Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Amsterdam, woensdagavond 4 februari. - Forum Wereldfietser

Rondje Amsterdam, woensdagavond 4 februari.

Woensdagavond 4 februari fietsen we weer Rondje Amsterdam. Vertrek om 19.00 uur vanaf de Berlagebrug.

Iedere eerste woensdagavond fietsen we het 'Rondje Amsterdam'. We fietsen in een rustig tempo over fietspaden en auto-luwe wegen in Amsterdam en omgeving. De route ligt niet vast; je inbreng wordt gewaardeerd. Onderweg of na afloop drinken we i.h.a. gezellig nog wat samen. Tussen 21.00 en 22.00 uur zijn we weer terug.
Bedenk dat we in het donker fietsen, dus zorg voor goede verlichting en opvallende kleding.
Lees ook eens de berichten van de vorige Rondjes Amsterdam. Iedereen is van harte welkom. Aanmelden vooraf is niet nodig. Zorg dat je er bij bent.
Gisteravond het volgende rondje van 55km gereden - was erg leuk. Misschien een optie voor op 4 feb 2009?

Amsterdam - Diemen - Driemond - Weesp - Nigtevecht - Vreeland - Baambrugge (stop bij Cafe de Driehoek?) - Abcoude - Ouderkerk aan de Amstel - Amsterdam.

Als we om 1900 uur vertrekken zijn we (afhankelijk van hoe lang we stoppen voor warme chocolademelk o.i.d.) rond 2230 terug op de Berlagebrug.

James
James,
Lijkt me een prima rondje. :D
Hallo Koert,

Ik las begin januari al over dat 'Rondje Amsterdam'. Erg leuk! Zijn er veel wereldfietsers in Amsterdam en kunnen we (ik en m'n vriend) gewoon een keer aansluiten? Een leuke manier om buiten de vakanties de fiets iets meer te gebruiken!

Groetjes, Janneke
Froggy schreef:Gisteravond het volgende rondje van 55km gereden - was erg leuk. Misschien een optie voor op 4 feb 2009?

Amsterdam - Diemen - Driemond - Weesp - Nigtevecht - Vreeland - Baambrugge (stop bij Cafe de Driehoek?) - Abcoude - Ouderkerk aan de Amstel - Amsterdam.

Als we om 1900 uur vertrekken zijn we (afhankelijk van hoe lang we stoppen voor warme chocolademelk o.i.d.) rond 2230 terug op de Berlagebrug.

James
Gisteren een gedeelte van deze route ook gefietst, leuk tochtje

de mijne ging compleet van
Utrecht CS-Breukelen-Loenen-Abcoude- Holendrecht-Driemond-Weesp-Hilversum-Maartensdijk-Utrecht CS. en was 82km. 8)
Hallo Janneke,
Janneke schreef:Hallo Koert,

Ik las begin januari al over dat 'Rondje Amsterdam'. Erg leuk! Zijn er veel wereldfietsers in Amsterdam en kunnen we (ik en m'n vriend) gewoon een keer aansluiten? Een leuke manier om buiten de vakanties de fiets iets meer te gebruiken!
Je kunt gewoon aansluiten hoor, onder het motto hoe meer zielen hoe meer vreugd.

Groetjes,
Frank
Juist!
Iedereen is van harte welkom om mee te fietsen!
1900 uur bij de Berlagebrug in Amsterdam (meestal bij de Febo!) verzamelen voor een heerlijk rondje over rustige wegen in de stille (soms), frisse (bijna altijd) nachtlucht.

Jimbo
Het aftellen is alweer begonnen. Met de gezellige WF Winterzwerftocht van afgelopen weekend vers in het geheugen heb ik zin in een Rondje Amsterdam. Ik hoop dat jullie er allemaal weer bij zijn.
Tot woensdag 4 februari as. om 19.00 uur bij de Berlagebrug.
Mag ik nog even wachten tot iets minder koud?
Nee Bert. Je wacht al veel te lang. Een BWF-er heeft het niet koud, ook al heeft hij het wel.
Leg eventueel een spaans pepertje in je fietsbroek. Warm en energiegevend tegelijk.
Sterkte en wijsheid.
Koert.
http://www.bbc.co.uk/weather/5day.shtml

Kijk - het wordt prachtig weer morgen!
Perfect voor een avond fietstocht vanuit Amsterdam!
Tot 1900 uur bij de Berlagebrug!

James
We zien elkaar om 19.00 uur Berlagebrug voor een Rondje Amsterdam. To zo dus. :P .
Koert.
Helaas kunnen we er niet bij zijn! Jullie zitten al op de fiets, fiets ze lekker!

Groetjes!
Deze keer had het ook een rondje Schiphol kunnen heten. Vanaf de Berlagebrug ging het via de Amstel en de Kalfjeslaan, dwars door het Amsterdamse bos op Schiphol aan. Om en nabij het vriespunt was het, met af en toe lichte motsneeuw. De ijskristalletjes op het wegdek flonkerden in het schijnsel van onze koplampen. Langs de Ringvaart, Schipholrijk en Rozenburg, of althans wat daar van over is, Schiphol Centrum en Schiphol Noord, rondden we de luchthaven, rijkelijk verlicht door duizenden oranje neonlampen. Bij Mc Donalds werden we gereanimeerd met een kopje koffie. Hierna reden we via het Amsterdamse bos en de Amstelkade weer terug.
Weer was het een gezellig rondje Amsterdam. Hopelijk ben je 4 maart ook van de partij.
Tot ziens, Koert.
Koert,

volgens mij gaan er meer mensen mee in de zomer. Een aantal fiets(t)ers die ik ken, willen wel mee, maar vinden fietsen in het donker niet zo leuk :roll:

Grappig, ik bedacht dinsdag dat dit het enige fietsclubje is dat tochten maakt op fietsen met low-rider dragers:-))

Eric
Yep...Wil ook wel eens mee. Lijkt me errug gezellig zo'n rondje Mokum. Kom dan uit Heemskerk met de draagvleugelboot, alstie tenminste geen kant noch wal raakt :wink: rondje en bakkie doen achteraf. Daarna weer naar huis op de fiets via Westerpark, Spaarnwoude etc. toch ook zo'n 30Km.
Is een hele mooie route terug maar niet in het donker. Dat houd me tegen, maar als dit geregeld wordt in een jaargetijde dat het langer licht is word ik lid van de "Mokumriders"
50er schreef:Dat houd me tegen, maar als dit geregeld wordt in een jaargetijde dat het langer licht is word ik lid van de "Mokumriders"
Maar goed dat dat tussen haakjes staat, afgelopen woensdag bestond driekwart van de groep uit Amstelveners. :wink:

Groetjes,
Frank