Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Klamboe impregneren - Forum Wereldfietser

Klamboe impregneren

Spulletje om een klamboe te impregneren, niet meer te koop in NL, maar wel in Belgie en Duitsland! Te bestellen oa via:

http://www.berghut.be/

Succes!
daantje schreef:Spulletje om een klamboe te impregneren, niet meer te koop in NL, maar wel in Belgie en Duitsland! Te bestellen oa via:

http://www.berghut.be/

Succes!
Waarom is dat niet meer in Nederland te koop?
Volgens mij is het in Nederland verboden de impregneerspullen te verkopen, dus het zal wel smerig spul zijn...
Ik heb onze klamboe nooit geïmpregneerd (omdat het zo'n troep is dat spul). En dat ging goed in Azië, zelfs diep in de Amazone en Afrika.
DEET is ook giftig :wink:.

Maar permetrine is inderdaad jarenlang hét aangewezen gif geweest om klamboes te impregneren.

Woon je dichtbij België: daar is (of was?) het zo in de apotheek te verkrijgen.
Robertjan schreef:DEET is ook giftig :wink:.
Daar probeer ik dan ook zo veel mogelijk van af te blijven :wink:
Er zijn natuurlijke middelen om muskieten te verjagen. In Engeland verkopen ze bijvoorbeeld een natuurlijk anti muggen middel. Misschien bestaat zoiets ook voor een klamboe
Blanche schreef:
Robertjan schreef:DEET is ook giftig :wink:.
Daar probeer ik dan ook zo veel mogelijk van af te blijven :wink:
Er zijn natuurlijke middelen om muskieten te verjagen. In Engeland verkopen ze bijvoorbeeld een natuurlijk anti muggen middel. Misschien bestaat zoiets ook voor een klamboe
Ha die Blanche,

Hoe heet dat natuurlijk middel en werkt het ook?
Mosi Guard werkt zeer effectief zonder DEET, maar mag/mocht jarenlang niet verkocht worden in NL. Niet omdat het slecht is voor de gezondheid, maar omdat het te laat was aangemeld bij de VWa (als ik me niet vergis). Let wel dat alle niet-DEET houdende anti-muggenmiddelen die in Nederland verkocht worden, citronella moeten bevatten. Dat is voor de meeste middelen ook de werkzame stof, maar niet bij MosiGuard.
Een middel werkend op basis van citronella zou ik niet te veel op vertrouwen...

Voor het impregneren van een klamboe zou ik trouwens wel op DEET of permetrine vertrouwen, of een nieuwe aanschaffen die volgens de WHO weer 3 jaar geïmpregneerd is.
bert sitters schreef:Ha die Blanche,Hoe heet dat natuurlijk middel en werkt het ook?
Ik was de naam vergeten maar inderdaad het mijne heet MosiGuard.
Thanxs Robert Jan. Ja Bert, het werkt ook nog es. handig he :wink: