Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rusland (St. Petersburg): visum en andere tips? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Rusland (St. Petersburg): visum en andere tips?

Als je gewend bent aan agressief stadsfietsen kun je prima in het centrum van St. Petersburg fietsen.
Het is maar wat je gewend bent inderdaad. Natuurlijk is het niet direct dodelijk, maar aangenaam zou ik het zéker niet noemen. Een poging wagen kan altijd natuurlijk, see for yourself :)

Trouwens, laat je niet afschrikken door de eerste botheid van de Russen tegenover mensen die niet vloeiend Russisch spreken. Kan in het begin op je zenuwen werken (zuchtende cassières enzo), maar als je ze leert kennen, draaien ze echt 180 graden. Succes met je cursus!
Liannenadia schreef:Succes met je cursus!

Спасибо!

:-)
Liannenadia schreef:Het is maar wat je gewend bent inderdaad. Natuurlijk is het niet direct dodelijk, maar aangenaam zou ik het zéker niet noemen. Een poging wagen kan altijd natuurlijk, see for yourself :)
Fietsen in een grote stad heeft z'n eigen vorm van aangenaamheid, een andere dan het fietsen op een rustige buitenweg. Ben iig afgelopen zomer nog verscheidene keren door Pitr gefietst.
Don-S schreef:
Liannenadia schreef:Succes met je cursus!

Спасибо!

:-)
Hoi

Het is idd erg handig om de cyrillische alfabet te leren vooraf, want de meeste gidsen/kaarten dat je hier koopt zijn in het engels en hebben de cyrillische namen niet bij, waardoor straatnamen, plaatsen toch erg lastig worden om te lezen. Daar liep ik in Irkutsk op zoek voor mijn guesthouse na 3.5dagen in de trein, -10 met mijn rukzakje en de LP,helaas vond de LP schrijver het niet nodig om de straat namen anders op te schrijven dan in het engels. Anderen gidsen wel ik weet alleen niet meer welke...
Ik heb trouwens een verslag van mijn tran-siberia treinreis hier.. http://www.freewebs.com/gewoon-doen/russia2006.htm
Deze was een van mijn laaste rugzak vakanties voor dat ik na bijna bijna 20 jaar weer verliefd werd op fietsen :)

succes met de gezellige russen, vodka en dumpins

(travel the world, but leave your LP at home).