www.caravancamping.cz
Cisarska louka 162
Praha 5
Handige info,
Ik wil met de buitenlandtocht ook pas op maandag pas met de trein terug naar NL.

Wat is tegenwoordig eigenlijk de munteenheid van Tsjechie, nog steeds Kronen of zijn ze al over op de Euro?

Roald
Wij hebben een paar jaar geleden in een soort jeugherberg overnacht. Dat was een ontzettend groot gebouw . We sliepen op de 11e etage ,hadden een ontzettend grote kamer. Wij hebben ook onze fietsen op de kamer gestald ,en een paar dagen de stad bezocht, Als ik thuis ben kijk ik of ik nog een (Email) adres heb. Oja er was een lift waar de fietsen in kunnen
groet Dirk
Holdup! schreef:Weet iemand een overnachtingsplaats in Praag ( het maakt niet uit of het een camping, hotel of appartement is), waar je de fietsen ev mee naar je kamer kan nemen, of iets waar ze achter slot en grendel kunnen staan. Wij gaan nl nog 2 dagen in Praag slenteren en willen niet onze dure fietsen de hele dag naast onze tent laten staan. En zoals jullie wel weten moet het natuurlijk heel betaalbaar zijn! We gaan tenslotte low budget, zoals de meeste wereldreizigers :wink: !!
Het liefst willen we overnachten in wijk 7, maar ja, we kunnen ervan af wijken als het moet.
Graag een reactie als iemand iets weet voor ons.

Fietsgroeten Monique :D
Wat is tegenwoordig eigenlijk de munteenheid van Tsjechie, nog steeds Kronen of zijn ze al over op de Euro?
In Tsjechië wordt betaald met de Tsjechische kroon (koruna). Sinds de splitsing van Tsjecho-Slowakije is dit de nationale munteenheid. Het is de bedoeling dat Tsjechië op termijn overgaat op de euro, maar er is nog geen streefdatum voor de invoering vastgelegd.
Allemaal hartelijk bedankt voor de reacties.................ik ga dit zeker allemaal nakijken op internet. Meerdere reacties zijn natuurlijk nog van harte welkom.
En Dik......................wil je inderdaad eens nakijken voor dat email adres.

Groetjes Monique :D
Heeft er iemand misschien een aardige suggestie voor een leuk hotelletje in Praag, waar de fietsen ook veilig kunnen staan?

alvast bedankt,

grtn,
Arnold.
(vakantie plannen aan 't maken)
Na de route Millingen-Praag (zomer 2010) sliep ik in Hostel Downtown http://www.hostel-downtown.cz/. Spotgoedkoop en fiets mocht binnen in het opslaghok achter slot en grendel. Wel iets voor jongeren (ik ben 25jr)
jlisrael schreef:Na de route Millingen-Praag (zomer 2010) sliep ik in Hostel Downtown http://www.hostel-downtown.cz/. Spotgoedkoop en fiets mocht binnen in het opslaghok achter slot en grendel. Wel iets voor jongeren (ik ben 25jr)
Bedoel eigenlijk meer iets voor m'n vriendin en mij samen ipv een kamer vol stapelbedden. Dat heb ik nu wel een beetje gezien.

ps @ jlisrael; hoe vond je de route millingen-praag?
Ik ben van Hamburg naar Praag gefietst (en terug naar NL via dat routeboek) daarbij volgde ik een riviertje Praag in. Aan dat riviertje is een kanocamping, heel klein (paar tenten), was ook nog eens erg goedkoop. Ze hebben daar een kanoloods waar de fiets misschien wel in mag, ik had hem gewoon bij de tent, het is hier heel stil, geen grote commerciële camping. In het riviertje is aan het eind van elke middag een training van rafters en wild water kanoers die meedoen met wereldkampioenschappen of zo, leuk om te bekijken en op de banken daar te zitten 's avonds. Je gaat het park door en zit midden in het centrum van Praag. Officiële campings op dat eiland liggen veel verder weg van het centrum.
TravelDuck schreef:
jlisrael schreef:Na de route Millingen-Praag (zomer 2010) sliep ik in Hostel Downtown http://www.hostel-downtown.cz/. Spotgoedkoop en fiets mocht binnen in het opslaghok achter slot en grendel. Wel iets voor jongeren (ik ben 25jr)
Bedoel eigenlijk meer iets voor m'n vriendin en mij samen ipv een kamer vol stapelbedden. Dat heb ik nu wel een beetje gezien.

ps @ jlisrael; hoe vond je de route millingen-praag?
Die hostels hebben ook vaak tweepersoonskamers. Zo ook deze.
Afgelopen zomer heb ik op Camp Drusus gestaan. Omdat de eigenaar toen zeer behulpzaam was, zal ik de camping hier even aanprijzen. Uiteraard vond ik het ook een heel prettige plek om 2 dagen te verblijven.
Mooie camping, rustig gelegen (buiten centrum), schoon sanitaire, kookruimte. Behalve camperen kan je ook een kamer in het pension of hut nemen. De prijzen zijn laag. Op de camping is een restaurant waar je voor weinig heerlijk kunt eten. Met de bus ben je in en half uurtje midden in het centrum van Praag.
Ik had mijn fiets gewoon aan het hek vastgezet. De camping is namelijk beveiligd met camara's en een slagboom. 'sAvonds loopt er zelfs een bewaker rond. Hoewel dat volgens mij niet eens echt nodig is.
http://www.drusus.com
Vorig jaar heb ik overnacht in Praag bij http://www.aparthotel-davids.cz/nl/. Op loopafstand van het centrum.
Ze hebben een soort van binnenplaats waar mijn fiets stond, en je kamer is meer een appartement, erg ruim voor ëén persoon :D , en met onderhandelen kreeg ik ook wat van de prijs af.

