Additionally, paste this code immediately after the opening tag: stevens vs. cannondale - Forum Wereldfietser

stevens vs. cannondale

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben 2x op fietsvakantie geweest in Nederland, Belgie en Frankrijk. Het plan is om komende zomer op fietsvakantie te gaan in Engeland (waar precies hebben we nog niet besloten). Omdat mijn Gazelle Davos rollerbrakes heeft en ik daar geen V-brakes op kan monteren ben ik op zoek naar een nieuwe fiets tot een bedrag van 1000 euro. Omdat ik met name op asfalt fiets wordt het een 28-inch fiets.

Nu heb ik inmiddels 2 fietsen op het oog die beiden binnen mijn budget passen.
Het zijn de Stevens Randonneur 2009 (900 euries) http://www.stevensbikes.de/2009/index.p ... lang=nl_NL
En de Cannondale Street 3 2008 (900 euries) http://gb.cannondale.com/bikes/08/ce/model-8SR3.html

De Cannondale heeft schijfremmen en ik kan niet vinden waar het frame van gemaakt is. De Stevens heeft V-brakes en is van aluminium gemaakt.

Ik heb al een boel informatie bekeken over beide fietsen, maar meer tips en ideeen zijn altijd welkom. En als jullie nog andere tips hebben binnen dit budget: alvast bedankt.

Groet, Johan
Cannondale heeft een heel goede tekst staan op die pagina:

So because weight is too important to you as a consumer, we ask that you PLEASE do your homework and visit your local shop so you can compare our bike weights to their bike weights for yourself� apples to apples with no marketing BS. Don’t believe us. Don’t believe them. Go see it, feel it, weigh it and test ride it for yourself. Yes, we’re that confident. You should be too.

En dat geldt natuurlijk niet alleen voor gewichten.
Wel vindt ik die Stevens meer reisfiets-value for money.
Verder zou ik Fahrradmanufaktur overwegen, als er een dealer in de omgeving vindbaar is.

Zo nu, mogen de Rohloffliefhebbers hun waar weer komen aanprijzen :evil:
Leon
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ik ga beide modellen zeker in de winkel vergelijken. Verder heb ik geen Fahrradmanufaktur dealer in de omgeving, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Kan alleen nergens prijzen vinden, de T-300 LX lijkt me ook wel een mooie fiets.

En idd, ik had al gezien dat er aardig wat Rohloff-fans zijn op dit forum. :D
yosan schreef: Kan alleen nergens prijzen vinden, de T-300 LX lijkt me ook wel een mooie fiets.
Deze kost een goede 900€......
Rohloff fans genoeg, maar dat is op dit prijsniveau niet relevant. In deze hoek zou ik zelf bij voorkeur kijken naar Fahrradmanufaktur, Thorn (Club Tour of Sherpa) of de Surley Long Haul Trucker. Ik althans geef de voorkeur aan staal voor het frame, aan een racebocht voor zowat iedere fiets behalve een mtb of een stadsfiets, en ik heb het niet op schijfremmen (behalve op een modder atb). Ik heb het evenmin op de geintegreerde balhoofdstellen van zowel de Stevens als de Cannondale.
Wim
Zo nu, mogen de Rohloffliefhebbers hun waar weer komen aanprijzen
Leon
Voor deze prijs kan je geen Rohloff kopen, heeft dus geen zin om het aan te raden, overigens lijkt de discussie zich te verplaatsen van Rohloff naar geintegreerde balhoofdstellen, schijnt ook erg belangrijk te zijn, ook wel weer leuk om te horen: geintegreerde balhoofdstel adepten :D :D :D
Chris King is ook om:

http://chrisking.com/headsets/hds_inset

Dus stop maar met het "gezeur" over geintegreerde balhoofdstellen.
OK, ik zal nooit meer zeuren, omdat je het zo aardig vraagt.
W
Hoi hoi,

Interessant onderwerp aangezien ik zelf ook op zoek ben naar een goede reisfiets met een goede prijs/kwaliteit-verhouding. Ik ben ook de Stevens Randonneur tegengekomen en ben onder de indruk van de fiets voor die prijs.

Misschien dat iemand met meer fietservaring z'n licht wil laten schijnen over deze fiets?
Mijn plan is om in de zomer van 2010 naar Santiago de Compostella te gaan fietsen. Zou de Stevens Randonneur daar een goede keuze voor kunnen zijn?
Zuiz, je stelling "Chris King is om" behoeft enige nuance :
We’ve said for years that we would not produce a loose,drop-in bearing style headset. Still saying it.
Oja, maak een proefrit met bagage. Een "lege" fiets voelt heel anders aan dan een beladen fiets.
Ikzelf heb een Stevens gehad en hiervan is het frame na een half jaar gebroken. Was tegen een brommertje gedoken (hij tegen mij eigenlijk) en niet veel later was het "knak" en in een scheur de buis. Geen garantie want na ongeval was het frame stuk, maar ook geen enkele coulance van de leverancier. Fiets vond ik voor stads gebruik redelijk.
Stefan
STHVA schreef:Ikzelf heb een Stevens gehad en hiervan is het frame na een half jaar gebroken. Was tegen een brommertje gedoken (hij tegen mij eigenlijk) en niet veel later was het "knak" en in een scheur de buis. Geen garantie want na ongeval was het frame stuk, maar ook geen enkele coulance van de leverancier. Fiets vond ik voor stads gebruik redelijk.
Stefan
Heb al 5 jaar een Stevens, prima fiets, Stevens biedt waar voor z'n geld. Overigens als je in de auto aangereden wordt verwacht je dan ook coulance van je autoleverancier?
Bedankt voor al jullie reacties. Ik heb inmiddels rondgekeken op de website's die genoemd zijn. Met name de vsf fiets vind ik er goed uitzien.

Daarnaast heb ik bij een fietsenmaker om de hoek de mogelijkheid om voor 900 euro een Koga Randonneur te kopen. Het ding komt uit 2004, maar een aantal onderdelen zijn vervangen voor nieuwe onderdelen, te weten:
het frame (was gescheurd, productiefout van de 2004-frames is me verteld), de achterkransjes, de ketting, de banden.
Verder ziet het er goed uit: velgen, spaken, naven, dragers onbeschadigd. Alleen wat stoffig :-)
Wat vinden jullie daarvan? Ik weet dat de Koga Randonneur niet zo'n voorkeur heeft omdat je voor de nieuwprijs veel meer waar voor je geld kan krijgen, maar wat vinden jullie van zo'n tweedehands ding?

Groet,
Johan
Iemand?
Hoi naamgenoot...oei, kom ik toch uit de kast? Voorruit maar :shock: Allee, heb een jaar of vier op de Koga Rando mogen biken tot volle tevredenheid. Niet alleen leuke (riviertochten) maar ook woon-werk, zomer en winter. Vind 'm met bepakking strakker rijden als zonder. Nieuw gekocht in 2002.

Dat verhaal van slechte frame's van 2004 heb ik nog nooit van gehoord. Is volgens mij babbelverhaal. Desondanks een nieuw frame vind ik die 900eurie's teveel. Rijd nu 26" ( Herwerden ) omdat ik steeds meer de gravel en jaagpaadje's opzoek.

Zoals altijd, maak een lange proefrit op de Koga en mocht je besluiten er voor te gaan, doe een vreselijk brutaal bod.
Bedankt!