Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Krakende trapper - Forum Wereldfietser

Krakende trapper

Afbeelding

Dit is de boosdoener...voorzien van nieuw vet van de Fa. Kroon, hielp niet, vet van baas gepikt, donkergrijs industrievet (merk onbekend, maar smeert bij ons alles) helpt een tijdje. Hield een paar maanden maar trapper begint weer te tikken. Altijd de linker trapper. Bij elke omwentelig een tik. Wordt er onderhand gek van. Trapper uit elkaar, schoonmaken, nieuw vet, gaat tijdje goed en begint weer opnieuw.
Heb je de kogeltjes vervangen? Is de conus goed? Zit de trapper goed in elkaar, dwz kogels en conus niet te los/ te strak? Zou het verder ook niet weten.
Zitten naaldlagers in en zijn allemaal aanwezig. Vanmiddag trappie weer gesloopt en van vers vet voorzien (van baas :wink: )

Na gedane arbeid weer tevreden naar huis...tik weer weg.

Moet toch niet kunnen, zijn net 3 jaar oud.
50er schreef:Moet toch niet kunnen, zijn net 3 jaar oud.
Dat zegt op dit forum niet zoveel :D
Het euvel kan ook in de verbinding trapper - cranck zitten waarbij minimaal één van de twee niet helemaal goed zou kunnen zijn. Heb je dat al eens getest? De test is simpel. Wacht tot de tik weer terug is. Neem een pedaalsleutel en draai de trapper een stukje los en dan weer aan. Als de tik er dan nog steeds is dan had mijn suggestie geen nut.
Succes,
Leon
Bedankt voor de tip. Ga het zeker proberen. Maar als ik op de F&W-beurs een leuk setje tegenkom...nou dan weet je het wel :wink:
Leon schreef:Het euvel kan ook in de verbinding trapper - cranck zitten waarbij minimaal één van de twee niet helemaal goed zou kunnen zijn. Heb je dat al eens getest? De test is simpel. Wacht tot de tik weer terug is. Neem een pedaalsleutel en draai de trapper een stukje los en dan weer aan.
Ik heb er geen verklaring voor, maar ik heb ook weleens gehoord dat zo'n tik kan komen doordat je trapper niet vast genoeg aangedraaid is in de cranck.

Gerd
Als je een tweede vergelijkbare fiets tot je beschikking hebt zou je de trappers kunnen verwisselen. Als de tik dan meeverhuist weet je vrij zeker dat het aan de trapper ligt. De tik kan dan natuurlijk ook op geen van beide fietsen meer te horen zijn of, in het vreemdste geval, op beide.
Tip van Flip!!!
Stom dat ik daar zelf niet opkwam. Als de tik weer terug is gaan de trappers ff op de atb.
50er schreef:Tip van Flip!!!
Stom dat ik daar zelf niet opkwam. Als de tik weer terug is gaan de trappers ff op de atb.
De wetenschap van de uitsluiting lost alles op.........

In de wetenschappen wordt de slogan gebruikt dat je nooit over iets moet spreken als je er niets van af weet. Ik negeer deze foenetische hint even. :wink:
Ik ook...