Wim schreef:Nu ik weet om wat voor mooie fiets het gaat vind ik het helemaal doodzonde een schijfrem te gebruiken. Dan moet de vork heel sterk en stijf zijn, en daarmee maak je van een elegant frame een lompe vrachtwagen. Ik zou gewoon op zoek gaan op Ebay naar een stel HS66 remmen.
Wim
Ach, die BB7 remt zo goed en goed doseerbaar, maar ik kan de pro's van een de Magura's ook wel pruimen hoor! Smaken in kleuren...
Lompe vrachtwagen...

Ik moet wel toegeven dat ik puur voor het zicht liever de Aarios Spider gekocht had en dan nog liefst zonder spatborden, maar ja, soms moet je ook naar de praktische kant kijken.
Ik ben in september 2008 mijn fiets persoonlijk gaan ophalen in het fabriekje in Zwitserland. We hebben daar een rondleiding gekregen van de eigenaar (Arnold Rammel)
Dit zijn dus géén Aziatische frames die even snel een "swiss made" labeltje krijgen. Alles wordt ginder geassembleerd, wielen worden ginder gespaakt door de dochter van de eigenaar op een Nederlandse machine . Na het braseren wordt het frame gereinigd en een eerste keer uitgelijnd op 0.1mm. Dan wordt het frame gefosfateerd en gepoedercoat. Dan wordt het opnieuw uitgelijnd want na het poedercoaten kan door de verhitting toch nog een vervorming optreden. Als alles OK is dan krijgt de fiets nog een transparante laklaag, hooglans of mat. Het frame heeft ook overal een anti-roest behandeling in ALLE holle ruimtes.
Ik moet zeggen dat ik onder de indruk was. Als je daar een fiets bestelt, kies je zelf de componenten die je graag hebt, en alles wordt aan het frame aangepast indien nodig. Je kan ook je kleur zelf kiezen.
En nu wil ik alleen nog een ander stuur proberen...
Groetjes,
Frank
PS: Ik zal proberen om dit weekend eens foto's te nemen en te posten.