Additionally, paste this code immediately after the opening tag: overzetten remhandels en shifters - Forum Wereldfietser

overzetten remhandels en shifters

Heb onlangs een Koga randonneur gekocht. Het stuur bevalt me niet en ik heb een Koga Dali stuurbocht gekocht. Bij deze stuurbocht zitten de remhandels en shifters vlakbij de voorbouw (ipv. aan de uiteinden). Probeerde de boel over te zetten, maar de shifters en de remhandels (LX) kunnen de bocht niet maken. De opening is te nauw. Mijn vraag is of dit überhaupt wel kan. En zo ja, hoe?
Heeft iemand hiermee ervaring?

Groet, Marten
Hey Marten,

Kl*te is dat hé, als je iets wilt veranderen en het dan niet voor elkaar lijkt te krijgen.
Ik heb op dit moment óók zoiets, maar dan met een vork die officieel niet op m'n fiets past/hoort. Aan passen dus maar.

Is het niet mogelijk om met een platte schroevendraaier de klemmetjes van de handels iets verder uit elkaar te buigen?
Mss passen ze dán wel de bocht om.

Anders zou je rem/versnellings-handels moeten overwegen waarvan de klemmen uit twee halve delen bestaan.

Succes!

Victor.
marten hazelaar schreef:Heb onlangs een Koga randonneur gekocht. Het stuur bevalt me niet en ik heb een Koga Dali stuurbocht gekocht. Bij deze stuurbocht zitten de remhandels en shifters vlakbij de voorbouw (ipv. aan de uiteinden). Probeerde de boel over te zetten, maar de shifters en de remhandels (LX) kunnen de bocht niet maken. De opening is te nauw. Mijn vraag is of dit überhaupt wel kan. En zo ja, hoe?
Heeft iemand hiermee ervaring?

Groet, Marten

De greep is het ruimst als de spleet in de klemming de binnenbocht van het stuur volgt. Bij zware gevallen verwijder je het boutje en kun je de klem voorzichtig een mm verder open duwen (open wiggen met een schroevendraaier, Seegerring tang)

Sommige combinaties passen gewoon niet
Ga ik proberen! Jammer dat het toch weer vaak op prutsen aankomt.
Dankje!

Groet, Marten
Dankje voor het advies. Ze zitten er op!

Groet, Marten