Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wereldfietsen met smaak - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Wereldfietsen met smaak

Japan !
Het lekkerst heb ik ongetwijfeld gegeten in Japan. Alles supervers, moet ook wel met rauwe vis, en uiterst verfijnd. Hieronder eerst 2 x ontbijt en dan 2 x diner zoals het mij in 2008 werd voorgeschoteld. Trouwens, leuke topic dit, Blanche.

Afbeelding
ontbijt

Afbeelding
ontbijt

Afbeelding
diner

Afbeelding
diner
tsja....dat zit er toch anders uit dan de mac :lol:
Sonja Bakker?!?!?!?
Afbeelding[/quote]
En zie ik het woord Hema linksboven staan?
Westernieland...Ooit heb ik mijn introductie van mijn opleiding in Oosternieland gehad. Was toen 1996. Maar goed. Lezen kun je Martin. Ik zie daaronder een ringetje van een fietssleutel. Petra's fietssleutel.
Aan Raadje Plaatje doe ik ook mee, maar dat is een ander onderwerp.

Remco

http://www.voorbijdepolders.nl
Martin E. van Doornik schreef:En zie ik het woord Hema linksboven staan?
Dank je Martin voor je bijdrage.
Terug naar het onderwerp "wereldfietsen met smaak". Leuk topic! Er zijn vast meer foto's en/of verhalen van wereldfietsers die van lekker eten houden.
jim
Hoewel we al een paar keer in de UK hadden gefietst, ontdekten we vorige jaar het genot van pasties en pies (op z'n Engels gelezen dan) op laatste tocht door Engeland. Ze hebben daar heerlijke Pies, vooral bij lokale bakkers of slagers. Ook koud goed te eten.
Hieronder een zogehete Wolf-Pie, met rundvlees, bouillion, aardappels en andere groenten erg lekker. Gekocht bij The Moode Baker in het prachtige Alston.

Afbeelding
@ John, Sonja Bakker ???!!! Dat heb jij toch helemaal niet nodig?

@ Maurice, Yep tijdens de Buitenlandreis van de WF 2 jaar geleden in Engeland, hebben we ook heel wat lekker pasteien gegeten. En wat te denken van een full english breakfast (als 2e ontbijt :oops:) Gelukkig hadden we ook een inboorling (sir James) bij ons die ons op al dat lekkers wees.

@ Remco @Leon @ Eric en @ Marco/ Lisette.....dat plankje, die salade en de noodles die naar binnen worden geslurpt, zien er erg aanlokkelijk uit.

@ Jim, ja leuk item he? Als ik al die smakelijke foto's voorbij zie komen, krijg ik gelijk ook inspiratie voor nieuwe fietsreizen. Japan ...die staat ook op het verlang lijstje. Al was het alleen al voor het eten 8)




Bulgarije >>


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Een onvergetelijke ontzettende yummie Tokat kebab in Oost Turkije :>


Afbeelding
Afbeelding


kijk goed naar het eitje :) Deze kreeg ik als ontbijt bij een klein hotel in Mae Sot, Thailand, het was een leuk verassing omdat ik had begrepen dat er geen onbijt zou zijn.
Shane schreef:http://www.freewebs.com/gewoon-doen/app ... 753&prev=1

kijk goed naar het eitje :)
Tja Shane met zo'n eitje bij je ontbijt kan je dag toch niet meer stuk :wink:

Blanche
Oesters in Amerika ! En wel voor $ 10,00 ergens onderweg tijdens het fietsen aan de westkust bij San Francisco, mei 2009.
In een klein eenvoudig restaurantje aan het water, echt superlekker !

jim
Afbeelding
Gewoon een (h)eerlijke, echte Italiaanse pizza op Sardinië (je moet de mensen er maar even bij wegdenken... :wink: ):
:lol:
Afbeelding
Afbeelding

Sausage egg and chips: "The second breakfast of champions".

Nou ja, na Hardknott pass kon ik deze maaltijd goed gebruiken om 10 uur 's ochtends met nog 50km te gaan.

Een de volgende vraag is waarom kan ik een afbeelding niet aan de praat krijgen :evil:
Plaats nu ook de waypoints van jouw favoriete reisrestaurantjes

Lekker eten op vakantie? Dat hoort er bij! Boodschappen doen en koken op de camping maar ook proeven van de streekgerechten in restaurantjes. We delen al onze favoriete gerechten...waarom dan niet ook onze favoriete restaurantjes of dat uitstekende bakkertje?

Op de buitenlandreis net voor Praag hebben we een restaurantje ontdekt waar je heeeeeeeel goed kan eten. Voor Tsjechische begrippen aan de prijs maar voor ons is een driegangen menu met wild en drank voor 18 euro best wel es goed te doen.

Hierbij het waypoint:
794667 281625

adres: http://picasaweb.google.com/2009tsjechi ... 3332213810

Openingstijden:
http://picasaweb.google.com/2009tsjechi ... 0234540642
Deze jongen is zeker een Wereldfietser met smaak!Zijn fietsreizen draaien om een thema; het vinden van het perfecte gerecht.Wat een mooi thema! Op zijn site vind je wereldse receptjes voor hongerige wereldfietsers.

http://www.thehungrycyclist.com/blog/home.html
Kennen jullie de van bakker tot bakker route in denemarken?
Ook niet verkeerd!

Afbeelding
/home/dirk/zomer 2009/vakantie azie 2009/thailand laos cambodja 2009/thailand laos cambodja 2009/dscn7860.jpg

Ik probeerde een fotootje te plaatsen ,maar het werkt niet .
Hier zou een bak met vogelspinnen moetten staan die ons in Cambodja werd aangeboden

Help hoe doe ik dit? Ik werk met Linux
Maakt niet uit waar je mee werkt. Eerst moet de foto op het internet staan. ZIE HIER voor een uitleg.
els schreef:Kennen jullie de van bakker tot bakker route in denemarken?
Ook niet verkeerd!
Die linkt ook goed! Waar loopt die?
Blanche schreef:
els schreef:Kennen jullie de van bakker tot bakker route in denemarken?
Ook niet verkeerd!
Die linkt ook goed! Waar loopt die?
Overal waar dorpen met bakkers zijn (in dit geval Jutland), kan overigens ook gewoon in Nederland, is een erg flexibel routeconcept.
Dat is toch wel een groot voordeel van fietsen, iedere dag taart kunnen eten zonder dik te worden!