Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tarp voor in de woestijn. Hersenstorm. - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Tarp voor in de woestijn. Hersenstorm.

Robertjan schreef:[quote="whisky"Maar on-topic: maakt bijv. Patagonia niet van die lange mouw-blousen tegen de hitte (o.a. voor vissen in warme streken)?De meest interessante tegen hitte is de Men's Long Sleeved A/C© Shirt (ook voor dames). De blouse staat door de speciale weving iets van de huid af, waardoor lucht er makkelijker onder verplaatst.
Hoi, ik heb ook goede ervaringen met Patagonia en gebruik de R1 fleece als 2e laag bij koud weer, super warm en superlicht.

Ik ben nog opzoek naar kleding voor in de woestijn (langarm shirt + broek, lekker dun en los spul) maar ik maak zeker een pauze want de temperaturen worden gewoon te hoog rond het middaguur, daar helpt zelfs woestijnkleding niet meer tegen.

Ik heb overigens nog geen antwoord van de Tyvek- boer en van Topeak.

Zou dit anders wat zijn? Is ook Tyvek
http://www.versandmittelprofi.de/shop/p ... cts_id=178

Ik schrijf ze maar even want een hele rol is een beetje veel :)

Fiets de wereld,
Whisky

Anders dan buitensport-technisch ben ik niet, ik hoop dat iemand anders je met de Tyvek kan helpen!

Re:

Het draadje is misschien wat oud, maar ik kwam dit tegen. Tyvek per meter te koop. Ik heb al een mail gestuurd over de breedte van de rol. Ze hebben ook allerlei lichtgewicht koolstof stokken voor zelfbouw. Eigenlijk wordt het dan een vlieger die NIET de lucht in moet :D

Webshop Vliegeruit.com
Vliegerwinkel in een e-mail - schreef: Tyvek doek is opzich kunstof doek maar neemt wel vocht op het is samengeperst plastic eigenlijk met een open vezelachtige structuur als je de witte schilderoverals kent dat is tyvek
het laat dus vocht door
Maar dat zal jou in de woestijn niet veel kunnen schelen :D , de rol is 1.5 meter breed en kost dus €3,60 per meter.

Wouter
Hoi Wouter,

Bedankt! Ik heb van al die andere firma's nooit antwoord gekregen. 1.5 x 2 meter is denk ik wel genoeg voor een woestijnsiesta. Is het reflecterend? Ik ben beniewd wat ze je antwoorden. Laat het aub even weten :-)

Fiets de wereld,
Whisky
Hey die Wiskey (en anderen)


Toen ik het materiaal in handen had kwam het me meteen heel bekend voor.
Bij ons in de cleanroom hangt het er vol mee (helaas zonder die sexy dame :( )

Het is sterk, licht en wind dicht. Het reflecteert niet (voor zover wit niet als reflectie mag worden gerekend) en over de waterdichtheid heb ik mijn twijfels. Ik heb 2.5 meter dus ik ga het een onder mijn tent leggen, kijken hoe dat bevalt.

http://www.protective-clothing.net/tyvek_coveralls.html

Afbeelding

Wouter Hagedoorn
Ik bouw zelf vliegers, voornamelijk met chikara, met tyvek heb ik geen ervaring. Maar ik kan wel vertellen dat chikara niet waterdicht is. Het zou met verbazen als tyvek dat wel is.
Pathfinder_II schreef:Het is sterk, licht en wind dicht. Het reflecteert niet (voor zover wit niet als reflectie mag worden gerekend) en over de waterdichtheid heb ik mijn twijfels. Ik heb 2.5 meter dus ik ga het een onder mijn tent leggen, kijken hoe dat bevalt.
Ik ben nog een blauwe maandag asbestverwijderaar geweest. In de zomer in een fabriekshal met zo'n pakje aan en een gasmasker op. Je zweet je de t**** in zo'n outfit, dus erg ademen doet het niet. Ik heb dat werk geen week volgehouden.
whave schreef: Maar ik kan wel vertellen dat chikara niet waterdicht is. Het zou met verbazen als tyvek dat wel is.
Tyvek gebruiken als tentluier is dus geen goed idee.
Blanche schreef:
whave schreef: Maar ik kan wel vertellen dat chikara niet waterdicht is. Het zou met verbazen als tyvek dat wel is.
Tyvek gebruiken als tentluier is dus geen goed idee.
excuses voor de afdwaling, maar het is helemaal niet raar om een niet waterdichte tentluier te gebruiken. De tentbodem is al waterdicht en je hebt liever geen water tussen tentluier en bodem om de waterdichtheid van de tentbodem op de proef te stellen. Gebruik je plastic dan kun je alsnog een natte tent krijgen omdat er water de tent 'ingeperst' wordt.
snapjehetnog :wink:

Groet
Eric