Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Stuuradapter Ortlieb Classic 5 - Forum Wereldfietser

Stuuradapter Ortlieb Classic 5

Hallo,

In mijn enthousiasme heb ik de Humpert AHS Vario System stuur
aangeschaft. Na installatie bleek dat de stuurbevestiging van mijn (nagelnieuwe) Ortlieb stuurtas classic 5 niet op dit stuur past aangezien deze niet past tussen de beide draaischarnieren van het stuur! Stom van mij natuurlijk om dat niet eerder te hebben voorzien. Heeft iemand een ideetje om dit toch op de een of ander manier wel voor elkaar te krijgen? Zag wel dat Humpert ook een AHS computer adapter verkoopt die past op het stuur, een soort organizer. Het ophangstangetje is circa 10cm, de ortlieb stuurbevestiging is breed 8cm dus dat zou gaan, maar qua gewicht van een stuurtas vrees ik het ergste. Wie kan mij helpen met een goed idee?

Groet John
AHS maak een adapter voor bagage, misschien is dit wat je zoekt.

http://www.humpert.com/en/bikeparts/mar ... rodukt=197
Nee die bagage-adapter pas niet voor Ortlieb tassen, wel voor Vaude of Agu stuurtassen. Bedankt in ieder geval voor de suggestie.

John
Hiervoor is een oplossing van Klickfix voor aan de stuurbuis: Afbeelding

Een perfecte oplossing; de stuurtas zal ook niet meer naar onderen draaien.
Zo zit ie bij mij gemonteerd:
Afbeelding

Succes!

Of wat ik zonet zie heeft Klickfix een speciale gemaakt voor de Humpert.
Zoek maar eens op: Lenkeradapter HUMPERT AHS (0211AHS)
Dan krijg je zoiets:
Afbeelding
Ortlieb past ook op Klickfix.
Bedankt voor de info! Dat zou inderdaad een uitkomst zijn als Ortlieb op het Klickfix systeem past. Maar eerlijk gezegd vind ik de Ortlieb stuurbevestiging van voren qua pasvorm, dus waar de stuurtas in bevestigd wordt, geheel anders uitzien dan die van Klickfix. Zou ik me dan zo verkijken :wink: ??

John
Dat is nieuws :!:
Ortlieb stuurtassen die passen op Klickfix..????
Sinds wanneer? :?
In ieder geval sinds deze zomer, Ik gebruikte het klickfix systeem voor mijn kaarthouder. Sinds de zomer heb ik een stuurtas van ortlieb en die past er perfect op. De ortlieb houder (met het slotje) hoefde ik niet te gebruiken.

Sjoerd
Als je hier

http://www.klickfix.com/gepaeck4e.htm

kijkt gaat er een wereld voor je open.
Heb het per mail zelf gevraagd aan Ortlieb:

[i]Dear John,

thank you for your e-mail. Yes the Ultimate 5 classic also fits on a Klick-fix (CC100) system.

Met vriendelijke groeten / kind regards

JACOBSONS BV (blijkbaar de distributeur voor Nederland, experts in brands for bikers)
Debby van Stiphout
Office manager [/i]
Postbus 1050, 1810 KB Alkmaar
Koraalstraat 1, 1812 RK Alkmaar
T: +31 (0)72 5411538
F: +31 (0)72 5411539
E: d.vanstiphout@jacobsons.nl
I: www.jacobsons.nl [/i]

Dus dat komt heeeeel goed uit!! :D

Bedankt allen voor de reacties!

John
Voor de volledigheid: dit geldt dacht ik alleen voor de recente spullen. Ik heb een oude en mijn dochter een nieuwe, en ik kan dat dus nakijken, maar niet nu.
Wim
Wim wat bedoel je met recentere edities? Mijn Ortlieb stuurtas is van begin dit jaar (gekocht dan tenminste)! Het zou toch niet dat.............. :x !

John
Ik ben Wim niet, maar de Ortliebtas die ik een jaar of vijf geleden eens had paste zomaar op mijn klickfix.
Leon
Dat is nieuws
Ortlieb stuurtassen die passen op Klickfix..????
Sinds wanneer?

Heeft altijd al gepast, klickfix-houder is iets van halve mm breder maar past prima.