groet, roosje
fiets-ster schreef:Ik ben van Hamburg naar Praag gefietst (en terug naar NL via dat routeboek) daarbij volgde ik een riviertje Praag in. Aan dat riviertje is een kanocamping, heel klein (paar tenten), was ook nog eens erg goedkoop. Ze hebben daar een kanoloods waar de fiets misschien wel in mag, ik had hem gewoon bij de tent, het is hier heel stil, geen grote commerciële camping. Je gaat het park door en zit midden in het centrum van Praag. Officiële campings op dat eiland liggen veel verder weg van het centrum.
Weet je nog langs welke rivier dat was?

alvast bedankt,
hoi Arnold,

wij hebben afgelopen zomer de route naar Praag gefietst (we vonden het een prachtige route!) en hebben overnacht in een pension in Cernosice, 15-20 km voor Praag. Vlakbij het station, en we waren daar vandaan met een kwartier in het centrum van Praag. Mooie, ruime kamers, 50 euro (volgens mij) voor 2 personen incl ontbijt. Het is een pension/restaurant, en het restaurant is echt een aanrader: een heerlijke Italiaan! en heel betaalbaar :D
De fietsen mochten we binnen zetten, en ik denk dat het geen probleem is -als je dat wil- om de fietsen op je kamer te zetten.

http://www.ubytovani.net/_english/ubytovani.asp?id=1533

groeten, Corine
bedankt voor alle tips alvast. Zal 's wat gaan rondkijken.

Heb 't idee om van huis naar Praag te fietsen in ca 3wkn volgens de FIS route.
Dan een dag of 2 in praag te verblijven alvorens we de trein (city night line) naar huis te nemen. Een adresje nabij het centrum is dan misschien wel leuk zodat we 't een beetje lopend af kunnen en om weer naar huis te vertrekken ook snel bij het treinstation zijn.
[quote="TravelDuckWeet je nog langs welke rivier dat was?quote]

Op foto's gezocht: "Labe". Als je een kaart hebt, ik heb de Elbe naar het zuiden gevolgd en daarna een zijriviertje naar Praag. Dat riviertje. Fietsroute nr 2 liep er langs.

Of als je een kaart van Praag hebt, het oude centrum ligt aan een kant van een rivier, aan de overkant ligt een park, in dat park of aan de rand loopt dat riviertje. In het park genoeg wandelaars en fietsers om te vragen naar de kanobaan. Bij die kanovereniging (?) stond een klein bordje waar een tent op was getekent als ik mij goed herinner, ligt achter die kanobaan. Als je het vraagt kan het niet missen.

Of het loopafstand is weet ik niet meer, ik heb het zelf altijd gefietst. Die afstand kan je wel op een kaart zien. Er is ook een tramstation of busstation aan de rand van het park, niet direct bij die "camping" maar misschien is daar wel vlakbij een halte, ik heb er nooit naar gekeken.

Overigens vond ik de route langs de Elbe landschappelijk veel mooier en facinerender op de rand van voormalig oost- en west Duitsland (dat zie en ervaar je nog steeds) dan dat routeboekje van FIS. Mooie uitzichten over de rivier, door natuurgebied. Er loopt een fietsroute maar vaak kan je nog dichter bij de rivier fietsen dan die route, beetje uitproberen en ze waren er nog mee bezig dus ik denk dat de route aangepast wordt. Die weggetjes stonden niet op mijn kaarten, in het weekend fiets je de lokale fietsers achterna.
Een van de hoogtepunten waren de gebouwen van Hundertwasser, in Magdenburg en Witteberg (ook toeristisch door Luther).
Ik ben in Hamburg begonnen daarheen gegaan met die goedkope speciale treinticket die ook naar Berlijn en ik dacht Praag ging.

Langs de hele route kan je heel goedkoop overnachten bij kanoclubs en roeiverenigingen. Soms kan je ook binnen slapen.

Bij dat routeboekje van de FIS zijn een paar campings berucht om diefstal. Ik dacht in Tjsechie vlakbij de grens van Duitsland. Dit geld voor alle campings in die omgeving. Ik heb een aantal mensen gesproken waarbij 's nachts de tent open was gesneden op verschilldende campings. Plan je route dan zo dat je daar niet hoeft te overnachten.
ps @ jlisrael; hoe vond je de route millingen-praag?
Zeker niet verkeerd. Ik heb wel overal de doorsteekjes gepakt (ben niet vies van wat klimwerk) en de detour via Bayreuth gepakt. Vond ik de moeite waard. Uiteindelijk was de route (vanuit Amersfoort) 1200 km, welke ik in 11 fietsdagen heb afgelegd.

Vrijwel de hele route is bestickerd aangeven, dat maakt het volgen van de route wel erg makkelijk.