Ik ben uiteindelijk zeer tevreden over de gps 60Cx.
Waterdicht, geen stem die zegt waar ik heen moet, gewoon een piep bij verandering van richting.
Laatst was ik een stuk track of een hele track kwijt na transfer vanuit de pc, maar die moet te groot zijn geweest, al had ik dan verwacht dat er iets over zou worden gemeld door de pc.
Ik was er misschien zelf wel gedeeltelijk schuldig aan dat het mis was gelopen door lastminute veranderingen en niet saven voor de transfer.
Nu goed, nu weet ik dat ik daar moet op letten. Na transfer schecken of alle tracks zijn overgestuurd en niet alleen dat, ook kijken of ze volledig zijn.
Maar over de gps ben ik tevreden, de nieuwe generatie zal wel beter zijn, qua schermgrootte, maar over de ontvangst heb ik nooit klagen gehad. Zelfs op lage verbruiksstand, ging het goed, en het gaf een merkelijk verschil in batterijgebruik.
Enigste nadeel, zeker in het begin het is zo duur dat je het bijna meeneemt onder de douche. En het heeft toch een steile leercurve voor je het ding optimaal gebruikt. En dan doe ik er waarschijnlijk lang niet alles mee wat er mee kan. In feite kun je ook zien wanneer de zon opkomt, en zo van die dingen. Het uur staat ook altijd juist, niet onbelangrijk.
Hij zou misschien iets vlakker kunnen, om hem zomaar in de broekzak te steken, lukt wel, maar zit niet comfortabel.
Een overzichtskaart meenemen is steeds handig, omdat het in en uitzoomen met topografische kaarten en andere toch wel een tijdrovende grap is die ook nog eens veel batterijen kost.
Groeten,
Een tevreden gebruiker van Garmin gps CX60.