Additionally, paste this code immediately after the opening tag: voorschot camping provence? - Forum Wereldfietser

voorschot camping provence?

hallo allen,

wij willen eind mei een weekje gaan fietsen in de provence en daar camperen,
ik heb reeds enkele campings aangeschreven, ze vragen echter allemaal een voorschot, komt dit jullie bekend voor ?

frank
nee..... :roll:
op onze fietsreis afgelopen mei in o.a. de provence, frankrijk, kwamen we gewoon aan-fietsen bij de campings en mochten er staan. 8)

Op mijn weblog vinden jullie de plaatsen met de ruimhartige campingbazen waar we geweest zijn én een filmpje van de reis :>.
Hallo Frank,
Reserveren van een Zuid-Franse camping is slim als je met auto, caravan en twee kids zeker wilt zijn van een leuke plek op een camping met zwembad in de tweede helft van juli of (mocht je op het idee komen) in augustus. Op campings zonder zwembad of vóór 1 juli en na 1 september kun je altijd en overal terecht en mag je zelf een plaatsje uitzoeken, mits de camping open is, wat je je in mei soms echt moet afvragen. Ik heb het meegemaakt dat de campingmevrouw me toeliet op 29 juni, want de camping ging pas open op 1 juli; en dat was toch echt flink ten zuiden van Lyon.
Veel plezier.
Leon
Op campings zonder zwembad of vóór 1 juli en na 1 september kun je altijd en overal terecht en mag je zelf een plaatsje uitzoeken, mits de camping open is, wat je je in mei soms echt moet afvragen.
De kleinschalige campings waar wij zijn geweest in mei waren allen open op die in Vence na (en zonder zwembad). Echter de klusjesman in Vence liet ons er slapen voor een spotbedrag en zette zelfs de hete douche voor ons aan.
Vorig jaar drie weken rondgereden in de Provence en omgeving, in mei/juni, geen enkele camping geboekt. Geen enkel probleem.
Vlakbij Vaison la Romaine de auto op de camping achtergelaten voor een kleine vergoeding.
Zie mijn reisverslag op http://members.lycos.nl/roaldbo/framesetfietsvak.html
Tof zeg, nog es mijn dagboekje van zomer 2007 bovengehaald.
Dat voorschot zou ik mij ook niets van aantrekken, idd wel checken of de campings open zijn, als je echt zeker wil zijn van je warme douche.

Een aanrader is de camping 'Beauchamp' (à la ferme) dicht bij Pont St Esprit. Voor je boodschappen moet je hier wel enkele kms rijden.
In Bédoin kwam ik laat toe en heb ik mijn tent op de camperparking gezet, onderaan de camping municipal. Gratis warme douche op de camping hehe.
Rond Sault is het echt heel mooi. Ik fietste langs de camping municipal die er ook zeer goed te doen uitzag.

Verder evt: avignon, gorges de la nesque, du vin rouge, mont ventoux, ...

Fiets ze! Lars
franse campings vragen steeds vaker bij reservering een voorschot omdat ze maar al te vaak meemaken dat mensen die plaatsen hebben gereserveerd niet op komen dagen zonder iets te laten horen, voor velen is het kennelijk vrijheid blijheid. ik ken zelf een verhaal over iemand die ergens niet op kwam dagen maar zuidelijker ging kamperen omdat daar de zon wel scheen bij thuiskomst een rekening in de bus vond van de noordelijker gelegen camping en die toch mooi kon betalen.