Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Thailand, klimmen, zweten en lekker eten. - Forum Wereldfietser

Thailand, klimmen, zweten en lekker eten.

Dag allemaal,

Over een paar weken vertrek ik naar Thailand om een rondje te fietsen.

http://www.bikely.com/maps/bike-path/NW-Thailand-2009

Er zijn veel verslagen op het internet over het Pai/ Mae hong son rondje maar ik mis wat informatie over de rest van mijn route(sukathai,tak,mae sot,mae sariang,mae hong son,pai,changmai).

Ik ben wel eens op deze route geweest met een bus, dus ik weet dat in de "grote" plaatsen overnachting en eten makelijk te vinden is, maar mijn vraag is heeft iemand het stuk Mae sot-Mae sariang gefietst en zo wel zijn er guest houses en eten te krijgen tussen door.

Ik ga ala Jim fietsen met één achtertas (of twee voortassen achter) Maar met gemiddeld 1000-1500 klimmeters per dag verwacht ik niet veel boven 80km per dag te kunnen fietsen en heb geen zin om een tent mee te nemen.

Graag tips en advies,

groetjes

shane
Hoi Shane,

ik fietste er begin dit jaar.
surf even naar http://www.freewebs.com/tingtongkoenie2/thailand.htm en scroll naar beneden.
vanaf 8 januari staat er info over het stuk dat jij wil gaan fietsen.

veel plezier !
Je kiest niet de minste route uit.
Let op dat de temperatuur in dit deel van Thailand nu nog redelijk aangenaam is, maar na eind februari wordt het echt heet. 's Morgens kan er een dichte mist hangen. Let op bij het fietsen langs de ravijnen.
Vraag het in Mae Sot allemaal nog even na hoe het zit met de accommodatie onderweg. De weg loopt langs een gevoelige grens. Je komt regelmatig grenspatroulles tegen.
Vanaf Mae Sot volg je weg 105. Deze weg loopt langs de grensrivier met Birma en is meestal vlak, maar af en toe klim je wat en zie je de rivier beneden je liggen. De eerste 30 km tot Mae Ramat zijn nog niet zo bijzonder en ben je niet de enige op de weg. Sla in Mae Ramat eten en drinken in. Na ongeveer 90 km voorbij Mae Sot tref je niet ver voorbij de afslag na Tha Song Yang een resort en een guesthouse. Ook in Tha Song Yang, dat even van de weg af ligt, zijn winkels
30 km verder is bij het piepkleine dorpje Mae Salit een resort en er was ook een guesthouse van een vluchteling uit Birma.
De eerst 30 km vanaf Mae Salit loopt langs de rivier, maar dan gaat het feest beginnen: in 12 km ga je 900 meter omhoog en daarna gaat het voortdurend steil op en neer.
Op 80 km van Mae Salit is een nationaal park met bungalows. 10 km verder is in Sop Moei een eenvoudig resort. Het is dan nog maar 25 km naar Mae Sariang. Je komt op de Mae Hong Son Loop. In Khun Yuam, Mae Hong Son, Sopong, Pai en Mae Taeng is zeker accommodatie. Daar tussendoor zul vast ook nog wat vinden. Vraag altijd na in het guesthouse waar je overnacht. 12 km voorbij Pai krijg je nog een flinke klim van 10 km lengte. Daarna daal je af naar het dal van de Ping Rivier.

Wellicht is een deel van mijn informatie wat gedateerd.
Bedankt voor de informatie, het is idd een pittig route, en best warm in feb, maar mijn ervaring is dat mijn licham beter presteerd bij 30 graden dan bij 3, vroeg naar bed, veel drinken en even een siesta in de middag uren dan kom ik een end:)

Mooi foto's trouwens koenie, en een zeer nuttig verslag...... nu heb ik nog meer zin :)
Berichtje uit Thailand het is hier momenteel lekker warm rond de 30 graden fietsen gaat behoorlijk goed.
We rijden denk ik zo'n 60 per dag.

We zijn onderweg van bangkok naar phuket momenteel aan het eiland hoppen en nu op Ko Thao
Hee Shane!

Geniet van Thailand, het fietsen en het eten!
O ja zorg je voor een paar smakelijke foto's voor dit item http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =23&t=9906 :wink:

Blanche
egopro schreef:Berichtje uit Thailand het is hier momenteel lekker warm rond de 30 graden fietsen gaat behoorlijk goed.
We rijden denk ik zo'n 60 per dag.

We zijn onderweg van bangkok naar phuket momenteel aan het eiland hoppen en nu op Ko Thao
Berichtje uit Belgie, het is hier momenteel best koud, rond de 4 graden. Aan fietsen kom ik niet toe.
Ik zit op kantoor, en hop wat heen en weer tussen mijn 'burooke' en het copieermachien :?

Ik mis de tijd dat ik in jullie schoenen stond.
Geniet er met volle teugen van !
Helaas zit het zomer pret weer op. Ik ben weer terug in het niet zo warm Nederland..brrr..

Het was een erg mooi route, met soms erg zware dagen tussen, 2km klimmen op een dag met 35graden kan best spannend zijn, (no risk no fun!!) .

Een van de mooiste momenten was toen ik een paar Switzers tegen kwam in Soppong, ze haden net op hun weblog geschreven dat het onmogelijk is om van Mae Hong Son naar Soppong te fietsen, vervolgen komt de engelsman aan met z'n rode kop en natte rug :).....Maar ik heb wel erg veel in mijn granny gear moeten zitten (22-32).

Ik ben helemaal om naar het lichtgewicht reizen, met één fietstas is het leven erg makelijk, als je iets zoekt zit het altijd in de erste tas en niet de vijfde, als je tas makelijk dicht gaat weet je dat je iets vergeten ben, het bus en vliegtuig gaat makelijker, en natuurlijk je bent wat lichter (nu alleen wat kilos van mijn erg zware fiets afhalen).

Tips voor volgende keer....misschien toch een tent mee om wat vaker in de mooie parken te slapen ipv de drukke steden( niet helemaal een probleem op deze route maar anderen delen van Thailand wel denk ik).
Hoi, Shane
Ben ook net terug uit Thailand, maar heb dit jaar het meeste gefietst in Laos en Cambodja.
Neem naar Azie nooit een tent mee, overal ook de kleinste plaatsjes, zeker in Thailand is wel een guesthouse oid te vinden, scheelt weer heel veel kilos.
Heb zelden meer dan 10kg begage bij me
Je nieuwe website ziet er veebelovend uit.
groetjes Dirk
dik5 schreef:Hoi, Shane
Ben ook net terug uit Thailand, maar heb dit jaar het meeste gefietst in Laos en Cambodja.
Neem naar Azie nooit een tent mee, overal ook de kleinste plaatsjes, zeker in Thailand is wel een guesthouse oid te vinden, scheelt weer heel veel kilos.
Heb zelden meer dan 10kg begage bij me
Je nieuwe website ziet er veebelovend uit.
groetjes Dirk
In veel nationale parken kun je tenten, matjes en slaapzakken huren.
dik5 schreef: Neem naar Azie nooit een tent mee, overal ook de kleinste plaatsjes, zeker in Thailand is wel een guesthouse oid te vinden, scheelt weer heel veel kilos.
Ik had lang dezelfde mening.
Kamperen op zeeniveau in deze regio kan inderdaad een klamme bedoening zijn.
Tot ik op een dag het kamperen in in de Nationale Parken ontdekte. Vaak liggen die in bergachtig gebied, enkele honderden meters boven zeeniveau. Wanneer je de weekends mijdt sta je er vaak helemaal alleen, naast de meest idyllische watervallen, op een mooi grasveldje, en met vaak uitstekend onderhouden sanitaire voorzienigen (hoewel de koude douche in de wintermaanden wel eens echt koud kan zijn).
Alleszins een veel leuker alternatief dan de sommige groezelige guesthousjes in de kleinere dorpen.
Informeer aan de ingang van zo'n Nationaal Park wel even of je eten kan kopen, want op weekdagen zijn de stalletjes vaak dicht. Aan de ingang is er vaak wel een stalletje waar je een portie som tam (pappaya pok pok) met een kippesate en rijst kunt kopen.

Ben je al in Thailand, dan kan je in Bangkok in één van de sportzaken in de grote shopping centra zeker een tentje op de kop tikken, goed genoeg om in Zuidoost Azië je plan te trekken (kijk of het lang genoeg is, ik moest er schuin in gaan liggen :P )
In de wintermaanden is een dekentje zeker geen luxe als je de bergen intrekt, ook al kan je je dat in Bangkok waarschijnlijk niet voorstellen.

Met tentjes huren heb ik geen ervaring, hoewel ik het inderdaad vaak aangeboden zag.