Beste Whave. Als iemand nog twijfelt tussen twee fietsen, van beide fietsen is het frame van CrMo, beiden hebben
géén geintegreerd balhoofd en HS33, XT-groep en SON naafdynamo zijn de opties die Manny kennelijk wenselijk acht, dan neem ik aan dat het bepalen van de keuze tussen deze twee fietsen gaat.
Dan stel jij de vraag: waarom geen Rohloff. Het antwoord is duidelijk, omdat dat boven het budget van Manny gaat. Voor deze twee fietsen natuurlijk!
Dan stel jij een héél andere fiets voor, die inderdaad qua prijs rond het kennelijke budget uitkomt. Mét Rohloff!!!
Mijn reactie zal ik even uitleggen. Als je beslist een Rohloff naaf wilt en je past de rest van het vervoermiddel aan aan het beschikbare budget: Diamant Saphir de Luxe met de specificaties die ik in de gauwigheid even bij elkaar raapte.
Wat ik nog niet genoemd heb: gaten in het frame boren om de kabels (en ook slangen van de HS11..???) door de framebuizen te voeren, daar ben ik nou allergisch voor
Velgen: dubbelwandig.... dubbelwandig wat...???
Naven...???? Niet genoemd....
Spaken... helaas slechts 32 en welke?
Naafdynamo: Manny zei SON.. dit is Shimano. Overigens, dat ik mijn twijfels uit bij die SON is gewoon een kwestie van: hoeveel geld geef ik uit en gebruik ik het ook echt.
En tot slot de maatvoering: 3 stappen van 5 cm. en als het past mag je ruilen
O.K weer even serieus, je kan dus kiezen voor een bepaald aandrijfsysteem. Je koopt een Rohloff naaf en voor de rest van je budget bouw je daar wat omheen.
Of: je koopt een goede reisfiets met het aandrijfsysteem dat nog binnen je budget valt.
Misschien was mijn eerste reactie wat sumier..... sorry.