Additionally, paste this code immediately after the opening tag: van nice naar como - Forum Wereldfietser

van nice naar como

Op 24 juni reizen wij van Nice naar Como.

Kan iemand mij vertellen wat de snelste en makkelijkste manier is om in Como te komen.

Van de treinreiswinkel heb ik begrepen, dat de fiets alleen in stoptreinen mag worden meegenomen. De reis duurt dan min. 10 uur. Is de bus een alternatief?

Alvast bedankt voor een reactie.

met vriendelijke groet,
Edwin van Ooijen
De Citynightline gaat rechtstreeks van Amsterdam naar Como. Vreemd dat ze dat niet weten bij de treinreiswinkel. Of bedoel je van Nice naar Como?
:oops: ik heb je vraag verkeerd geinterpreteerd sorry
Kijk ook bij Chiasso, het Zwitserse station boven Como.
Wim
hallo,

Volgens mij gaat het hier om vervoer van Nice naar Como, zoals in de vraag staat.
Bij mijn weten kun je in sommige sneltreinen wel en in andere niet je fiets meenemen.
Ik heb in het verleden al enkele malen mijn fiets meegenomen in Italiaanse treinen; ik weet bijna zeker dat daar ook sneltreinen bij zaten.
O.a. Milaan - Ventimiglia heb ik op die manier al gedaan, jij moet dan dus andersom en nog een klein stukje door met een andere trein.
Wellicht overstappen in Genua of Voghera, maar volgens mij kan het ook rechtstreeks naar Milaan.
Kijk eens op http://trenitalia.com
Met de bus heb ik geen ervaring, maar de trein gaat wat mij betreft prima en duurt geen 10 uur.
Ik zou wel kiezen om van Nice even naar Ventimiglia te fietsen.
Dat wordt met Franse trein naar Ventimiglia. Daar stap je over op Italiaanse treinen. Fietsenvervoer in Italie is in de regel alleen mogelijk in regionale treinen. Hoewel er een paar uitzonderingen zijn. Zoek een reisroute via Genua en Milaan.
Zie voor de regels in Italie de link aan de linkerkant op de openingspagina op mijn site: www.fietswegen.nl
Bedankt voor de reacties en de tips.

Ik ga ze allemaal nog bekijken.

Volgens de site van NS international moet je met de fiets behoorlijk veel overstappen en dit schijnt volgens treinreiswinkel geen pretje te zijn, omdat de perrons behoorlijk lager liggen dan de trein.

Wellicht is om de afstand te overbruggen, gezien de tijd die we hebben, een auto huren helaas de beste optie.

Wordt vervolgd.

met vriendelijke groet,
Edwin
Volgens de routepalnner DB duurt de reis van 8,5 tot 10 uur en met max 4 overstappen incl fietsvervoer.
http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/nn?rt=1&
Harry schreef:Volgens de routepalnner DB duurt de reis van 8,5 tot 10 uur en met max 4 overstappen incl fietsvervoer.
http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/nn?rt=1&
De routeplanner van de DB is net als de routeplanner NS-Hispeed voor Frankrijk verre van volledig wat betreft treinen waarin fietsen meekunnen! Deze routeplanners bevatten voor Frankrijk alleen treinen, waarin de fiets gratis meekan. Er zijn in Frankrijk echter nog veel meer treinen waarin de de fiets meekan, zoals in Corails, nachttreinen en veel TGV's, maar het meenemen van de fiets in deze treinen kost 10,- Euro en je moet reserveren.
Kijk voor Frankrijk op de fietspagina's van de site van de SNCF. Het is even zoeken , maar achter alle treinen waarin fietsen meekunnen staat een fietspictogrammetje.

In de routeplanners van de DB en van NS-Hispeed ontbreken de gegevens om fietsen mee te nemen in Belgie, terwijl dit wel kan in alle Belgische treinen met uitzondering van TGV's van en naar Brussel en de Thalys. Fietsen zijn wel mogelijk in de Eurostar, maar daarvoor moet je reserveren.
Belgie kent geen spitsverbod voor fietsen zoals in Nederland.