Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Coleman - Graphite 3 -> ideale tent? - Forum Wereldfietser

Coleman - Graphite 3 -> ideale tent?

Hoi

Weer al eventjes gelden dat ik nog eens gepost heb... Ik zou graag jullie mening over volgende tent hebben:

http://www.kampeermarkt.com/coleman-graphite-3.html

Ik vertrek samen met een vriend begin juli naar Nice om zo terug te komen met de fiets. Dus aan speciale weersomstandigheden hoeft de tent niet te voldoen. Vorig jaar hadden we een 2 persoons tentje maar die was achteraf gezien veel te klein. Deze leek mij wel een goede vervanger, tegen een schappelijke prijs?

Graag uw mening

Sander
Ik geloof dat we dit jaar dezelfde tent bijhadden op onze trip door Frankrijk. Er sliepen toen 3 personen in, meer dan ruim genoeg voor 2 personen dus.
Ik heb geen ervaring met deze tent, maar wel met andere tenten van redelijke kwaliteit in deze prijsklasse. Ja, je kunt er best wel wat mee, maar toch, de kloof met een Hilleberg Nallo 3 GT of Nammatj 3 GT is heel groot. Dat zijn tenten die je voor een half leven koopt, in plaats van voor enkele zomers, en het zijn tenten die je niet in de steek laten als de weergoden tegen je samenspannen, en je leven er misschien van afhangt. Het grootste verschil zit vaak in het grondzeil. Lichte waterdichte grondzeilen zijn erg duur. Helaas kiezen de meeste makers van goedkope tenten voor een licht gewicht in plaats van echt waterdichte grondzeilen.
Tot slot is er de morele vraag naar de arbeidsomstandigheden waaronder deze tenten gemaakt zijn: ze zijn vooral goedkoop omdat de Chinese of Vietnamese arbeiders erg slecht betaald worden, en in weinig veilige fabrieken moeten werken. Dat is een moeilijke discussie, maar het probleem mag niet onvermeld blijven.
Wim
@Wim, ik wil je graag geloven dat die tenten stukken beter zijn maar de prijs is me net iets te duur (tenslotte nog maar 17). Voor over een paar jaar, wanneer ik vast werk heb zou ik nog wel zoeits willen kopen.

Ja dat is waar, maar zelfs met duurdere artikelen ben je niet zeker dat de arbeiders goed betaald zijn. Kijk maar naar, Levi's, Nike, ... Maar ik denk niet dat de fout hierbij ligt bij de consument. Maar bij de firma's die woekerwinsten maken op de kap van hun arbeiders.